Laikraksts: aviokatastrofa Jaroslavļā notikusi neatslēgtu stāvbremžu dēļ • IR.lv

Laikraksts: aviokatastrofa Jaroslavļā notikusi neatslēgtu stāvbremžu dēļ

25
7.septembrī avarējušās lidmašīnas atlūzas upē. Foto: AFP/LETA

To vajadzējis izdarīt lidmašīnas komandierim, kurš todien juties slikti

Pagājušajā nedēļā avarējusī Krievijas pasažieru lidmašīna “Jak-42″, kuras katastrofā gāja bojā KHL kluba Jaroslavļas ” Lokomotiv” hokejisti, to skaitā arī Kārlis Skrastiņš, pacēlās gaisā ar neatslēgtu stāvbremzi, trešdien ziņoja laikraksts “Moskovskij komsomoļec”, atsaucoties uz saviem ziņu avotiem.

“Izrādās, līdz traģēdijai noveda visbanālākā pilotu kļūda, kuru autovadītāji sauc par “blondīnes kļūdu”: viņi aizmirsa atslēgt stāvbremzi,” laikrakstam paziņoja izmeklēšanai tuvs ziņu avots aviācijas rūpniecībā, raksta BNS/Interfax.

Saskaņā ar laikraksta ziņoto izmeklēšanas komisija jau noskaidrojusi, ka lidmašīna sāka braukt pa skrejceļu ar neatslēgtu stāvbremzi. Šī ierīce, kas ir analoga rokas bremzei automašīnā, tiek izmantota tikai lidmašīnas stāvēšanas brīdī. Dzinēju jauda bija pietiekama, lai lidmašīna izkustētos no vietas arī ar ieslēgtu stāvbremzi un nobrauktu vajadzīgo posmu pa skrejceļu, tomēr neatslēgtās stāvbremzes dēļ bija problemātiski sasniegt pacelšanās ātrumu.

Laikraksta ziņu avots sacīja, ka atšifrētais “melno kastu” saturs liecina par to, ka tieši pirms pacelšanās lidmašīnas komandieris Andrejs Solomencevs pavēlējis otrajam pilotam Igotam Ževelovam uzņemties vadību, motivējot to ar sliktu pašsajūtu.

Stāvbremzi vajadzēja atslēgt tieši lidmašīnas komandierim. Laikraksts izteica pieņēmumu, ka lidmašīnas vadības nodošanas brīdī par to tika aizmirsts un neviens nepievērsa uzmanību attiecīgajam signālam uz instrumentu paneļa.

Laikraksts informēja, ka oficiālais slēdziens par katastrofas cēloņiem var tikt sagatavots trešdien.

Neatkarīgo valstu sadraudzības (NVS) Starpvalstu aviācijas komiteja (SAK) pirmdien paziņoja, ka lidmašīna bijusi tehniskā kārtībā.

“Ir noskaidrots, ka lidmašīnas pacelšanās masa bija pieļaujamā robežās, apkalpei pirms pacelšanās veicot visu vadības kanālu pārbaudi, viss darbojās normālā režīmā,” žurnālistiem Maskavā teica SAK vadītāja Tatjana Anodina. Viņa sacīja, ka “dzinēji darbojās līdz brīdim, kad notika sadursme, pirms pacelšanās stabilizators un aizspārņi bija pacelšanās režīmā”. Anodina piebilda, ka meteoroloģiskie apstākļi lidostā, tostarp sānu vējš, netraucēja veikt lidojumus.

Iepriekš amatpersonas paziņoja, ka lidmašīnā iepildītā degviela bijusi kvalitatīva. Savukārt Jaroslavļas lidostas direktors noliedzis medijos izskanējušos pieņēmumus, ka šai lidmašīnai bijuši noteikti skrejceļa izmantošanas ierobežojumi saistībā ar pilsētā paredzēto starptautisko politisko forumu, jo lidmašīnas ar foruma dalībniekiem ieradušās tikai nākamajā dienā.

Jau vēstīts, ka 7.septembrī, paceļoties gaisā no Jaroslavļas Tunošnas lidostas, avarēja Krievijas aviosabiedrības “Jak-servis” lidmašīna “Jak-42″, kas veda uz Kontinentālās hokeja līgas (KHL) spēli komandu ” Lokomotiv”. Avārijas dēļ dzīvību zaudēja 44 no 45 lidmašīnā esošajiem cilvēkiem, arī Latvijas izlases hokejists Kārlis Skrastiņš.

 

Komentāri (25)

Andris 14.09.2011. 09.20

Krievijā vienmēr novel visu vainu uz bojā gājušajiem, tā ir sena tradīcija. Neticu nevienam Krievijas komisiju paziņojumam.

+7
0
Atbildēt

5

    aldis_grunde > Andris 14.09.2011. 10.14

    Un kam tad tu ticētu? Tam, ka Putins bija ieķēries lidmašīnas astē un vilka to uz atpakaļ?

    0
    -9
    Atbildēt

    0

    dzintarz > Andris 15.09.2011. 09.37

    2LNO Ja Putins, būtu ieķēries astē, tad lidmašīna
    ============ Putins ir naturāldebīls puisis, ja var plātīties ar to ka “pasēdējis pie ruļļiem”: playing at being a fly-boy: President Vladimir Putin, sitting in the pilot’s seat, broke the sound barrier Tuesday as he flew in a long-range bomber to a Northern Fleet outpost to attend a war game similar to one that embarrassed the armed forces last year. After opening the MAKS 2005 air show at the Zhukovsky airfield, Putin was whisked to the Chkalovsky Air Force Base northeast of Moscow to board a waiting Tu-160 supersonic jet. Putin sat in the commander’s seat while Khvorov’s deputy, Anatoly Zhikharev, piloted the 275-ton bomber, which can carry nuclear and conventional cruise missiles. Two navigators were also on board. Viens tāds dižās krievzemes pilots pamanījās “krašot” pat Āirbusu, piesēdinot pie “kloķiem” savus bērnus. Aeroflot Flight 593 CV and FD recorders revealed the presence of unauthorised people in the flight deck at the time of the accident. In particular, the pilot’s 12-year-old daughter and 16-year-old son were both there. The latter apparently had unknowingly disabled the A310 autopilot’s control of the aircraft’s ailerons while seated at the controls. Puķens kā bezdievīgi “naglijs purns” un pasaules sabiedrībai bīstams eksemplārs ir jāsēdina aiz restēm. “Ļetaiķe samaļotami Aeroflota”.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Smadzene > Andris 14.09.2011. 10.00

    tikko tieši gribēju jautāt – un kur garantija, ka tas ko mēs kā oficiālu paziņojumu saņemam, ir patiesi?
    Tagad pateikt – aij, sīkums, stāvbremze nebij atlaista un vainīgie jau ir miruši..
    Pati kā “blondīne” esmu ar neatlaistu stāvbremzi Rīgā aizbraukusi no punkta A līdz punktam B. Tiešām negribas ticēt, ka elektronika ir tik zemā līmenī lidmašīnām, ka atļauj diezgan normāli uzņemt tempus šādā situācijā.

    Vai te ir kāds pilots, kas būtu ar mieru padalīties tehniskajās lietās, kas skar lidaparāta izkustināšanu no vietas?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Smadzene > Andris 14.09.2011. 10.19

    Gudrinieks.
    Kā būtu ar neatkarīgu komisiju, kas piesaistīta (un ne subejktīvi iesaisīta) situācijai?
    Tā kā cietušie bija ne tikai RU pilsoņi, bet arī ES citizens, tad lietu būtu jānodod starptautiskā līmenī. Ne tikai NVS SAK…

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 14.09.2011. 12.20

    tvverotajs. Tam, ka Putins bija ieķēries lidmašīnas astē un vilka to uz atpakaļ?
    _________________
    Ko tu! Ja Putins, būtu ieķēries astē, tad lidmašīna varētu pacelties tikai tad, ja tās aste būtu notrūkusi. Putins ir supermens! Viņam pietiek nolaisties 2m dziļumā, lai atrastu tūkstošiem gadu vecu amforu, viņš par sprāguša ēzeļa ausīm var dabūt tūkstošiem ha zemes. Putinam tic miljoni, bet īpaši Šlesera izsalkušie atbalstītāji:)

    +7
    0
    Atbildēt

    0

ekmanis 14.09.2011. 08.53

Šāds unikāls notikums ir iespējams tikai Krievijā un ar Krievijas lidmašīnu. Man ir aizdomas, ka pašreiz nevienu lidmašīnu pasaulē nevar izkustināt no vietas, ja nav atbrīvota stāvbremze – elektronika visu nobloķējusi. Bet piedzēries pilots Krievijā ir štata situācija, par ko es personīgi boļševiku laikos pārliecinājos vairākkārt.

+7
-1
Atbildēt

1

    Aivars Krauklis > ekmanis 14.09.2011. 11.36

    Nepārspīlēsim diženās Krievzemes unikalitāti. Visādās zanzibarās, venecidešās un citos senas kultūras bantustānos arī tā māk. Gara radniecībai robežas nav šķērslis.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

silvija_vitina 14.09.2011. 08.18

Šādas traģiskas sekas ir radījusi daudzu sīku apstākļu sakritība un droši vien būtu nepareizi teikt, ka, lūk, atrasts galvenais iemesls, jo arī šis iemesls var būt sekas kam citam. Izmeklēšanā būtu jānoskaidro, kāpēc 2 pieredzējuši piloti nav piefiksējuši šo faktu (ja tas patiesi tā ir bijis, nevis vnk kārtējās spekulācijas) un kāpēc galvenajam pilotam ir bijusi slikta pašsajūta, nevis jāapmierinās ar fakta konstatāciju… bet tas jau laikam “iz oblasti fantastiki”.

+5
0
Atbildēt

2

    Aivars Krauklis > silvija_vitina 14.09.2011. 12.27

    Ticamāk, ka krievi pīles pūš, kā jau pie viņiem pieņemts. Nupat pa radio viens specs stāsta to pašu, ko savā neziņā biju iedomājies – pabraukt labu gabalu ar nobremzētiem riteņiem un to nemanīt – diezgan neticami. Variants izdevīgs, lai nebūtu jāmeklē pilna patiesība – piloti beigti, vainīgā nav, ģēlo zakrīto. Tradīcijas tādas.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Vestnieks_Epak > silvija_vitina 14.09.2011. 09.11

    bija minēts, ka šiem pilotiem bija pārāk maz nolidojuma stundas lai vadātu pasažierus un vienam bija pirmais lidojums ar šāda tipa lidmašīnām, bet tā jau ir Krievija un nav zināms cik reāli patiesa ir informācija.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu