No autostāvvietu maksas aparātiem pazūd "Mobilly" zonu uzlīmes • IR.lv

No autostāvvietu maksas aparātiem pazūd “Mobilly” zonu uzlīmes

25
Foto: Edijs Palens, LETA

Ušakovs iepriekš bija publiski apslījis, ka apmaksas sistēmas pilnveidošana klientus neskars un lauzt līgumu ar “Mobilly” neviens negrasās

Pēdējās dienās daļa oranžo “Mobilly” zonu uzlīmju uz autostāvvietu maksas aparātiem tiek aizstātas ar “Rīgas satiksmes” veidotajām, par ko neizpratnē ir uzņēmumā “Mobilly”, kura pārstāvji savu sašutumu izteikuši arī savā mājaslapā, vēsta LETA.

“Daudzi mūsu klienti atkal ir neizpratnē – vai tomēr būs pārmaiņas “Mobilly” stāvvietu apmaksas sistēmā? Nē – “Mobilly” strādā un strādās kā līdz šim,” teikts uzņēmuma paziņojumā.

Uzņēmuma pārstāvji atgādina, ka Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) 2013.gada 5.decembrī publiski visiem apsolīja, ka “Rīgas satiksmes” apmaksas sistēmas pilnveidošana klientus neskars un lauzt līgumu ar “Mobilly” neviens negrasās.

“Ja pamanāt mulsinošās zilās “Rīgas satiksmes” uzlīmes uz autostāvvietu maksas aparātiem, ziniet, ka mūsu norēķinu sistēma nemainās,” skaidro uzņēmuma pārstāvji.

“Rīgas satiksmes” preses sekretārs Viktors Zaķis aģentūrai LETA skaidroja, ka uzņēmums sācis pāreju uz “jaunu dizaina standartu”. Tā kā “Mobilly” vairs nav vienīgais uzņēmums, kas nodrošina iespēju norēķināties par stāvvietu ar īsziņas starpniecību, turklāt jautājums par informācijas izvietošanu uz norēķinu automātiem juridiski nav sakārtots, “Rīgas satiksme” neredzot pamatu turpmāk izvietot arī “Mobilly” uzlīmes.

Zaķis norāda, ka uz aparātiem ir izvietota klientiem nepieciešamā informācija un tas, ka uz tiem vairs nav redzamas “Mobilly” uzlīmes, nenozīmē, ka “Rīgas satiksmes” sadarbībā ar šo uzņēmumu kaut kas būtu mainījies, – pakalpojums, kaut neredzams, joprojām ir pieejams.

Uzņēmuma pārstāvis skaidro, ka “Mobilly” identifikācijas uzlīmes ir sava veida reklāma, taču juridiski jautājums par šādas informācijas izvietošanu uz maksas automātiem nav sakārtots. “Arī uz e-taloniem mēs neliekam informāciju par veikaliem, kuros tos var iegādāties, – tā būtu reklāma,” skaidroja Zaķis.

Kā vēstīts, pērn decembra sākumā sociālajos tīklos publiskotajā vēstulē, ko “Rīgas satiksmes” vārdā nosūtījis jaunveidotais uzņēmums “SMSRīga”, tika norādīts, ka no 2014.gada 1.jūnija “Rīgas satiksme” pārtrauks sadarbību ar SIA “CityCredit” jeb “Mobilly”. Vēstulē arī minēts, ka jaunā sistēma samazinās izmaksas par SMS atbildēm, nodrošinās pēcapmaksu un sistēmu regulāri auditēs starptautiska kompānija.

Viens no “Mobilly” īpašniekiem Normunds Bergs pēc tam centās sarunāt tikšanos ar galvaspilsētas mēru Nilu Ušakovu, uz ko viņam tika atbildēts, ka sarunām būtu jānotiek starp iesaistītajiem uzņēmumiem, un tikšanās tika atteikta.

Par radušos situāciju ieinteresējās arī ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts un izteicās, ka Rīgas domei uzņēmējdarbībā nebūtu jājaucas. Līdzīgu nosodījumu izteica arī Latvijas Informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa.

Jau ziņots, ka 2013.gada nogalē Konkurences padome (KP) par konkurences kavēšanu piesprieda 3237 eiro sodu Rīgas sabiedriskā transporta e-talonu sistēmas uzturētājai SIA “Transporta telemātikas sistēmas”, kas, kā iepriekš vēstīja LTV raidījums “De facto”, ir interneta domēna “SMSRīga” lietotāja.

Lietas izpēti KP sāka pēc SIA “Nordeka serviss” iesnieguma – “Transporta telemātikas sistēmas” rīcības rezultātā tika ievērojami vājinātas šī uzņēmuma iespējas veiksmīgi darboties jaunākās paaudzes kases aparātu tirdzniecības un apkalpošanas jomā.

 

Komentāri (25)

Valdemārs Valdemārs 07.03.2014. 20.06

Interesanti, ko par tādu praksi domā Konkurences padome, ka pašvaldības uzņēmums izveido struktūrvienību, kura dublē tirgū jau pieejamu produktu? Iemesls, kādēļ tāda prakse ir jāaizliedz, ir tirgus kropļošana. Ja vien netiek dibināts atsevišķs uzņēmums, Rīgas Satiksmes ietvaros nav iespējams izpētīt vai struktūrvienība, kas dublē privāta mikromaksājumu uzņēmuma darbību, būtībā nesaņem subsīdijas no pašvaldības. Šādas prakses rezultāts var būt privāto uzņēmumu izspiešana no tirgus par nodokļu maksātāju naudu, kuri beigās saņem sliktāku un dārgāku produktu bez alternatīvas izvēles iespējām.

Kāds cits Rīgas pašvaldības uzņēmums jau reiz līdzīgi apguva līdzekļus. Pētīja, vai neielauzties pārtikas tirgū, pārdodot pudelēs pildīto ūdeni. Kad izrādījās, ka jādibina atsevišķs uzņēmums, un subsidēšanu tik viegli nenoslēps, šķiet, atteicās no plāna.

+8
-1
Atbildēt

0

archoftriumph 07.03.2014. 14.10

usakovs melot maacaas no sava “teeva” putina.

+7
0
Atbildēt

0

Kristīne 07.03.2014. 13.18

Mobilly droši vien jāsadrukā daudz zīmju un kādu laiku tās jāpieskata un jāatjauno.

==

PS. Zīmes pazūd nevis “uz aparātiem”, bet “no aparātiem”

+2
0
Atbildēt

1

    Linda > Kristīne 08.03.2014. 00.17

    …zīmes parādās vietās kurās mēs esam ar visām četrām beigušies lai turpinātu kaut kur atzīmēties kamēr labdienas dzirdu aiz sienas kur vairākas dienas gulēju beigta…

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu