FOTO: „Costa Concordia” nostādīts peldus stāvoklī (papild.) • IR.lv

FOTO: „Costa Concordia” nostādīts peldus stāvoklī (papild.)

27
Žurnālisti jau svētdien ieņēmuši labākās vietas, lai fiksētu "Costa Concordia" izcelšanu. Foto: AFP/LETA

Kruīza kuģa vērienīgā un dārgā izcelšanas akcija turpinās

Vērienīgā operācijā inženieriem naktī uz otrdienu izdevies peldus stāvoklī uzstādīt pērn pie Itālijas krastiem avarējušo kruīza kuģi “Costa Concordia”. Kuģis nostādīts “nulle grādos (vertikāli), kas arī bija mūsu mērķis,” norāda inženieru pārstāvis.

Sarežģītā operācija ilga visu pirmdienu un lielāko daļu nakts, vēsta LETA/AFP.

Kuģa pacelšana tika īstenota ar 36 tērauda trošu un speciālas platformas, kas tika izveidota 30 metru dziļumā, palīdzību. Kuģi peldus stāvoklī varēja novietot gandrīz 20 stundu ilgā unikālā un pasaulē pirmajā tāda mēroga operācijā.

Avarējušais kuģis pašlaik atrodas uz jūras gultnē uzbūvētas platformas. Vides piesārņojums kuģa iztaisnošanas operācijas laikā nav konstatēts.

Preses konferenci tiešraidē no notikuma vietas varat redzēt šeit.

Jau vēstīts, ka kuģi plānots aizvilkt prom un nodot metāllūžņos.

2012.gada 13.janvāra vakarā “Costa Concordia” uzskrēja zemūdens klintij pie Džiljo salas Toskānā. Avārijas brīdī uz kuģa atradās 4229 cilvēki. Kuģa avārijā dzīvību zaudēja 32 cilvēki.

Pirmdien sāktā “Costa Concordia” izcelšana izmaksās vairāk nekā 600 miljonus eiro (422 miljonus latu).

Bija paredzēts, ka nogrimušā kuģa izcelšana sāksies pirmdien plkst.6 (plkst.7 pēc Latvijas laika), taču nelabvēlīgo laikapstākļu dēļ tā tika pārcelta par dažām stundām, vēsta LETA/BBC. 

“Costa Concordia” sver 44 612 tonnas – aptuveni tikpat daudz cik “Titāniks” -, un tas ir 290 metrus garš. 

Kuģa kapteinis apsūdzēts par cilvēku slepkavību bez iepriekšēja nodoma, avarējušā kuģa pamešanu pirms visu cilvēku evakuēšanas un kaitējuma nodarīšanu videi.

Sarežģīto operāciju bija plānots pabeigt vienas dienas laikā. Līdz tās beigām visa jūras satiksme šajā apgabalā tika bloķēta.

Operācija jāveic šomēnes, jo kuģa vraka stāvoklis kļūst arvien sliktāks un tuvojas ziemas vētras, norādīja viens no glābējiem.

Netiek pieļauta iespēja, ka kuģis varētu sadalīties divās daļās. Visa degviela no kuģa jau izsūknēta, tomēr vides aktīvisti bažījas, ka jūrā no vraka varētu noplūst toksiskas ķimikālijas.

(papildināta ar jaunākām ziņām)

Komentāri (27)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu