FOTO: Ķīpsalas iedzīvotāji sāk cīņu par savu dzīves telpu • IR.lv

FOTO: Ķīpsalas iedzīvotāji sāk cīņu par savu dzīves telpu

34
Skats uz Ķīpsalas namiem un jauno jahtu piestātni. Publicitātes foto

Iedzīvotāju šogad izveidota biedrība apņēmusies panākt Ķīpsalas sakārtošanu

Būvējot jahtu piestātni pie Ķīpsalas, Rīgas brīvosta nav ņēmusi vērā, ka te nav vietas aktīvai autoplūsmai. Nesakārtota promenāde, nesaskaņota rīcība ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) – tie ir daži no pārmetumiem, ko ceturtdien izteica biedrība „Ķīpsalas pilsoņi” Rīgas domei un Rīgas brīvostas pārvaldei, vēloties nodrošināt harmonisku vietējās apkaimes labiekārtošanu.

Biedrība, kuras dibinātāji ir Ķīpsalas iedzīvotāji, gatava darboties arī pati, lai aktualizētu Ķīpsalas attīstības jautājumus un panāktu risinājumus, kas nāktu par labu gan Ķīpsalas iedzīvotājiem, gan tās apmeklētājiem, sacīja biedrības vadītājs Rolands Zītars.

Ceturtdien biedrība preses konferencē izklāstīja savu redzējumu par Ķīpsalā risināmiem jautājumiem.

Viena no aktuālākajām problēmām Ķīpsalā ir nesen Rīgas brīvostas pārvaldes izveidotais jahtu piestātnes komplekss. Kā paredz jahtu piestātnes kompleksa attīstības plāns, tajā tiks uzņemtas gan atsevišķas tūristu jahtas, gan starptautiskās buru kuģu regates. Tiesa, Rīgas brīvosta nav ņēmusi vērā, ka uz Balasta dambja nav vietas aktīvai automašīnu plūsmai un to novietošanai, kas ir ar šādu aktivitāti neizbēgami saistīts jautājums.

Būvējot jahtu piestātnes kompleksu, nav izpildītas Vispārīgo būvnoteikumu un Rīgas pilsētas apbūves noteikumu prasības, kas paredz noteiktu skaitu automašīnu stāvvietu pie nozīmīgiem sabiedriskiem objektiem, kā arī nav veikta sabiedriskās apspriešanas procedūra, kuras nepieciešamību nosaka minētie noteikumi. Turklāt laipas, kas patlaban izveidotas starp piestātni un Balasta dambi, beidzas gandrīz pie iedzīvotāju māju durvīm.

Ķīpsalā dzīvojošā arhitekte Zaiga Gaile sacīja, ka teritorijas iedzīvotāji bijuši neizpratnē par to, ka pirms jahtu piestātnes būves netika rīkota sabiedriskā apspriešana. “Ja pilsētas gubernators kā cara laikos var pateikt: “Te būs piestātne, jo es tā gribu,” mēs esam apvainojušies,” sacīja Gaile, piebilstot, ka biedrības biedri nav pret ostu vai pludmali, taču ir par pilsonisku sabiedrību.

Kā liecina Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Rīgas teritorijas plānojums, visa apbūvētā teritorija neietilpst Rīgas brīvostas robežās. Līdz ar to Rīgas brīvostas valdei nebija juridisku tiesību lemt par šīs teritorijas apbūvi. Turklāt, ņemot vērā, ka minētā teritorija ietilpst Rīgas vēsturiskā centrā, tās apbūvei bija nepieciešams arī Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) saskaņojums – tomēr tāds nav iegūts.

Zītars norāda, ka „Ķīpsalas iedzīvotāji nav pret izveidotās jahtu piestātnes un dambja attīstības un labiekārtošanas plāniem, taču vēlas uzsākt aktīvu un konstruktīvu dialogu ar Rīgas brīvostas pārvaldi un Rīgas domi, lai atrisinātu nepilnības, kas radušās apbūves laikā”.

„Pilsētas labiekārtošana un jaunu atpūtas un laika pavadīšanas iespēju radīšana iedzīvotājiem, kā arī tūrisma veicināšana neapšaubāmi ir pozitīvi vērtējama rīcība, tomēr tā nedrīkst notikt uz citu iedzīvotāju tiesību un dzīves telpas rēķina, neievērojot likumus un citus normatīvos aktus,” papildina Zītars.

„Ķīpsalas pilsoņi” arī aicina Rīgas domi pievērsties satiksmes organizācijas problēmām, kas regulāri rodas laikā, kad starptautiskajā izstāžu centrā BT1 notiek pasākumi. Savukārt pēc pasākumiem teritorija ap izstāžu kompleksu ir piegružota.

Arī Balasta dambi, kuru Rīgas pašvaldība definējusi kā promenādi iedzīvotājiem un pilsētas viesiem Vecrīgas panorāmas baudīšanai, būtu nepieciešams sakārtot, izlīdzinot bruģēto brauktuvi un izveidojot celiņu velosipēdistiem. Svarīgi būtu padarīt pieejamu Balasta dambi Ķīpsalas ziemeļu daļā, sākot no SIA „Rīgas tilti” teritorijas, jo šajā vietā tiek ignorēta noteiktā Daugavas krastmalas tauvas josla.

Līdz šim Ķīpsalas iedzīvotāji paši savas dzīves telpas labiekārtošanā ieguldījuši gan laiku, gan finansiālos līdzekļus, tomēr ir jautājumi, kuros nepieciešams pilsētas atbalsts, norāda Zītars.

“Ķīpsalas pilsoņi reģistrēta šā gada 20.septembrī, tās adrese ir Balasta dambī 42. “Firmas.lv” informācija liecina, ka biedrības valdē kopā ar Zītaru darbojas arī ekspolitiķis Māris Gailis, kā arī bijušā “Māras bankas” lielākā akcionāra Viļa Vītola kompanjons Guntis Ošmucnieks.

 

Komentāri (34)

reksa 14.11.2013. 19.30

Tās piestātnes izskatās perversi. Bojā visu skatu.

Protams, pie Daugavas varētu būt piestātnes, tikai ne šādā veidā.

Man liekas, ka loģiskāk būtu izbūvēt CD dambi un pie tās tad izvietot piestātnes. Tad pieeja jachtām būtu tieši no CD dambja, kur tad arī varētu apstāties mašīnas.

No tā iegūtu visi.

Jachtām būtu piestātnes, bet rīdziniekiem būtu pieejami divi dambji: pa Balsta dambi varētu pastaigāties un izbaudīt Ķīpsalas auru, bet pa CD dambi varētu pastaigāties, lai izbaudītu Daugavas skatus. Turklāt jachtas netraucētu Ķīpsalas iedzīvotājiem.

+4
0
Atbildēt

0

sausins 15.11.2013. 09.38

Nu kā lai pēc visā tā es noticu jaunā Rīgas ilgspējīgas attīstības stratēgijas un plāna izstrādātājiem, propogandētajiem un lozungam “Radi Rīgu” ?!?!?!?

+1
0
Atbildēt

0

Inese 14.11.2013. 18.53

Biedrība «Ķīpsalas pilsoņi» reģistrēta šā gada 20.septembrī, tās adrese ir Balasta dambī 42. «Firmas.lv» informācija liecina, ka biedrības valdē kopā ar Zītaru darbojas arī Venecuēlas latvieša un nu jau bijušā «Māras bankas» lielākā akcionāra Viļa Vītola kompanjons Guntis Ošmucnieks un ekspolitiķis, uzņēmējs un burātājs Māris Gailis. Zītars iepriekš bijis arī valdes loceklis Gaiļa uzņēmumā AS «Māris Gailis» – Klīversalas ielā reģistrētais uzņēmums nodarbojas ar būvniecības projektu izstrādāšanu.

0
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu