Pēdējais laiks „soļot” elektroniskas dokumentu aprites virzienā • IR.lv

Pēdējais laiks „soļot” elektroniskas dokumentu aprites virzienā

28
Zīmogi. Foto: Ieva Čīka, LETA
Jānis Bokta

Drošu elektronisko parakstu un eZīmogu savā ikdienas darbā ieviest ir samērā viegli

Vai pazīstat kādu cilvēku, kam patīk stāvēt rindās? Šaubos, vai kāds tiešām gūst prieku, gaidot sava numuriņa parādīšanos uz ekrāna un norādes par to, pie kura apkalpošanas lodziņa viņam jādodas.

Ņemot vērā, ka ir XXI gadsimts un pieejamas inovācijas šīs problēmas risināšanā, uzņēmējiem Latvijā būtu pēdējais laiks saprast, ka priecīgs klients ir klients, kuram nav jāgaida dzīvajā rindā. Un arī pats uzņēmējs varētu būt gan laimīgāks, gan bagātāks, ja darītu visu, lai pēc iespējas vairāk savu klientu apkalpotu attālināti.

Bankas tagad koncentrējas uz to, lai iespējami vairāk pakalpojumu sniegtu attālināti, jo mūsdienu tehnoloģiju dēļ daudzus pakalpojumus beidzot var droši sniegt arī virtuālajā vidē.

Viens no pēdējiem jaunumiem, kas krietni atvieglo dzīvi bankām un potenciāli arī jebkuriem citiem uzņēmumiem, ir elektroniskais zīmogs jeb eZīmogs.

Ar tā palīdzību uzņēmums var kļūt ne tikai mūsdienīgāks, dabai draudzīgāks un inovatīvāks, bet arī objektīvi ietaupīt finanšu resursus – nepieciešams mazāks darbinieku skaits, nav jātērē papīrs printēšanai, nav jātērē pats dārgākais resurss – savs un klienta laiks.

Lūk, piemērs tam, kā ar eZīmoga palīdzību tiek ekonomēts laiks gan uzņēmējam, gan klientam – veiksmīgai darījuma norisei aptuvenais laiks, kuru klientam ir nepieciešams pavadīt ceļā līdz bankai, ir 25 minūtes. Pēc tam nepieciešams gaidīt aptuveni 15 minūtes rindā, lai saņemtu nepieciešamo papīra izziņu, un vēl aptuveni 25 minūtes jāpavada atpakaļceļā. Nemaz nerunājot par scenārijiem, kad jābrauc uz citu pilsētu, ir „palaimējies” uz banku doties sastrēgumu laikā vai vienkārši apstākļu sakritības dēļ bankas filiālē ir izveidojusies pagara rinda. Sanāk, ka bankas klients, pats par to piemaksājot, pilda kurjera pienākumus.

Savukārt, ja banka lieto eZīmogu, tad, lai saņemtu atbilstoši apstiprinātu maksājuma uzdevumu, ir nepieciešamas tikai 10 sekundes un viens peles klikšķis. Nepārspīlējot var apgalvot, ka tas ir vairākus tūkstošus reižu ātrāk.

Jautājums – ja jau elektroniskā dokumentu aprite ir risinājums rindām, izdevumiem un nežēlīgajam papīra patēriņam mūsu valstī, tad kāpēc vēl visi uzņēmumi nav sākuši to izmantot? Drošu elektronisko parakstu un eZīmogu savā ikdienas darbā ieviest ir samērā viegli, jo ieviešana atkarībā no resursiem un iekšējiem procesiem aizņem tikai pāris dienu, bet ieguvums turpinās daudzus gadus.

Visbiežāk uzņēmējus vienkārši biedē jaunais un nezināmais, kas dažkārt ļauj ieslīgt ierastajā domā „ir labi tā, kā ir”. No biznesa viedokļa šis pat nav īsts arguments, jo, izprotot reālo pienesumu ikdienas procesu optimizēšanā, ir skaidrs, ka ar nelielām izmaiņām var panākt lielisku rezultātu. Tieši tik vienkārši – pēc eZīmoga ieviešanas klientam vairs nebūs jātērē vairākas stundas laika un uzņēmums ietaupīs apjomīgus finanšu un cilvēkresursus.

Tas ir tikai laika jautājums, kad eZīmogu lietos gandrīz visi, jo šis konkrētais elektronisko dokumentu aprites virziens attīstās ļoti strauji. Tie, kas nebūs to ieviesuši tagad, vēlāk būs stipri “astē” citiem uzņēmumiem, kas laikus un pamazām jau tagad “soļo” šajā virzienā. Un var diez gan droši apgalvot, ka tie uzņēmumi, kas maksimāli izmantos virtuālās vides iespējas, lai palielinātu savu efektivitāti, mūsdienu asajā konkurences cīņā būs uzvarētāji.

Autors ir VAS „Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” valdes priekšsēdētājs

 

Komentāri (28)

Sasha 21.10.2014. 19.04

priecīgs klients ir klients, kuram nav jāgaida dzīvajā rindā. Un arī pats uzņēmējs varētu būt gan laimīgāks, gan bagātāks, ja darītu visu, lai pēc iespējas vairāk savu klientu apkalpotu attālināti.

Jūs pilnīgi pareizi rakstiet, bet lieta tāda, ka uzņēmēja darbinieki ir ieinteresēti, lai būtu ilgstošā dzīvā rinda, tas nozīmē, ka viņiem ir darbs.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu