Jauno vilcienu nomas konkursā uzvar Šveices uzņēmums "Stadler Bussnang AG" • IR.lv

Jauno vilcienu nomas konkursā uzvar Šveices uzņēmums “Stadler Bussnang AG”

23
Šveices kompānijas "Stadler Bussnang" Polijā ražotie un Igaunijas pasažieru pārvadātājam "Elron" 2013. un 2014.gadā piegādātie "FLIRT" vilcieni Tallinas pasažieru vilcienu depo. Foto: Ivars Motivāns, LETA

“Hyundai” piedāvājums neatbildis prasībām

Par a/s “Pasažieru vilciens” (PV) izsludinātā atklātā konkursa par jaunu elektrovilcienu nomu iepirkuma uzvarētāju atzīts Šveices uzņēmums “Stadler Bussnang AG”, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja uzņēmumā.

Konkurss par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem tika izsludināts 2013.gada 25.novembrī. Tā mērķis ir nodrošināt jaunus, modernus vilcienus Latvijas iedzīvotājiem, lai garantētu drošu un ekonomisku pārvietošanos atbilstoši pasažieru vajadzībām.

Pēc pretendentu iesniegto dokumentu atvēršanas tika konstatēts, ka “Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA” nav iesniedzis savu piedāvājumu. Savukārt Dienvidkorejas uzņēmuma “Hyundai Rotem Company” iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija bija spiesta noraidīt, jo tas neatbilda iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.

“Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis skaidro, ka iepirkums par jauno vilcienu nomu ir viens no lielākajiem un svarīgākajiem iepirkumiem uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē un tas ir nozīmīgs solis uzņēmuma attīstībā. Pēc diviem gadiem uzņēmums nodrošināšot Latvijas iedzīvotājiem vilcienu satiksmi, kas ir “modernākā, ātrākā, kā arī ekonomiskākais pārvietošanās veids”. Birkmanis uzsver, ka iepirkumam tika izvirzītas augstas prasības “atbilstoši valsts un uzņēmuma interesēm”.

Izsludinātā iepirkuma pamatnosacījumi potenciālā piegādātāja izvēlei esot definēts piedāvājums, kurā esot skaidri definētas garantijas un spēja nodrošināt vilcienu piegādi plānotajā apjomā, termiņā un kvalitātē, apgalvo uzņēmuma vadītājs.

Iepirkumu komisijas pienākums bijis rūpīgi pārbaudīt iesniegto piedāvājumu atbilstību izvirzītajiem nosacījumiem, un pēc pretendentu iesniegto piedāvājumu izvērtēšanas par konkursa uzvarētāju tika atzīts Šveices uzņēmums “Stadler Bussnang AG”.

Pēc līguma noslēgšanas ar konkursa uzvarētāju “Pasažieru vilciena” speciālisti rūpīgi sekošot līdzi visu nolikumā definēto prasību izpildei, kā arī kontrolēs ražotāja kvalitātes garantiju ievērošanu, apgalvo uzņēmumā.

Paredzamie uzņēmuma ieguvumi no jauno vilcienu nomas būšot samazināts energoresursu patēriņš līdz 30%, samazinātas uzturēšanas izmaksas no 30%, kā arī nebūs nepieciešams nepārtraukti veikt ritošā sastāva kapitālos remontus. Tāpat, optimāli izmantojot vienību skaitu maksimumstundās un dienas vidū, būšot iespējams samazināt personāla izmaksas līdz 3%, bet pasažieru plūsmas pieaugums un ieņēmumu palielinājums plānots līdz 20%.

Uzņēmuma “Pasažieru vilciens” neviennozīmīgi vērtētajā atklātajā konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem tika iesniegti trīs piedāvājumi. Piedāvājumus iesniedza Polijas kompānija “Pesa”, Šveices “Stadler” un Dienvidkorejas ražotājs “Hyundai”. Maija beigās Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) nolēma atļaut a/s “Pasažieru vilciens” (PV) turpināt vairāku miljonu eiro elektrovilcienu nomas konkursu.

Saistībā ar PV rīkoto iepirkumu IUB iepriekš saņēma divas sūdzības – no a/s “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” un Spānijas uzņēmuma “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles”. Sūdzības galvenokārt bija saistītas ar PV konkursa nolikumu.

Valdība pērn novembrī akceptēja informatīvo ziņojumu, kurā par pamatotāku atzīts variants iegādāties jaunus elektrovilcienus nomā uz 15 gadiem, tos atpērkot, ja pieejamie kredīta resursi būs lētāki nekā nomas izmaksas.

Elektrovilcienu parka atjaunošanas aprēķinos tika izmantoti pieņēmumi, ka “Pasažieru vilciens” turpina veikt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu vismaz līdz 2045.gadam un vienas vienības iegādes cena ir 4,3 miljoni eiro. Savukārt kopējā līguma summa paredzēta 153,6 miljoni eiro. Plānots iegādāties no 25 līdz 45 elektrovilcienu vienībām jeb sastāviem, kur katrā būtu līdz 270 sēdvietām.

 

Komentāri (23)

reksa 02.07.2014. 00.20

Lai nu kā, šveiciešu vilcieni izraisa lielāku uzticību nekā spāņu vilcieni.

+9
0
Atbildēt

1

    ILZE > reksa 02.07.2014. 05.25

    Aldis

    Ne jau pašos vilcienos lieta. Tik pat labi čekisti par otkatu varēja apsolīt līgumu arī Stadler, Siemens vai Hiundai, tikai šoreiz jādomā, afēristi būs drusku noraustījušies.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

Malda 01.07.2014. 18.28

Kapēc ne Uralvagonzavod? Ločmelis būs ļoti neapmierināts :)

+7
0
Atbildēt

0

Una Grinberga 01.07.2014. 19.13

Interesanti, ka arī šajā konkursā uzvar tā pati firma, kas vilcienu pirkšanas gadījumā… citādi otkats nāks gaisā…

0
-8
Atbildēt

5

    ILZE > Una Grinberga 01.07.2014. 22.20

    zanE …

    Ja domā, ka esmu kāds no Taviem autoostas klientiem, rūgti maldies. Man visas sievietes līdz 30, kur nu vēl maksas, tām nedrīkst būt pat 25.

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

    ILZE > Una Grinberga 01.07.2014. 21.08

    Nasing spešal!

    Tas bija CAF, ar ko neizdevās uzvārīties Ronim, Freivaldam, “severstaļ” un čekas piesmietam Dombrovskim un veselai rindai citu mērgļu, jo EK atteica žuļiku afērai finansējumu.

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

    andris902 > Una Grinberga 01.07.2014. 22.10

    …paklau, deģenerāli Juri…jau krietnu laiku iepriekš Tevi brīdināju – ja nebeigsi gānīties – nepalīdzēs Tava biežā niku maiņa – atklāšu Tavu identitāti….tas varētu būt liels pārsteigums ne vienam vien….

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    vegan > Una Grinberga 02.07.2014. 14.03

    Nu nevajag tak šantažēt ģenerāli — manuprāt viņa sulīgās rozīnītes tikai izskaistina un dažādo šeit pārstāvēto viedokļu klāstu :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > Una Grinberga 01.07.2014. 23.24

    ….Juri…ko tad Tava sieva saka par visām Tavām maksas sievietēm?…vai viņas klātbūtnē nespēj pārspļaut pār lūpu – tādēļ savu apspiesto ego izpaud tīmekļa vidē?…

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu