Radiopirāti • IR.lv

Radiopirāti

21
Ieva Alberte

Bijušie Radio SWH dīdžeji evolucionē – drīz būs zināms, kas vēl papildinās viņu jaunā radio komandu

Pirms sešiem gadiem Volfs, Grēviņš un Reiters bija aizbraukuši uz radio konferenci Lisabonā. Novembra vakarā viņi atlaidās uz pilsētas centrālā laukuma bruģa un sāka pļāpāt. Par visu ko. Arī par to, ka vajadzētu kaut ko savu. Izrāvušies no ierastās vides, viņi – kolēģi – cits uz citu paskatījās citādi.

«Tobrīd sapratām, cik forši viens otru «ķeram». Bija tā sajūta, ka gribas kopā darīt daudz un dikti,» Grēviņš atbild uz jautājumu, kāpēc topošā radio četrinieks ir tieši šāds. «Un tad, gluži kā filmā par radio pirātiem, mēs ieraudzījām menedžeri,» Grēviņš norāda uz Žigatu. Tiešām, Žigats ir līdzīgs britu aktierim Bilam Naigijam, kurš filmā par dumpinieku radio atveido vadoni Kventinu. Lai arī Žigats tajā novembra dienā nebija Lisabonā, sajūtu ziņā viņš vienmēr bijis laukumā uz bruģa.

Gadus četrus vīri turpināja strādāt Radio SWH, apstākļi bija labi, algu samazinājums skāra visus, taču darīt darbu, kas patīk, – kur vēl lielāku laimi! Izšķirošs bija mirklis, kad «no mājām aizgāja tēvs», saka Reiters, ar to domādams Zigmaru Liepiņu.
Par Radio SWH īpašnieku 2008.gadā kļuva Īrijas uzņēmums Communicorp Group, par Radio SWH vadītāju – Jānis Šipkēvics. Sākās rotācijas, piemēram, Grēviņu no Lielā vakara pārcēla uz pusdienlaiku un konkursiem, kas viņu īsti nesaistīja. «Būsim atklāti – pēdējos divos gados bija apnicis spēlēt lētu popmūziku,» Grēviņš stāsta, ka aizvien vairāk sākts rādīt, kā iet pareizo ceļu – strādāt pēc formulas, kas darbojas daudzās radiostacijās Eiropā un Amerikā. Piemēram, 12 dziesmas tiek atkārtotas četras reizes dienā. Tā strādāt bija neinteresanti. To varēja izdarīt faktiski jebkurš. Dīdžeja darbs tika pielīdzināts robotam.
Pirmais ar to nesamierinājās Māris Žigats un aizgāja no Radio SWH pērnā gada rudenī. «Negaidīti saslēdzās miljons lietu,» Žigats norāda, ka sakritību un apstākļu bijis tik daudz, ka tādējādi radies īstais mirklis iedarbināt jauna masu medija motoru. Tāda medija, kāds jau labu laiku bija domās.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu