Krievijas ražotāji sāk atdarināt pazīstamus Lietuvas un citu valstu pārtikas zīmolus • IR.lv

Krievijas ražotāji sāk atdarināt pazīstamus Lietuvas un citu valstu pārtikas zīmolus

46
Foto: Lita Krone, LETA

Šis nav pirmais mēģinājums izstumt no Krievijas importētājus

Krievijas ražotāji sākuši atdarināt pazīstamus Lietuvas un citu valstu pārtikas preču zīmolus, steidzot pārdalīt tirgu un aizņemt ienesīgākās nišas, kas atbrīvojušās, Krievijai nosakot embargo Eiropas Savienībā ražotajai pārtikai, vēsta “Vz.lt”.

Krievijā veikalos parādījies siers un citi piena produkti, kuru nosaukumi liek domāt, ka tie atceļojuši no Lietuvas, bet patiesībā tie ražoti pašā Krievijā vai arī Baltkrievijā un ar Lietuvu tiem nav ne mazākās saistības. Līdzīgi notiek arī ar citu valstu ražojumiem.

Lai gan to var uzlūkot kā zināmu atzinību Lietuvā ražotās produkcijas kvalitātei, tas tomēr apdraud lietuviešu iespējas ar laiku atgriezties Krievijas tirgū.

“Tā ir vietējo ražotāju iniciatīva. Viņi nezog mūsu pazīstamos zīmolus, bet savā veidā mēģina apmānīt klientus,” spriedis Krievijas Permas pilsētas tirdzniecības tīkla “Norman Vivat” komercdirektors Petrs Čepkausks. Viņš atzinis, ka šāda tendence ir diezgan bīstama, jo atdarinājumi kvalitātes ziņā neatbilst “oriģinālam” un var radīt vietējos lietuviešu pārtikas cienītājos paliekošu vilšanos.

Kā portālam atgādinājis sabiedrības “Marijampoles pieno konservai” valdes priekšsēdētājs Rims Varkulevičs, šis nav pirmais mēģinājums izstumt no Krievijas importētājus – pirms pieciem gadiem tirgū jau mēģināts nostiprināt vietējas izcelsmes zīmolu “Produkt ļitovskij” (“Lietuvas ražojums”), un šīs preces tirgotas visā Neatkarīgo Valstu Sadraudzībā.

Uzņēmējs norādījis, ka Maskavā un Sanktpēterburgā jau četras paaudzes atpazīst Lietuvas ražojumus kā drošus un kvalitatīvus, un pārtikas tirgū šim apstāklim ir ļoti liela nozīme.

Citos gadījumos Lietuvas piena pārstrādātāji paši no savas puses cenšas saglabāt Krievijas tirgu līdz labākiem laikiem, nododot savus zīmolus un receptūru Krievijas ražotājiem, lai šīs preces nepazustu no lielveikalu plauktiem. Tā rīkojušies uzņēmumi “Pieno žvaigždes”, “Rokiškio sūris” un arī daži rietumvalstu ražotāji, tādēļ pat embargo apstākļos preces ar rietumnieciskiem nosaukumiem no Krievijas veikaliem nav pazudušas.

Piemēram, Pleskavas apgabala biznesa informācijas portāls “businesspskov.ru” vēsta, ka Veļikije Luku piena kombināts sācis ražot vairāku veidu sierus “Svalia”, ko Krievijas patērētāji iecienījuši kā Lietuvas uzņēmuma “Pieno žvaigždes” produkciju.

 

Komentāri (46)

west 07.05.2015. 20.45

Kaut kā ne īpaši uztrauc, kā Krievija atkal šmaucas un ar kādiem viltus surogāta draņķiem tagad indēs savu tautu. Laikam jau ir pelnījuši. Labu apetīti !

+1
0
Atbildēt

0

v_rostins 07.05.2015. 23.26

Zimbabves un Krievijas zīmolus neviens nevilto. Savulaik somu Valio pārdomāja izvietot savas ražotnes Krievijā, jo tur nav iespējams nodrošināt Valio prasībām atbilstošas izejvielas.

+1
0
Atbildēt

0

ozolnieki 08.05.2015. 08.03

Pag .pag …es kaut ko vairs nesaprotu .

Sākoties sankcijām bij cita tendence .Un tas šķita saprotami kapēc ….. ES produkcijai lipināja Batkrievu krievu u c lojalo valstu etiķetes .

Bija baltkrievu mīdijas ….

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu