Bērziņš izvairīgs par valdībai veicamo "airBaltic" situācijā • IR.lv

Bērziņš izvairīgs par valdībai veicamo “airBaltic” situācijā

9
Valsts prezidents Andris Bērziņš. Foto: Gints Ivuškāns, F64

Dombrovskis: pamatscenāriji ir vai nu proporcionāla līdzdalība pamatkapitāla palielināšanā, vai arī valsts pārņem uzņēmumu 

Valsts prezidents Andris Bērziņš izvairīgi runā par valdības rīcību Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” situācijas risināšanā, bet ir pārliecināts par ministru vienotu lēmumu šajā jautājumā, raksta BNS. 

Bērziņš trešdien pēc tikšanās ar Ministru prezidentu Valdi Dombrovski (Vienotība) pastāstīja, ka “airBaltic” jautājums bija viņu sarunas galvenais temats, taču norādīja, ka negribētu izteikt kādus vērtējumus vai viedokli šajā jautājumā. “Man ir dzīve mācījusi neizteikt viedokli par lietām, kur es skaidri neredzu, ko tas nozīmē. Taču valdība to varēs novērtēt,” viņš sacīja. 

Savukārt premjers pavēstīja, ka valdība ir izanalizējusi piecus iespējamos scenārijus, kas tapuši kopā ar piesaistīto konsultantu. To skaitā vērtētas iespējas nepiedalīties “airBaltic” pamatkapitāla palielināšanā un valsts kapitāldaļu pārdošana. Konsultanti gan šos priekšlikumus nav ieteikuši izvēlēties, jo uzņēmuma vērtība pašreiz ir pazemināta, savukārt, samazinot valsts līdzdalību uzņēmumā, nebūtu garantijas, ka dažus mēnešus vēlāk valstij tomēr nebūtu jāiesaistās “airBaltic” glābšanā. 

“Līdz ar to scenārijs ir vai nu proporcionāla līdzdalība pamatkapitāla palielināšanā, vai arī izskatām iespēju valstij pārņemt [“airBaltic” privātā akcionāra] “Baltijas aviācijas sistēmu” (BAS) kapitāldaļas vai tai piederošās “airBaltic” kapitāldaļas. Šie ir tie pamatscenāriji, pie kuriem arī strādā konsultanti,” teica premjers. 

Abas amatpersonas nekomentēja iepriekš presē izskanējušo, ka, pārņemot “airBaltic”, valstij, iespējams, būs jāiegulda apmēram 170 miljoni latu.

Jau ziņots, ka valdība 23.augustā nolēma, ka Latvijas valsts piedalīsies “airBaltic” glābšanā, taču izvirzot vairākus nosacījumus. Plānots, ka valdība par “airBaltic” nākotni lems nākamnedēļ, 6.septembra sēdē. 

Kompānija veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas, Viļņas un Tallinas, kā arī nodrošina aviosatiksmi vairākos iekšzemes maršrutos Somijā.

“airBaltic” dibināts 1995.gadā, tā lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder “airBaltic” prezidentam un izpilddirektoram Bertoltam Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai “Taurus Asset Management Fund Limited”.

Komentāri (9)

Ilona Auziņa 31.08.2011. 14.58

Cik vienkārši var pataisīt par muļķi un radīt lielus zaudējumus veselai valstij, pat nesaņemot par to nekādu sodu. Visu laiku visi politiķi bija akli un kurli, tikai parakstīja papīrus un tēloja muļķīšus, bet nu mums par to visu atkal būs jāmaksā ar savu labklājību. Cik ilgi šeit tas turpināsies, cik ilgi te valdīs šī ļoti augstā politiskā atbildība un mēs tiksim turēti par slaucamiem idiotiem? Vai te vispirms nebūtu jāpieslēdzas prokuratūrai un jāizvērtē katra politiķa nopelni radītajā situācijā, bet tad vispirms šiem politiķiem likt piedalīties ar saviem ietaupījumiem situācijas glābšanā. Parex blēži svilpo un ņirdz par mums, tagad arī lidmašīnu zagļi. Kas te notiks tālāk?

+7
0
Atbildēt

0

Janka, Janic 31.08.2011. 18.30

… paprasi Lembem, viņš zin kas daraams D)

+4
-1
Atbildēt

0

daina_tabuna 31.08.2011. 17.28

Bērziņam arī nemaz nenāktos paust kaut kādu viedokli par saimnieciskiem darījumiem. Latvijā ar tādām lietām nodarbojas premjeri un ministri, nevis prezidenti. Vēl jau ir atklāts jautājums par Bērziņa lomu privatizācijas gaitā, kad Unibanka aktīvi līdzdarbojās procesos, kuru gaitā Lauksaimniecības ministrijas un vēlāk Privatizācijas aģentūras ierēdnis A.Šķēle savā īpašumā ieguva miljonus vērtas rūpnīcas. Tā ka labāk, lai Bērziņš turpina izvairīties no airBaltic vispār, kamēr Šķēle to nav savācis sev vai pārdevis krieviem.

+3
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu