Loginovs: Par kuģošanas problēmām ziemā brēc diletanti • IR.lv

Loginovs: Par kuģošanas problēmām ziemā brēc diletanti

30
Nora Krevņeva, F64

Brīvostas vadītājs uzskata – par ledus laušanu jādomā valstij, jo līcī ir arī citas ostas

Par kuģošanas problēmām, ko šajā ziemā izraisīja biezā ledus kārta Rīgas jūras līcī, “brēc diletanti, kas pirmo ziemu ir ostā”, tā ceturtdien intervijā laikrakstam “Dienas Bizness” norādījis Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs, vēsta aģentūra LETA.

“Es Rīgas brīvostas pārvaldi vadu jau 13 gadus. Pa šo laiku mums ir bijušas daudz stingrākas ziemas un daudz sarežģītāki navigācijas apstākļi,” intervijā apgalvo Loginovs.

Vienlaikus somu meteorologi 24.februārī informēja, ka šoziem Baltijas jūru pārklājošā ledus sega ir lielākā kopš 1987.gada, turklāt lielā sala laikā katru dienu palielinājās. Somijas raidsabiedrības YLE meteorologs Toni Hellinens paziņoja, ka tik biezs ledus izveidojas vidēji tikai četras reizes gadsimtā.

Loginovs gan norāda, ka šā gada februārī apkalpoti vairāk nekā 200 kuģi, kas ir pat vairāk nekā vasarā.

“Vainot Rīgas ostu ir ļoti muļķīgi. Ir cita lieta, ka ir ļoti daudz kuģu, kuriem ir mazie motori un nevajadzētu nemaz šinī laikā braukāt. Tādiem dažus mēnešus gadā vajag izlaist un nebraukt uz Rīgu, ja viņi nemāk braukt attiecīgos ledus apstākļos. “Tallink” katru dienu iet prom un nāk atpakaļ un nekur nav iestrēdzis, jo tas ir attiecīgs kuģis, kas ir domāts kuģošanai šādos apstākļos, bet ir tādi kuģi, kas to nevar, nemāk un pat negrib. Kāds, kas saskatījies filmas par “Titāniku”, ieraudzījis ledus gabalu, kurš ir divus centimetrus biezs, to lielo, briesmīgo kuģi norāvis uz stop, apstājies ledū un tagad bļauj – velciet mani ārā. Tas, ka viņš varētu uzņemt pilnu gaitu un pabraukt pa to ledu – nē, to viņš nedara, jo viņam tādas instrukcijas nav. Kapteiņi šādos kuģos bieži ir no kaut kādām Filipīnu salām, kas ledu savā dzīvē nav redzējuši,” uzskata Loginovs.

Brīvostas pārvaldnieks arī pauž uzskatu, ka par ledus laušanu Rīgas jūras līcī un Irbes šaurumā būtu jādomā valstij, jo līcī atrodas daudzas ostas – Salacgrīva, Skulte, Roja, Mērsrags un Pērnava. “Un kurš man tagad var pateikt, ka man jālauž līcī ledus, lai kuģis varētu tikt uz Pērnavu? Man ir likums par ostām, kurā ir rakstīts, ka ostas pārvalde nodrošina ziemas navigāciju ostas teritorijā, ko es arī nodrošinu,” norāda Loginovs.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) gan iepriekš paudis uzskatu, ka papildu ledlauzi vai velkoņus aizrunāt vajadzējis tieši Rīgas brīvostai, kas par iespējamajiem laikapstākļiem tika brīdināta. “Brīvostai rūpīgāk jāplāno gatavošanās nākamajai ziemai, jāstrādā ar citām ostām, jāvienojas jau laikus, jāpasūta papildu velkoņi vai ledlauži,” sacīja Augulis.

Jau ziņots, ka Rīgas jūras līcī biezā ledus dēļ šoziem bija apgrūtināti kuģošanas apstākļi, un, nespējot tikt galā ar biezo ledus kārtu, kuģi pat iesala līča ledū. Izveidojusies situācija izraisīja arī uzņēmēju sašutumu, “Baltijas asociācijas transporta un loģistikas” prezidents Jānis Jurkāns biznesa portālam “Nozare.lv” pat norādīja, ka saistībā ar biezās ledus kārtas izraisītajām navigācijas problēmām Rīgas jūras līcī Ministru kabinetam būtu jāizsludina ārkārtas situācija, tomēr tas netika darīts.

Komentāri (30)

lebronj2356 17.03.2011. 12.31

Nu sava daļa taisnības jau viņam arī ir !

0
0
Atbildēt

1

    anita_meistere > lebronj2356 17.03.2011. 13.10

    …bet kravu apjoms tikmēr turpina krist, jo nevienam klientam neinteresē, ko LV likumi liek ostai darīt.
    ir fakts: kuģi, kas devušies uz Rīgu, iesaluši. kurš, kā ne zagļu un diletantu osta ir ieinteresēts, lai tie kuģi sveiki un veseli laikā nonāk pie viņiem! ieinteresēta ir tikia pati osta!!! tad ali gādā par saviem klientiem!

    visiem ir piegriezie šis te neiedomājamais haoss, bezatbildība un korupcija, kas valda LV tranzīta uzņemumos. visu kravu apjomi kŗit, investori iet projām, un sūdz tiesā. kamēr pie teiksānas būs tādi bezmugurkalnieki un korumpanti kā augulis, tikmēr nebūs kārtības.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu