Sola mazināt "Rīgas satiksmes" izdevumus • IR.lv

Sola mazināt "Rīgas satiksmes" izdevumus

38

Ušakovs redz iespēju administrācijai ietaupīt miljonu; būs arī jauns Kontroles dienesta vadītājs

Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC)sola pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksme" (RS) administratīvās izmaksas samazināt par miljonu. RS būs arī jauns Kontroles dienesta vadītājs, jo no līdzšinējā vadītāja Modra Jaunupa (JL) saņemts atlūgums, ceturtdien mērs informēja žurnālistus. Savukārt drošības uzlabošanai iecelts jauns valdes loceklis – bijušais Organizētās noziedzības apkarošanas pārvaldes šefs Leonīds Bogdanovs.

Iespēju mazināt administratīvos izdevumos galvaspilsētas vadītājs redz, ņemot vērā audita rezultātus, vēstī aģentūra LETA. Ušakovs norādīja, ka jau šovasar uz pusi tiks samazināts uzņēmuma direktoru, kā arī vidējā līmeņa menedžeru skaits. Jau ziņots, ka pērn mērs uzdeva RS samazināt administratīvās izmaksas par 400 000 latu, un kopš 2009.gada uzņēmuma valdes un vadošo darbinieku atalgojums sarucis par vairāk nekā 50%.

Tomēr Rīgā finansējuma trūkuma dēļ ir samazināts sabiedriskā transporta reisu skaits, un no šā gada 1.janvāra braukšanas maksa Rīgas sabiedriskajā transportā paaugstināta par 25% līdz 50 santīmiem. Iegādājoties braukšanas biļeti pie transportlīdzekļa vadītāja, jāmaksā par 20 santīmiem vairāk un jāšķiras no 70 santīmiem. Ušakovs gan paudis cerību, ka pēc pašvaldības uzņēmuma sakārtošanas braukšanas maksu pilsētas sabiedriskajā transportā varētu samazināt.

Savukārt Jaunups darbu RS Kontroles dienestā pārtrauks no 1.jūnija. Pašlaik vēl nav zināms, kas pārņems viņa pienākumus, raksta LETA. Jaunups skaidrojis, ka amatu atstāj negatīvās attieksmes pret kontrolieriem dēļ. "Ņemot vērā izveidojušos situāciju, neredzēju iespēju turpināt darbu. Uzskatu, ka attieksme pret bezbiļetniekiem ir nepieņemama gan no sabiedrības, gan domes vadības puses," teica amatpersona. "Nav iespējams strādāt, ja visi aizstāv bezbiļetniekus un ir pret kontrolieriem,'' sacīja Jaunups, paužot bažas, ka šāda attieksme varot drīz novest pie traģiskām sekām.

Ušakovs paziņoja, ka jūnijā RS kontrolieriem plānots piesaistīt 30-40 pašvaldības policistus, lai kontroles laikā gan kontrolieri, gan pasažieri labāk ievērotu likumus un kārtību. Lai uzlabotu drošību sabiedriskajā transportā, RS iecelts jauns valdes loceklis – bijušais Organizētās noziedzības apkarošanas pārvaldes šefs Leonīds Bogdanovs.

Pēdējā laikā vairākkārt saņemta informācija par incidentiem ar RS kontrolieriem. 14.maijā tika nofilmēts, kā kontrolieri iekausta cilvēkus. 24.aprīlī kāds kontrolieris cīņā pret bezbiļetniekiem no šaujamieroča izšāvis gaisā. 2.aprīlī nofilmēts incidents starp kontrolieri un "zaķi" Raiņa bulvārī.

Kā atgādina LETA, 2008.gadā pašvaldības dotācija RS bija 47,7 miljoni latu, 2009.gadā – 51,5 miljoni latu, šogad tā paredzēta 45 miljonu latu apmērā. Biznesa žurnāla "Kapitāls", "IBS Prudentia" un biržas "NASDAQ OMX Riga" pētījumā par 2009.gada vērtīgākajiem uzņēmumiem "Rīgas satiksme" ar vērtību 201,29 miljoni latu ierindojās 11.vietā. 2008.gada RS ar uzņēmuma vērtību 111 miljoni latu bija 21.,  2007.gadā ar vērtību 99,24 miljoni latu – 27.vietā.

Komentāri (38)

::Vai cis :: 20.05.2010. 15.14

Bogdanovs? Tas pats Bogdanovs, kas bija iesaistīts skandalozajā Gata Saknīša aizturēšanā par ātruma pārsniegšanu par 8 kilometriem stundā? Tas pats, kurš uz šo aizturēšanu nosūtīja Omegu? Futbola de Sporta čomaks? Atceros, tur bija vēl kaut kādas šmucīgas padarīšanas, slinkums meklēt. Šleseris laikam kadrus meklē un atrod galvenokārt atkritumu konteineros.

+9
0
Atbildēt

6

    astra_ozo > ::Vai cis :: 20.05.2010. 23.59

    Uzreiz bija aizdomas, ka visu Rīgas Domei pakļauto uzņēmumu vadības tiks pārkrievotas. Tā arī notiek. Turklāt viņi par to nemaz nekautrējas.
    Kā saka viena reklāma – skaties tālāk…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > ::Vai cis :: 20.05.2010. 15.34

    Esat kopā dzēruši? Visi man pazīstamie esošie un bijušie policisti dzer spaiņiem, un es viņus par to nevainoju – suņa darbs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > ::Vai cis :: 20.05.2010. 15.38

    Ir bijis gadījums, mani par to iepriekš brīdināja… Bet nu manuprāt viņam tomēr varbūt pensijā , ne zaķus tvarstīt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > ::Vai cis :: 20.05.2010. 15.25

    Inese – vēl viņš var baigi daudz izdzert.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > ::Vai cis :: 20.05.2010. 15.43

    Betija, pie nākamās pakāpes ātrāk diezin vai tiek, bet tie, kuri vispār nedzer, to darbu ilgi nevar turēt, protams, es nerunāju par tiem, kas pārkrāmē papīrīšus, bet par tiem, kas reāli ikdienā saskaras ar sabiedrības padibenēm.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ::Vai cis :: 20.05.2010. 15.36

    Un tas, kas spēj vairāk izdzert, ātrāk tiek pie nākamās pakāpes?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

janis_meiers 20.05.2010. 16.43

Ušakovs krievu tautas tērpā. Ģeniāla bilde.

+5
0
Atbildēt

0

Anita Brauna 20.05.2010. 16.51

Ušakovs uz pareizā ceļa
Pēc audita pašvaldības uzņēmumā “Rīgas satiksme” (RS) Rīgas mērs Nils Uškovs (SC) nācis pie slēdziena, ka šogad uzņēmuma administratīvos izdevumus var samazināt par aptuveni miljonu latu. Pērn tie jau tikuši samazināti par pusmiljonu.
Pēdējo triju gadu laikā sabiedriskā transporta biļešu cenas Rīgā kāpušas divarpus reizes. Pamatojumi ir dzirdēti. Visu atsver kas cits – RS ir monopolists, kas “dara, kā grib”. Monopoluzņēmuma badīgumu var ierobežot vien tā saimnieks, un atliek tikai paust gandarījumu, ka Rīgas dome ir pareizi sapratusi savu lomu RS un pasažieru attiecībās. Paskatījusies uz tām ne tikai no RS, bet arī no to rīdzinieku viedokļa, kuriem diendienā neiztikt bez braukšanas sabiedriskajā transportā.
Uzņēmumam jāattīstās, tā ir visiem zināma un plaši tiražēta patiesība. Mazāk piemin citu – apkalpojošās sfēras uzņēmumam attīstība nedrīkst būt pašmērķis. RS par to, šķiet, nekas nav bijis zināms. Necik sen bija biļešu kompostieri. Piebildīsim, tie nebija nekāds lētais prieks, taču jau pēc gada parādījās e-taloni, kuru ieviešana atmaksāsies sazin kad. Pasažieriem nekādas papildu ērtības nav radušās, toties biļešu cenas palēcās par ceturtdaļu.
RS valdes priekšsēdētājs nesen publiski gaudās, ka viena brauciena pašizmaksa ir augstāka par biļetes cenu. Izeju var meklēt vairākos virzienos – vēl palielinot biļešu cenu, prasot dotācijas, vai kaut ko darot, lai padzītu uz leju pašizmaksu. Nav dzirdēts, ka kaut kas būtu darīts pēdējā virzienā.
Ušakova piedāvātais variants – uz pusi samazināt RS visādu priekšnieku un puspriekšnieku skaits, domājams, nav vienīgais līdzeklis, kā mēģināt tuvināt biļetes cenu un pilsētnieku reālo pirktspēju. Būtu vērts caurlūkot RS tēriņus tam, kas tiek dēvēts par attīstības projektiem. Vai tie ir tikai tādi, bez kuriem nu nekādi nevar iztikt pat saimnieciski smagos laikos? “Apgūt līdzekļus” – tā nav nekāda lielā “skunste”.
“Viss maksā tik, cik tas maksā” – skan nepārliecinoši, ja teicējs ir monopolists.

+6
-1
Atbildēt

2

    garausiitis > Anita Brauna 21.05.2010. 01.13

    Atļausiet pasmaidīt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ozols474 > Anita Brauna 21.05.2010. 09.59

    neko neizsakošo un cinisko teicienu “viss maksā, tik cik maksā” ir izdomājuši alkatīgie latviešu bāleliņi, lai savu primītīvo rijību nomaskētu aiz pseidoekonomikas zināšanu demonstrēšanas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu