"Zaļo veloceliņu" Mārupītes dabas parkā sola pabeigt nākamgad • IR.lv

“Zaļo veloceliņu” Mārupītes dabas parkā sola pabeigt nākamgad

19
Veloaktīvisti piedalās demonstrācijā Bieriņos, lai aicinātu Rīgas domes deputātus atbalstīt Mārupītes "Zaļā veloceliņa" izbūves pabeigšanu. Foto: Lita Krone, LETA

Veloceliņa jautājums būtu jāskata kompleksi un beidzot jāatrisina arī jautājums par Mārupītes dabas parka statusu

Aptuveni 20 veloaktīvisti pirmdien pulcējās Bieriņos pie Mārupītes “Zaļā veloceliņa”, lai aicinātu Rīgas domes deputātus otrdien domes sēdē atbalstīt finansējuma piešķiršanu veloceliņa izbūves pabeigšanai. Te ieradās arī Rīgas vicemērs Andris Ameriks (GKR), kurš solīja, ka šis veloceliņš tiks pabeigts nākamgad.

Rīgas domes deputāts Ēriks Škapars (Vienotība), kurš aicinājis piešķirt finansējumu celiņa pabeigšanai 2012.gada pašvaldības budžeta grozījumos 17.aprīlī, gan plāno to atkārtoti darīt rīt, 3.jūlijā. Viņš uzsvēra, ka atšķirībā no citiem Rīgas veloceliņiem, kas ir izteikti funkcionāli, Zaļais veloceliņš atšķiras ar to, ka ir vairāk piemērots atpūtai un ģimenes izbraucieniem, taču aptuveni 800 metru posmā starp Kantoru un Dauguļu ielām tas nav pabeigts un izbraukšana var sagādāt grūtības, ziņo LETA.

Škapars uzsvēra, ka kopš 2006.gada, kad pabeigts celiņa pirmais posms, tālāk nekas nav darīts, bet kārtīga saimnieka interesēs būtu iesākto beidzot pabeigt. Domnieks rēķina, ka šī posma pabeigšanai varētu būt nepieciešami aptuveni 36 000 latu.

Akcijā, kuras mērķis bija atbalstīt Škapara centienus, ieradās arī Ameriks un Mājokļu un vides departamenta direktors Anatolijs Aļeksejenko (GKR). Ameriks skaidroja, ka šogad pašvaldības budžeta grozījumos Satiksmes departamentam tiks piešķirts papildu finansējums esošo celiņu sakopšanai – par 45 000 latu tiks laboti esošie, bet vēl par 22 000 latu tiks atjaunots celiņu marķējums.

Savukārt Mārupes Zaļā veloceliņa pabeigšanai vispirms nepieciešams aktualizēt izstrādāto projektu un to no jauna saskaņot, tāpēc celiņu šogad nebūtu iespējams pabeigt, pat ja tam būtu paredzētu līdzekļi. Oktobrī veloceliņa izbūvei no Kantora ielas līdz Dauguļu ielai līdzekļus paredzētu no Vides aizsardzības fonda līdzekļiem, 2013.gada sākumā varētu tikt izsludināts būvniecības iepirkums un nākamgad sākti būvdarbi.

Ameriks norādīja, ka pašvaldībā patlaban notiek darbs pie trim projektiem – tiek projektēts 4,5 kilometrus garš veloceliņš no Vecmīlgrāvja uz Vecāķu pludmali, 17 kilometru garš celiņš no centra līdz Dārziņiem, kā arī sakārtots esošais Zaļais veloceliņš – no Vides aizsardzības fonda līdzekļiem šogad piešķirti 170 000 latu, lai sakārtotu Māras dīķi, labiekārtotu tā apkārtni un izbūvētu trūkstošo posmu gar Māras dīķi.

Akcijas noslēgumā bija ieradies arī domnieks Valdis Gavars (Vienotība), kurš aģentūrai LETA uzsvēra, ka veloceliņa jautājums būtu jāskata kompleksi un beidzot jāatrisina arī jautājums par Mārupītes dabas parka statusu – 94 hektārus plašajai teritorijai jau astoņus gadus neesot piešķirts parka statuss un pašvaldība to nekopj.

“Zaļais veloceliņš” ved maršrutā no Vanšu tilta pa Āgenskalna līci, Uzvaras parku, Arkādijas parku, gar Māras dīķi līdz Bieriņiem, pamatā izmantojot zaļo zonu – parkus, kā arī Mārupītes krastu. Tas izveidots, lai dotu iespēju Rīgas iedzīvotājiem un tūristiem aktīvi pavadīt brīvo laiku, izbaudot Rīgas parkus un Mārupītes dabas ainavu, kā arī sniegtu drošas pārvietošanās iespējas ikdienas velobraucējiem.

Rīgas vienīgā “Zaļā veloceliņa” izbūve tika sākta 2008.gadā. Tā ideja radās 2006.gadā ar mērķi veidot pilsētā “zaļo koridoru”, nodrošinot iedzīvotājiem un tūristiem iespēju aktīvi pavadīt brīvo laiku, izbaudot Rīgas parkus un Mārupītes dabas ainavu, kā arī sniegt drošas pārvietošanās iespēju. Celiņa uzdevums ir savienot esošā Centrs-Jūrmala veloceliņa centra daļu, kas ir uz Vanšu tilta, un Mārupes pagastu. “Zaļais veloceliņš” ir izbūvēts daļēji, un nepabeigts ir palicis arī tā skaistākais posms starp Dauguļu un Kantora ielām Mārupītes ielejā.

Mārupītes ieleja ir viena no skaistākajām vietām Pārdaugavā gandrīz sešu kilometru garumā, veidojot šauru zaļu koridoru pilsētvidē. Mārupītes ieleja atzīta par vienu no Rīgas bioloģiski un kultūrvēsturiski vērtīgākajām daļām. Mārupītes ielejā pārstāvēti Latvijā bieži sastopami un tipiski, kā arī reti un aizsargājami augi. Teritorijā ir daudz mazu lāmu, vecupju avotu, daudz lielu koku un dižkoku.

 

Komentāri (19)

sausins 02.07.2012. 16.52

Es ierosinātu jebkuru šādu solījumu dekumentēt rakstveidā, tad atliktu tik pašus solītājus atstāt pie varas un paskatīties vai viņiem ir arī nepieciešamās profesionālās iemaņas, lai solījumus izpildītu !

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu