Latvijas tiesa nepieņem izskatīšanai LGS prasību pret "Ryanair" • IR.lv

Latvijas tiesa nepieņem izskatīšanai LGS prasību pret “Ryanair”

5
VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" bijušais vadītājs Krišjānis Peters un bijušais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers 2008. gadā. LETA
Dita Krauze

“De facto”: Tiesāšanās ārvalstīs valstij varētu būt neizdevīga

Rīgas apgabaltiesa šonedēļ “Latvijas Gaisa satiksmei” (LGS) atteikusi ierosināt tiesvedību pret īru zemo cenu aviokompāniju “Ryanair”, jo uzskata, ka prasība nav Latvijas tiesām piekritīga, šovakar vēsta Latvijas Televīzijas raidījums „De facto”. LGS prasību iesniedza, lūdzot piedzīt parādu, kas radies, lidsabiedrībai „Ryanair” kopš 2009.gada nemaksājot par aeronavigācijas pakalpojumiem.

LGS gan plāno tiesas lēmumu pārsūdzēt, taču gadījumā, ja strīdu nāksies risināt kādā ārvalstu tiesā, tiesvedība, iespējams, varētu izpalikt, jo tās izmaksas varētu būt pārāk dārgas, ziņo raidījums.

“Ryanair” neatzīst LGS pretenzijas un uzskata, ka neko nav parādā. Lidsabiedrība savulaik noslēgto slepeno līgumu tulko pa savam – tā maksā lidostai “Rīga” noteikto maksu, kas ir 4,5 eiro (3,15 lati) mēnesī par katru aviokompānijas pārvadāto pasažieri, bet pārējās izmaksas sedz lidosta. „De facto” gan norāda, ka līgumā tik tieša formulējuma gan nav, un tas paver dažādas interpretācijas iespējas. Vairāki avionozarē strādājošie raidījumam neoficiāli apliecināja – Aināra Šlesera (PLL) laikā noslēgtā vienošanās pēc būtības bijusi tāda, ka īri pieprasījuši noteiktus labumus, lai vispār uz Rīgu lidotu.

Lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse atzīst, ka „Ryanair” uzskatot – saskaņā ar noslēgto līgumu viņiem citi rēķini neesot jāapmaksā. Taču arī lidosta to darīt neplānojot, un, ja lidostu ieraušot tiesvedībā, uzņēmums būšot gatavs tiesāties. Luhse gan nezināja sacīt, vai savulaik lidosta būtu apmaksājusi LGS izrakstītos rēķinus Ryanair vietā, taču pēdējos divos gados tas neesot noticis.

“De facto” norāda, ka iespējamā tiesvedība varētu atklāt savulaik Šlesera vadīšanas laikā slēgto slepeno vienošanos saturu. Tad arī izgaismotos tie labumi, kurus īru lidsabiedrība patiesībā saņēmusi. Nozares pārzinātāji gan norāda – pat, ja lidosta būtu savulaik segusi kādas izmaksas “Ryanair” vietā, viņu atvesto pasažieru skaits to kompensējis.

Komentārus kameras priekšā raidījumam atteicās sniegt gan bijušais lidostas vadītājs Krišjānis Peters, gan bijušais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers, kurš solīja, ka situāciju komentēt viņš varētu nākamnedēļ. Šlesers arī paudis sašutumu, ka šobrīd notiekot mēģinājumi dažādos veidos izstumt „Ryanair” no Rīgas.

Raidījumam „De facto” zināms, ka ar lidsabiedrību noslēgtais līgums visus strīdus paredz risināt Lielbritānijas tiesās. Savukārt LGS gadījumā, iespējams, tiesvedība varētu nonākt Īrijas tiesā. LGS vadītājs Dāvids Tauriņš gan atzina – ja strīdu nāksies risināt citas valsts tiesā, izmaksas varētu būt nesamērīgas ar parāda lielumu.

Neatkarīgi no tā, vai strīds nonāks līdz tiesai, Tauriņš tomēr neizslēdz iespēju izmantot galējo līdzekli, kā piespiest “Ryanair” parādu samaksāt, – likums ļauj LGS aizkavēt “Ryanair” lidmašīnas Rīgā līdz parāda nomaksai.

 

Komentāri (5)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu