Atļauj turpināt "Pasažieru vilciena" iepirkumu • IR.lv

Atļauj turpināt "Pasažieru vilciena" iepirkumu

20
Foto: Mārtiņš Cīrulis, F64

IUB noraida visas sūdzības; konkursa 2.kārtā piedalīsies visi 3 pretendenti

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) atzinis par nepamatotām AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) un Šveices kompānijas "Stadler Bussnang AG" sūdzības AS "Pasažieru vilciens" (PV) jaunu vilcienu iegādes konkursu aptuveni 144 miljonus latu vērtībā un atļāvis turpināt minētā iepirkuma procedūru, dalībai otrajā kārtā virzot visus trīs pretendentus.

PV konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi pirmajā kārtā pieteicās Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA", RVR sadarbībā ar "Bombardier" un "Stadler", kuri visi tika kvalificēti arī otrajai kārtai.

RVR IUB iesniedza sūdzību par PV 13.septembra lēmumu, kurā RVR pieteikums konkursā atzīts par atbilstīgu nolikumam kvalificēja RVR nākamajai kārtai kopā ar kompāniju "Bombardier". Lēmumā PV noteica, ka "līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un "Bombardier" kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, "Bombardier" uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpildīs RVR".

Šo PV lēmumu RVR lūdza novērtēt kā prettiesisku un apturēt vilcienu iepirkuma procedūru, taču IUB sūdzību noraidījis kā nepamatotu, liecina iestādes interneta mājaslapā publicētie lēmumi. Kā nepamatotu IUB novērtēja arī "Stadler Bussnang AG" sūdzību par PV 13.septembra lēmumu, ar kuru RVR tika uzaicināts piedalīties konkursa otrajā kārtā.

Kā liecina IUB dati, birojs atļāvis PV turpināt iepirkuma procedūru slēgtajā konkursā "Līgums par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi", un otrajai konkursa kārtai tiek virzīti visi trīs pretendenti.

IUB lēmumus mēneša laikā gan RVR, gan "Stadler Bussnang AG" var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.
Iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas ap 144 miljoniem latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs aptuveni 100 miljoni latu. Konkursa uzvarētājam būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Pirmie jaunie vilcieni varētu sākt kursēt 2012.gada beigās.

Patlaban pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai tiek izmantots vecs un tehniski nolietots ritošais sastāvs, kura vidējais ekspluatācijas laiks pārsniedz 25 gadus. PV rīcībā esošo vilcienu skaits ir nepietiekams ātru un kvalitatīvu pasažieru pārvadājumu pakalpojumu sniegšanai.

Komentāri (20)

berzina_ruta 20.12.2010. 14.48

Debestiņ, “Ir” tak nav bilžu grāmatiņa mazuļiem, kurā tiem māca, ka vilciens saka tū-tū!

Ak jā, kareivīgais tēmeklis jau gan pats atzīst (un no viņa teksta to arī nepārprotami var secināt), ka “intelektuāļiem” nepieder, tāpēc sarežģītu rakstu uztveršanu viņam krietni atvieglotu glītas bildītes precīzi par tēmu… ;)

+4
-1
Atbildēt

0

gita_binane 20.12.2010. 16.31

Vispār liekas nedaudz neloģiski ka vienā konkursā pēr gan elektro, gan dīzeli. Vai tad nebūtu bijis labāk taisīt 2 konkursus? Viens piedāvās lētus labus elektro, un cits lētus labus dīzeļus. Ko tad.

Bet priecāšos par jauniem vilcieniem, bet nu galvenais lai būtu kādi labi garāki ātrie maršruti kaut vai tikai uz tepat tuvajiem kaimiņiem. Teiksim Rīga – Tallina, vai Viļņa, vai Klaipēda, 3 stundās. Labprāt aizbrauktu.

+1
0
Atbildēt

0

silvija_vitina 20.12.2010. 13.25

pag… tad jau pasažieru vilciena pakalpojumi mums nākotnē tomēr būs? tas, ka šobrīd tiek slēgti vai saīsināti maršruti, ir tikai tāds īstermiņa joks? jebšu pasažieru vilcieni un lokomotīves mums būs kravu pārvadājumiem?

+1
0
Atbildēt

1

    anita_meistere > silvija_vitina 20.12.2010. 14.48

    nu bez pasažieru parvadājumiem neiztiks nu nekādīgi. kas zin, varbūt ši jaunie sastāvi būs letāki eksplotācijā, ērtāki un ātrāki…kas piesaistīs pasažierus, un padarīs parvadājumu par rentabliem. kas zin.
    turlkāt neviens nespej prognozēt, kas te būs pēc 5 gadiem, bet tie vilcieni kalpo gadu desmitiem.

    man pat sāk škist, ka šis te iepirkums..un tālāka pasūtījumā realizācija tieši RVR, ir daudz svarīgāka Latvijas tautsaimniecībai, nekā tie jaunie vilcieni..kā transporta infrastruktūras daļa.

    ir jalobē, jāšmaucas, jāgrozās…jāshēmo..ierēdņiem jāpielieto visas savas zagļu iemaņas, lai RVR dabūtu pasūtījumu. mums kā nekād ir nepieciešams tās 8000 darba vietas!!!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu