Pavļuts: Rīgas domei nav jājaucas mobilo pakalpojumu tirgū (papild.) • IR.lv

Pavļuts: Rīgas domei nav jājaucas mobilo pakalpojumu tirgū (papild.)

14
Rīgas autostāvvietā. Foto: Diāna Lozko, LETA

“Rīgas satiksme” pret “Mobilly” – katram sava norēķinu sistēma par autostāvvietām

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra pienākumu izpildītājs Daniels Pavļuts nosūtījis vēstuli Rīgas domes priekšsēdētājam Nilam Ušakovam (SC), aicinot skaidrot „Rīgas satiksmes” nepamatotu iesaistīšanos komercdarbībā, veidojot savu norēķinu sistēmu, dibinot jaunu uzņēmumu un kropļojot elektronisko un mobilo pakalpojumu tirgu.

„Rīgas domes kapitālsabiedrība vēl pavisam nesen bija iecerējusi pildīt pudelēs ūdeni un to pārdot. Pēc ieguldītiem vairāk nekā 100 000 latu projekts tomēr tika apturēts. Tagad vēl viena Rīgas domes kapitālsabiedrība izdomājusi jaunu biznesa projektu, lai no tirgus izspiestu veiksmīgu un inovatīvu Latvijas uzņēmumu, kurš pats izstrādājis, attīstījis un ieviesis tirgū cilvēkiem ērtu un kvalitatīvu risinājumu „Mobilly”,” norāda ministrs.

Viņš uzskata, ka nav nekādu iemeslu vai attaisnojumu, lai Rīgas domes dāsni subsidētā „Rīgas satiksme” jauktos šajā tirgū. Turklāt, visticamāk, šim mērķim tiks tērēti lieli nodokļu maksātāju līdzekļi.

VARAM atgādina, ka Valsts pārvaldes iekārtas likums nosaka, ka publiskās personas, dibinot komercsabiedrības, nevar izvirzīt tām mērķus, kas neizriet no publiskās personas funkcijām, turklāt, komercdarbību publiskā persona var veikt tikai pastāvot noteiktiem nosacījumiem, piemēram, ja tirgus nav spējīgs nodrošināt sabiedrības interešu īstenošanu attiecīgajā jomā; nozarē, kurā pastāv dabiskais monopols, tādējādi nodrošinot sabiedrībai attiecīgā pakalpojuma pieejamību; stratēģiski svarīgā nozarē; jaunā nozarē; nozarē, kuras infrastruktūras attīstībai nepieciešami lieli kapitālieguldījumi; nozarē, kurā atbilstoši sabiedrības interesēm nepieciešams nodrošināt augstāku kvalitātes standartu.

Arī Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departaments ir norādījis, ka valsts ekonomiska interese ir attīstīt privātā kapitāla darbību Latvijas tautsaimniecības attīstības interesēs, vienlaikus sašaurināt darbību, ko valsts un pašvaldības veic kā komersanti.

“Mobilly” līdzīpašnieks pārsteigts par Rīgas domes rīcību 

Attīstot e-talona elektronisko norēķinu sistēmu, pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” uz tā bāzes izveidojusi jaunu sistēmu norēķiniem par autostāvvietu izmantošanu Rīgā ar īsziņu un interneta starpniecību, aģentūru LETA informēja uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis.

“Ja salīdzināsiet abas sistēmas, tad, visdrīzāk, pamanīsiet, cik tās ir līdzīgas,” biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja viens no pakalpojumu apmaksas platformas “Mobilly” līdzīpašniekiem Normunds Bergs. Pašlaik izveidojušos situāciju Bergs raksturoja kā pārsteidzošu, jo “Rīgas satiksme” par saviem plāniem “Mobilly” iepriekš neesot informējusi. Vēl nesen tiekoties ar Rīgas domes priekšsēdētāju Nilu Ušakovu (SC), mērs esot uzteicis “Mobilly” pakalpojumus kā ļoti kvalitatīvus.

Bergs uzsvēra, ka līdz šim nekādus aizrādījumus vai negatīvu reakciju par produktu, tā darbību no Ušakova viņš neesot saņēmis.

SIA “CityCredit” direktors Kārlis Andersons “Nozare.lv” skaidroja, ka “SMSRīga” un “Mobilly” kods vēl neesot salīdzināts, bet funkcionāli abi produkti esot praktiski vienādi. Viņš uzsvēra, ka patents pasargā “Mobilly” koda izmantošanu vai kopēšanu.

“Rīgas satiksme” ir izveidojusi jaunu sistēmu, kas uzņēmumam ir ekonomiski izdevīgāka, taču norēķināšanās kārtība par autostāvvietām klientiem nemainīsies, jo sadarbība ar “Mobilly” turpinās, saka Zaķis.

Uzņēmuma pārstāvis skaidroja, ka 2009.gadā Rīgā norēķiniem sabiedriskajā transportā tika ieviesta elektroniskā norēķinu sistēma, kura pēc četru gadu darbības nodrošina arī elektroniskās atslēgas funkcijas skolēnu ieejai atsevišķās Rīgas skolās, skolēna e-kartes darbību, maznodrošināto norēķinus par bezmaksas pusdienām, elektroniskā maciņa funkcijas norēķiniem par Rīgas autostāvvietām, bet no 2014.gada 1.janvāra – arī “Rīdzinieka kartes” darbību.

Arī Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) tviterī izplatījis paziņojumu, ka lauzt līgumu ar “Mobilly” neviens negrasās. “Rīgas satiksme” pilnveido savu apmaksas sistēmu, jo uzņēmumam tas ir izdevīgāk – privāts starpnieks, kā “Mobilly”, izmaksā dārgāk, jo tam vēl ir jāmaksā komisijas maksa par sniegtajiem pakalpojumiem.

Ušakovs uzsver, ka klientus šīs pārmaiņas neskars – varēs izmantot vai nu “Mobilly”, vai “Rīgas satiksmes” apmaksas sistēmas pakalpojumus. Tam, kurš piedāvās labāku pakalpojuma kvalitāti un cenu, būs arī vairāk klientu.

Tikmēr sociālajos tīklos publiskotajā vēstulē, ko “Rīgas satiksmes” vārdā nosūtījis jaunveidotais uzņēmums “SMSRīga”, norādīts, ka no 2014.gada 1.jūnija “Rīgas satiksme” pārtrauks sadarbību ar SIA “CityCredit” jeb “Mobilly”. Vēstulē arī minēts, ka jaunā sistēma samazinās izmaksas par sms atbildēm, nodrošinās pēcapmaksu un sistēmu regulāri auditēs starptautiska kompānija.

“SMSRīga” norāda, ka sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt izmaksas, ietaupīt līdzekļus, veikt stingru autostāvvietu apmaksas uzskaiti un samazināt grāmatvedības darbiem nepieciešamo laiku. “SMSRīga” pakalpojuma izplatīšanu nodrošina “Rīgas satiksmes” meitasuzņēmums SIA “Rīgas karte”, kas ir e-talona ieviesējs un uzturētājs Rīgas sabiedriskajā transportā.

“Mobilly” noraizējušies, ka “Rīgas satiksme”, iespējams, plāno atteikties no šī mobilo norēķinu pakalpojuma sniedzēja.

“Pēdējo dienu laikā esam saņēmuši ziņas no “Mobilly” klientiem par to, ka “Rīgas satiksme” ir izsūtījusi paziņojumu, kurā minēts, ka 2014.gada 1.jūnijā tā pārtrauc sadarbību ar “Mobilly” un aicina pievienoties viņu klientu lokam pašu izveidotajā norēķinu sistēmā. Vēlamies informēt, ka “Mobilly” nav saņēmis nekādu oficiālu informāciju par šo lēmumu un mūs ļoti pārsteidz šāda “Rīgas satiksmes” rīcība,” teikts SIA “CityCredit” valdes priekšsēdētāja Kārļa Andersona paziņojumā, kas publicēts “Mobilly” mājas lapā.

Andersons stāstīja, ka pēdējās dienās uzņēmumam zvanījuši daudzi klienti un pauduši satraukumu par “Mobilly” turpmāko darbību, kas arī izraisījis “Mobilly” neizpratni – uzņēmums par “Rīgas satiksmes” plāniem nav ticis informēts. “Klienti uztraucas, ka viņiem būs jāizmanto viena sistēma “Rīgas satiksmes” autostāvvietām, bet “Europark” stāvvietām – cita,” skaidroja Andersons. Ar uzņēmuma mājaslapā publicēto paziņojumu “Mobilly” vēlējušies mudināt Rīgas pašvaldību uzsākt diskusiju par šiem norēķiniem.

“Mobilly” ļauj norēķināties par stāvvietām ar īsziņas vai mobilā telefona aplikācijas starpniecību, izvairoties no maksas automātiem un sīknaudas meklēšanas. “Mobilly” var izmantot ne tikai “Rīgas satiksmes” stāvvietās, bet arī “EuroPark Latvia”, Liepājas, Daugavpils un Carnikavas autostāvvietās, kā arī apmaksāt taksometru, nopirkt vilciena biļetes un citus pakalpojumus.

(papildināta ar Normunda Berga teikto)

Komentāri (14)

Alise 05.12.2013. 13.38

Mobilly 20% nemaksā?

Lai tikai ušaks neklārē tās muļķības, ka jebkas, ko izveidos Rīgas Dome un Rīgas Satiksme, varētu izmaksāt lētāk :)

+23
-2
Atbildēt

0

Egita 05.12.2013. 14.27

varbūt Rīgu pārdēvēt par UŠAKOVA vai Ušakovgradu?
Tagad jau nekā nevar saprasta-kas tā par,, Rīgas satiksmi”-ja reiz privāts
štelle,tad tā lai arī saucas,,Ušakova satiksme”.
piem.:2014 gadā UŠAKOVA būs Eiropas kultūras galvaspilsēta!

+14
-1
Atbildēt

1

    Una Grinberga > Egita 05.12.2013. 16.09

    Ušakovgrada būs tēvu tradīcijās…

    +4
    0
    Atbildēt

    0

lebronj2356 05.12.2013. 15.03

Saimniekoša sovoku stilā ar kapitālisma mērci – uztaisa vispirms milzīgu mosntru RS, kur sapludina visu Rīgas sabiedrisko transportu, pēc sāk ķēmoties ar kaut kādām digitalizācijas idejām, kur top e-talons, tad jau Rīgas karte, pēcāk Rīgas acs un kas tik vēl nē, visam šim konglomerātam ļauj plēst solīdas cenas par biļetēm, par maksas stāvvietām, kuru loku aizbildinoties ar satiksmes regulāciju nemitīgi paplašina…tagad grib kāst vēl un vēl. Lai šo cūcību ar RS pārtrauktu, būtu steidzīgi jāizdara pāris lietas :

1) Likvidēt RS monopolu Rīgas sabiedriskās satiksmes jomā, tostarp, atļaujot privātiem pārvadātājiem – mikriņiem darboties neatkarīgi, izformējot RS, pārveidot to kā kādreiz par autobusu parkiem un TTP
2) jē talonu sūtit pie velna vecāsmammas….
3) Sabiedriskā transporta cenu politiku nodot regulātora rokās.
4) Uzlikt kādu robežu maksas stāvvietu areālam Rīgā !

Pretējā gadījumā var sanākt tā, ka no Rīgas sāks mukt bizness kopā ar iedzīvotājiem, kas var atļauties dzīvot labākās vietās par mikrorajoniem !

+7
-1
Atbildēt

1

    Alise > lebronj2356 05.12.2013. 16.01

    Būs Rīgai Detroitas liktenis, tik īsākā laika sprīdī. Tur ar aizmuka sākot ar 60./70. gadu miju lielie uzņēmumi un baltie iedzīvotāji, un nu Detroita ir bankrotējusi. Rīga stipri mazāka un mazattīstīstītāka par Detroitu 60. gados, te pietiks ar dažiem gadiem, lai pilsēta nomirtu.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu