Portālā "Mana balss" vāc parakstus pret biļešu cenu diferencēšanu Rīgā • IR.lv

Portālā “Mana balss” vāc parakstus pret biļešu cenu diferencēšanu Rīgā

10
Cilvēki, kuri ir atbildīgi par pasažieru segregāciju Rīgā - Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un SIA "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens. Foto: Gints Ivuškāns, F64

Vēstulē arī uzsvērts, ka tagad liela nerīdzinieku daļa brauc uz Rīgu strādāt, jo darba citviet nav

Portālā “Mana balss” sākta parakstu vākšana par vienādu braukšanas maksu Rīgas sabiedriskajā transportā gan rīdziniekiem, gan nerīdziniekiem.

Paraksti tiek vākti, lai novērstu lielas iedzīvotāju grupas diskrimināciju Rīgā un nepalielinātu no Latvijas aizbraucošo skaitu, aģentūru LETA informēja domubiedru grupas pārstāve Ieva Brante.

Patlaban portālā sākts pirmais balsu vākšanas etaps. Kad tiks savākti pirmie 100 paraksti, iniciatīva kļūs redzama galvenajā lapā un pieejama plašākai balsošanai 10 000 parakstu savākšanai. Ja par iniciatīvu parakstīsies 10 000 cilvēku, tā tiks iesniegta skatīšanai Saeimā.

Domubiedru grupa sagatavojusi atklātu vēstuli Vides aizsardzības un reģionālās attīstības (VARAM) ministram Edmundam Sprūdžam (RP), kuru tiek aicināti parakstīt visi, kas piekrīt vēstulē paustajam aicinājumam.

“Sabiedriskā transporta biļešu cenu sadārdzināšana dramatiski skars cilvēkus ar zemākajiem ienākumiem, kuriem nav iespējas deklarēt dzīvesvietu Rīgā. Piemēram, izīrējot dzīvesvietu Rīgā, dzīvokļa saimnieks faktiskajā dzīvesvietā deklarēties visbiežāk neļauj. Nereti tas tiek īpaši ierakstīts īres līgumā,” rakstīts vēstulē.

Vēstulē arī uzsvērts, ka jau tagad liela nerīdzinieku daļa brauc uz Rīgu strādāt, jo Latvijas reģionos nevar atrast darbu. “Sadārdzinoties sabiedriskā transporta biļetēm Rīgā, viņi būs spiesti meklēt darbu ārpus Latvijas. Īpaši tas attiecas uz darbspējīgiem, jauniem un uzņēmīgiem iedzīvotājiem, kas dzīvo laukos un mazpilsētās, bet atraduši vai plānojuši atrast darbu Rīgā. Tādēļ sabiedriskā transporta biļešu sadārdzinājums nerīdziniekiem arī var veicināt cilvēku izbraukšanu uz ārzemēm,” uzskata iniciatīvas piekritēji.

Savukārt pašvaldībām, zaudējot cilvēkus, kuri strādā Rīgā, samazināsies šo pašvaldību ieņēmumi, un tas skars atbalstu skolām, bērnudārziem, maznodrošinātajiem un trūcīgiem, kā arī transportam un citiem pašvaldību sniegtajiem pakalpojumiem.

Pēc vēstules autoru domām, Rīga ir Latvijas galvaspilsēta un tajā pieejamie pakalpojumi nav aizvietojami ar iespējām ārpus Rīgas – galvaspilsētā atrodas valsts iestādes, slimnīcas, kas sniedz reģionos nepieejamus medicīnas pakalpojumus, muzeji un teātri, uz kuriem sadārdzināsies nokļūšana, arī lidosta.

Tāpat tiek norādīts, ka plānotie grozījumi veicinās personiskā auto izmantošanu, tā rezultātā vēl vairāk palielināsies sastrēgumi Rīgas pilsētas ielās un pasliktināsies gaisa kvalitāte Rīgā.

Jau ziņots, Rīgas domē 7.oktobrī apstiprināti grozījumi pašvaldības saistošajos noteikumos, kas paredz, ka no 1.janvāra Rīgā deklarētie iedzīvotāji līdzšinējo 50 santīmu vietā par biļeti Rīgas sabiedriskajā transportā maksās 42 santīmus jeb 0,60 eiro, savukārt Rīgā nedeklarētajiem pasažieriem biļete maksās dubultā – 84 santīmus jeb 1,20 eiro.

Pēc Rīgas domes teiktā, 1,20 eiro ir brauciena pašizmaksa, bet galvaspilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem tiks piemērota 50% atlaide.

Līdzīgas atšķirības plānotas arī mēnešbiļešu cenās, kamēr skolēniem un studentiem, kas apmeklē izglītības iestādes Rīgas administratīvajā teritorijā, neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas atlaides tiks palielinātas no 60% līdz 80%.

Ar šādu soli Rīgas domes vadība cer pamudināt Rīgā dzīvojošos un strādājošos cilvēkus deklarēties Rīgā, lai tādējādi šo cilvēku maksātais iedzīvotāju ienākuma nodoklis (IIN) nonāktu galvaspilsētas kasē.

Pierīgas iedzīvotāji un vairums pašvaldību vadītāju šo ieceri kritizē, norādot, ka tādējādi tiks veicināta fiktīva deklarēšanās, saruks mazāko Pierīgas pašvaldību budžeti, turklāt daudzi Pierīgas iedzīvotāji sabiedriskā transporta vietā izvēlēsies personīgo auto, saasinot satiksmes un gaisa kvalitātes problēmas galvaspilsētā.

 

Komentāri (10)

Atis Bredovskis 09.10.2013. 09.15

Ideju par vienādas braukšanas maksas saglabāšanu var parakstīt šeit http://manabalss.lv/i/573

+16
0
Atbildēt

0

silvija_vitina 09.10.2013. 09.02

Es kā rīdziniece noteikti parakstīšos, jo man nav pieņemama ne RD lēmuma būtība, ne arī tas, kādā veidā notiek sabiedrības, arī pašu rīdzinieku, maldināšana, manipulējot ar skaitļiem.

Rīdziniekiem NETIEK piedāvāta 50% atlaide. Rīdziniekiem tiek visžēlīgi atmesti 8 sant. no līdzšinējās cenas (atcerēsimies, ka pirmsvēlēšanu laikā pilnām mutēm tika solīts BEZMAKSAS sab.transports, un arī tagad kā piemērs tiek minēta Tallina, kur tik tiešām arī ir ieviests bezmaksas transports), savukārt pārējiem cenas pieaugums ir tuvu 100%.

+11
0
Atbildēt

1

    Inese > silvija_vitina 09.10.2013. 12.34

    Wait & see ;) Šī cenu diferenciācija arī ir pirmais solis uz bezmaksas transportu ;) Drīz viss, meitiņ, būs kā Tallinā. Vai Siguldā ;)

    0
    -3
    Atbildēt

    0

Vineta Ungailo 09.10.2013. 09.38

Portālā “Mana balss” vāc parakstus arī pret uzturēšanās atļauju piešķiršanu pret nekustamā īpašuma iegādi! kāpēc par to IR neziņo?!
Parakstīties pret Latvijas izpārdošanu var te:

http://manabalss.lv/partraukt-latvijas-izpardosanu/show

+8
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu