Politika «uz fonogrammas» • IR.lv

Politika «uz fonogrammas»

5
Aināra Šlesera tikšanās ar vēlētājiem Arēnā Rīga pērn maijā pirms pašvaldību vēlēšanām. Foto — F64

10. un 11.jūnijā Rīgā norisinās reklāmas festivāls Golden Hammer . Bijušais Šķēles kampaņu veidotājs Kaspars Rolšteins iesaka aizliegt politisko reklāmu Latvijā  

Reiz kāds asprātis izteicās aptuveni tā: no vienas ziepju reklāmas noskatīšanās var gūt daudz vairāk gudrības, nekā izlasot kalkulatora izgudrotāja Paskāla Domas no sākuma līdz tai vietai, kur Paskāla rakstāmspalvu apturēja nāve. 

Diemžēl no 1998.gada līdz 2006.gadam ikdienā strādājot reklāmas industrijā, tā arī šo «ziepju reklāmu» neredzēju. Tieši pretēji, mana pieredze nepārtraukti liecināja, ka reklāma ir tukša forma. Kā parazīts izzīžot literatūru, kino, mūziku, brīnišķīgus cilvēkus, viņu talantu, radošumu, idejas u.c. intelektuālo aktivitāšu izpausmes, reklāma rada perfekti iluzoru produkta «virsvērtību», iespējams, ilūzijas augstāko formu, bet pašu par sevi tukšu, bez jēgas, bez savas lietas. 

Reklāma nav piemērots instruments jaunu ideju un domu radīšanai. Labākajās izpausmēs, balstoties uz «sintezēto materiālu», tā veido kaut ko līdzīgu reliģiskam kultam, kura pastāvēšana balstās uz mērķauditorijas «ticību, cerību un mīlestību», nevis spriestspēju. Vienlaikus reklāma ir kā antibiotika viedokļu daudzveidībai un patstāvīgai domāšanai, jo tās ir lietas, kas traucē sasniegt reklāmas kampaņas mērķus. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu