Belte: LTV prioritāte ir atgūt auditoriju • IR.lv

Belte: LTV prioritāte ir atgūt auditoriju

15
Ivars Belte. Foto: Evija Trifanova, LETA

Patlaban pārāk daudz līdzekļu tiek izlietots televīzijas ēkas uzturēšanā

Latvijas Televīzijas (LTV) prioritāte ir atgūt auditoriju vecumā no 15 līdz 49 gadiem, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” teica sabiedriskās televīzijas valdes priekšsēdētājs Ivars Belte.

Viņš uzsvēra, ka patlaban televīzijas prioritāte nav ne ēkas uzturēšana, ne kas cits. “Darbinieki man ir prasījuši – kad beidzot būs normāli darba apstākļi? Mana atbilde ir – liecieties mierā! Un nevis tādēļ, ka es negribu, bet tādēļ, ka tā patlaban nav prioritāte. Prioritāte ir atgūt atpakaļ auditoriju vecumā no 15 līdz 49 gadiem, kas aizgājusi prom no LTV,” saka LTV vadītājs.

Viņš piebilda, ka līdzekļus, kurus varētu investēt auditorijas atgūšanā, darbinieku motivēšanā, sākotnēji meklēs LTV iekšienē. Viņaprāt, “katram sava dobīte ir kārtīgi jāravē, lai burkāni labāk augtu”.

Viņš uzskata, ka ļoti daudz līdzekļu tiek izlietots televīzijas ēkas uzturēšanā. Katru gadu tie ir aptuveni 900 000 latu. LTV konkurentiem šīs izmaksas esot vismaz trīs līdz četras reizes mazākas.

Belte uzskata, ka pašlaik konkurenti LNT pozicionējas precīzi tajā nišā, kurā ir LTV. Tas ir viens no būtiskākajiem iemesliem, kādēļ LTV papildus nepieciešami līdzekļi, lai sabiedriskā televīzija nepazaudētu savu nišu. “Pašlaik ir risks, ka mūs izkonkurēs. Un tas, kas to izdarīs, ir precīza, ļoti labi ieeļļota mašīna, kas ļoti labi zina, ko darīs, kā darīs un kad. Ja gribam saglabāt sabiedrisko mediju, šis ir brīdis, kad to vajag darīt,” teica LTV valdes priekšsēdētājs.

Kā vēsta socioloģisko pētījumu firma TNS, LTV1 aprīļa TV programmu reitingos ieņem vien ceturto vietu, turklāt salīdzinājumā ar martu LTV1 zaudējusi vēl aptuveni procentu auditorijas. Šogad aprīlī skatītākais kanāls bijis TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 14,7%. Otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,4%, bet trešais – kanāls PBK ar 9,6% lielu skatīšanās laika daļu.

Kā ziņots, Belte par LTV valdes priekšsēdētāju tika iecelts šā gada 7.martā, bet pie pienākumu pildīšanas viņš ķērās aprīļa sākumā.

Viņš no 2011.gada bija “Video International Ukraine” ģenerāldirektors, no 2007.gada bija “Baltijas Mediju alianses” izpilddirektors, no 2002. līdz 2007.gadam – SIA “TV3” pārdošanas direktors, SIA “Eniro” mārketinga vadītājs, laikraksta “Diena” direktors, reklāmas nodaļas vadītājs, “106.2 Radio Rīgai” mārketinga un pārdošanas nodaļas vadītājs, bijis Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents un valdes loceklis, kā arī Latvijas Preses izdevēju asociācijas viceprezidents.

Pēc jaunās valdes iecelšanas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) apstiprināja tai izvirzītos uzdevumus, piemēram, palielināt LTV abu kanālu (LTV1 un LTV7) sasniegto unikālo auditoriju līdz 37% (plus viens procentpunkts pret 2012. gadu), bet internetā – līdz 7% (100 000 skaitītāju).

Satura plānošanas ziņā dots uzdevums palielināt ziņu apjomu par 2%, palielināt informatīvi dokumentālo, bērnu un jauniešu programmu, kā arī kultūras raidījumu piedāvājumu. Pakāpeniski palielināms arī neatkarīgo producentu radītā satura apjoms atbilstoši sabiedriskā pasūtījuma principiem.

 

Komentāri (15)

silvija_vitina 08.05.2013. 09.22

Belte uzskata, ka pašlaik konkurenti LNT pozicionējas precīzi tajā nišā, kurā ir LTV.

Ja LNT Beltesprāt ir tas, uz ko jātiecas LTV, tad ar LTV ir cauri! Kaut ko vēl tukšpauraināku par LNT vispār ir grūti iedomāties. 80% seriāli + Degpunkts(nacionālā līmeņa pseidosensācijas) + veikala skatlogs + ticīgo balss.

+7
0
Atbildēt

1

    austrisv > silvija_vitina 08.05.2013. 13.58

    Piekrītu, jo LNT vispār neskatos, bet, ja LTV 1. kanālā būs tādi Ziņu dienesta vadītāji, kā tas ir tagad- Elksne, tad atā LTV!
    Vecā TP kadri rullē un, lai paši skatās savu saražoto.

    0
    0
    Atbildēt

    0

ligakalnina 08.05.2013. 08.43

Nu tur bija jābūt sevišķi talantīgiem, lai LTV nolaistu līdz tādam līmenim, pat aiz PBK.
Politiķi pacentušies, visu neatkarības laiku LTV tika gremdēta.
diezin vai pat ģēnijam izdotos atgūt to auditoriju, it sevišķi tagad, kad aktīvi cilvēki, pārsvarā, ir internetā.
Bez tam, auditorija, tomēr, nevar būt sab. TV vienīgais uzdevums, diezin vai tai jākonkurē ar komercTV lētu seriālu un melodrāmu rādīšanā mājsaimniecēm un vecākiem cilvēkiem, sab. TV uzdevums ir cilvēkus izglītot, stimulēt domāt, izskaidrot valsts politiskās norises, un rādīt dažādus viedokļus, sab. TV jāorientējas uz auditoriju, kura vēlas ne tikai izklaidēties, bet, uzzināt ko jaunu, un būt aktīvai.

+8
-1
Atbildēt

0

lindukjis 08.05.2013. 11.17

Nezin vai Belte ir bijusi pareizā izvēle šim amatam, jo kārtējo reizi viņš runā par reitingiem, kaut, ja esmu pareiz sapratis, tad NEPLP un arī paša Beltes sākotnējie mērķi bija izveidot īstu sabiedrisko TV, bet sabiedriskajam TV, tapat kā jebkuram sabiedriskajam medijam ir jakalpo visplašākās sabiedrības prasību apmierināšanai, nevis jārunā par reitingu atgūšanu, kas, acīmredzami ir saistīts ar reklāmas apjoma palielināšanu. Sabiedriskajam medijam ir jābūt brīvam no jebkādas komercializācijas, arī no reklāmas un, iespējams ka tādā veidā tas varētu atgūt lielu daļu piekritēju, kuriem apnicis ka tos uzskata par idiotiem, borējot nemitīgi par Kosmodiska, Dr. Levina magnētisko saišu, Dormeo vai Knorr Cup a Soup absolūto un neaizvietojamo nepieciešamību. Izskatās ka Beltes kungs nav vīrs sava vietā.

+6
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu