FOTO: VID jauno ēku īrē par pusmiljonu mēnesī • IR.lv

FOTO: VID jauno ēku īrē par pusmiljonu mēnesī

15
VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone iepazīstina ar ēku. Foto: Edijs Pālens, LETA
Lāsma Gaile

Paredzēts, ka visas struktūrvienības uz jauno ēku būs pārcēlušās augusta beigās

Valsts ieņēmumu dienests (VID) Talejas ielas ēku īrēs par 13,3 eiro kvadrātmetrā. Īres līgums slēgts uz 30 gadiem. Ēkas platība, ieskaitot gan VID, gan komersantu izmantotās telpas, ir 40 000 kvadrātmetru. Mēnesī biroju centram „Ezerparks” VID par jaunās šopavasar nodotās ēkas izmantošanu turpmāk maksās gandrīz 600 000 eiro.

Biroju centra „Ezerparks” valdes priekšsēdētājs Kaspars Zauls trešdien notikušajā mediju ekskursijā pa jauno VID ēku pastāstīja, ka Talejas ielas nams nav klasisks birojs. Viņš arī uzsvēra īpašības, kas šo namu padara atšķirīgu. VID ir atsevišķa enerģijas piegādes sistēma un trīs ģeneratori, kas nodrošina tās energoneatkarību, uzlabojumi, lai veicinātu darbu ar valsts noslēpumiem, kā arī muitas laboratorija, nopratināšanas izolatori un ierīces, kas nodrošina ēkas energoefektivitāti. Ēkā atrodas arī VID datu centrs.

Rīgā paliks vairs tikai divi VID klientu apkalpošanas centri – Talejas ielas ēkā un viens Pārdaugavā, Eduarda Smiļģa ielā.

Ir.lv jau pirms tam pabija Talejas ielā un piefiksēja, ka pirmajā stāvā pie pašiem logiem ir izbūvētas tualetes. Pašlaik tualetēs, kas atrodas „Veselības centra” nomātajās telpās, pie augstajiem logiem ir piekārtas žalūzijas, un Kaspars Zauls apstiprināja, ka drīz logos tiks izlīmētas arī plēves. Viņš noliedza, ka kur citur šajā milzīgajā ēkā varētu būt radusies tāda pati būvniecības kļūme.

„Lietotājs, VID, ir liela organizācija, dzīvs organisms, un būvniecības stadijā, kas ilga vairāk nekā divus gadus, no lietotāja puses bija lūgumi kaut ko pamainīt. Tas ir tikai normāli. Cik vien tas bija iespējams, mēs to arī respektējām un ņēmām vērā,” par pārmaiņām, kas būvniecības laikā tika veiktas ēkas plāna, komentēja Zauls.

VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone pastāstīja, ka patlaban notiek sarunas ar pašvaldības uzņēmumu „Rīgas satiksme” (RS) par to, ka vajadzētu veikt izmaiņas satiksmes plūsmā, lai VID darbiniekiem un apmeklētājiem būtu vieglāk ar sabiedrisko transportu nokļūt Talejas ielā.

Sazinoties ar RS preses sekretāru Viktoru Zaķi, Ir.lv pārliecinājās, ka VID ir runājis ar uzņēmumu par satiksmes plūsmas palielināšanu šajā virzienā. Tomēr Zaķis skaidro, ka nekādas pārmaiņas netiks ieviestas, kamēr VID nebūs pilnībā ievācies jaunajā ēkā. Pēc tam tiks izvērtēta situācija, un Zaķis pieļauj, ka tad varētu sekot izmaiņas sabiedriskā transporta plūsmā.

Ievākšanās darbi Talejas ielas ēkā vēl nav beigušies, patlaban tur strādā jau 700 cilvēku. Paredzēts, ka visas struktūrvienības uz jauno ēku būs pārcēlušās augusta beigās.

Ekskursijas laikā žurnālistiem izrādīja ēkas pirmo stāvu, kurā atrodas informācijas centrs, komersanti, VID konferenču zāle, apsardzes telpas, muitas laboratorijas un finanšu pārvaldes pratināšanas telpas. Tika arī sniegta informācija par to, kā noritēs darbs otrajā stāvā esošajā klientu centrā un izrādītas telpas, kurās iemitinājusies Muitas pārvalde un kur atrodas VID vadība.

Ēkas īpašnieks un projekta īstenotājs biroju centrs „Ezerparks” ir daļēji valsts uzņēmums. Aptuveni 70% uzņēmuma pieder privātajiem uzņēmējiem, bet 30% pieder valstij, tas ir, VNĪ, Ir.lv skaidroja Valsts nekustamo īpašumu (VNĪ) valdes loceklis Andrejs Milzarājs.

Jaunā VID ēka valstij izmaksājusi 55 miljonus eiro. Ēka spēj nodarbināt 2500 cilvēku. Tā sevī apvienos visas VID struktūrvienības, kuras pirms tam atradās 14 dažādās adresēs.

 

Komentāri (15)

Gingis 18.06.2014. 16.51

“Mēnesī biroju centram „Ezerparks” VID par jaunās šopavasar nodotās ēkas izmantošanu turpmāk maksās gandrīz 600 000 eiro.”

“Jaunā VID ēka valstij izmaksājusi 55 miljonus eiro.”

—————-

Es laikam kaut ko nesaprotu. Valsts par savu naudu uzcēla privātam kantorim ēku, kuru tagad pati no šī kantora vēl arī īrēs?

+16
0
Atbildēt

1

Janka, Janic 18.06.2014. 17.20

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu