Reirs dzelzceļa projektu "Rail Baltic" uzskata par prioritāru • IR.lv

Reirs dzelzceļa projektu “Rail Baltic” uzskata par prioritāru

27
Mārtiņš Cīrulis, F64

Baltijas valstu vienotas dzelzceļa līnijas izbūvei varētu saņemt ES finansējumu

Dzelzceļa projekts “Rail Baltic” ir prioritārs, savukārt ātrgaitas vilcienu līnijas izveides projektam starp Rīgu un Maskavu nav reāla finansiāla seguma, – pirmdien Latvijas Radio sacīja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšsēdētājs Jānis Reirs (“Vienotība”), vēsta aģentūra LETA.

Dzelzceļa projekts starp Rīgu un Maskavu izjauktu “Rail Baltic” projektu, kam iespējams saņemt Eiropas Savienības (ES) finansējumu, uzskata Reirs. Viņš norāda, ka ES transporta sistēmas uzlabošanai ir pieteikts četras reizes vairāk projektu, nekā ir līdzekļu. “Mūsu svārstīšanās varētu izmest mūs no kopējās rindas un aizmest rindas galā aiz citiem projektiem,” skaidro Reirs. Viņš ir pārliecināts, ka dzelzceļa projektam starp Rīgu un Maskavu ES naudu noteikti nedotu.

7.aprīlī paredzēta satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) tikšanās ar Krievijas transporta ministru Igoru Ļevitinu, lai pārrunātu ātrgaitas dzelzceļa satiksmes izveidošanu starp Rīgu un Maskavu. Tāpat tikšot pārrunāta arī Latvijas un Krievijas sadarbība transporta infrastruktūras uzlabošanā uz transporta ass Rīga-Maskava. Augulis iepriekš izteicies, ka dzelzceļa līnija Rīga-Maskava viņam ir lielāka prioritāte nekā projekts “Rail Baltic”.

Tikmēr Premjers Valdis Dombrovskis (JL, “Vienotība”) pagājušā gada nogalē izteicās, ka ir nepieciešama abu projektu ekonomiskā analīze. Viņš nevarēja pateikt, kuram no šiem projektiem būtu lielāka prioritāte – dzelzceļa savienojumam ar Maskavu vai ar Eiropu, taču norādīja, ka “ambiciozie plāni būvēt Eiropas platuma sliedes ir atcelti to lielo izmaksu dēļ”.

Komentāri (27)

ekmanis 04.04.2011. 11.39

Kārtējais Krievijas gājiens ES apčakarēšanai un mūsu “uzņēmēji” ir gatavi palīdzēt neatkarīgi no sliežu platuma un gulšņu garuma. Vai kāds spēj sakarīgi atbildēt uz jautājumu, kāpēc dz-ceļa līnijai uz rietumiem nav izterēts ne santīma? Kurš tai paredzēto Eiropas naudu nostūma malā un rūpējas, lai par to nerunātu?

+13
0
Atbildēt

2

    kkristaps > ekmanis 04.04.2011. 17.01

    Ne tikai Šleseris, arī Augulis pašlaik piepūstiem vaigiem mēģina iestāstīt EK, ka Maskavas ātrvilciens esot neatņemama ES dzelzceļa pamattīkla sastāvdaļa un šo ideju atbalstot visas Baltijas un Ziemeļu valstis.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > ekmanis 04.04.2011. 13.55

    Nu kā – kurš? Šlesers, protams, kurš tad cits! Viņš savas ministrēšanas laikā darīja visu, lai ViaBaltic labā nekas netiktu paveikts, jo svarīgākais virziens taču ir masakvas! Igauņi, piemēram, ir paveikuši 95% no mājas darba, lai varētu sākt būvēt līniju uz Rietumiem, jo igauņiem, atšķirībā no Latvijas, ir vajadzīgi rietumi,nevis maskava!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Andris 04.04.2011. 11.00

Ja Eiropas platuma sliedēm ir “lielas izmaksas”, kā to saka Dombrovskis, tas Krievijas platuma sliedēm ir vēl lielākas izmaksas, jo Krievijas sliedes ir platākas un jāražo garāki gulšņi.

+4
0
Atbildēt

7

    anita_meistere > Andris 04.04.2011. 11.33

    tu takš nedomā, ka jauno ceļu būvēs paralēli vecajam?? tas būs modernizēts vecais sliežu ceļš.

    jau ir jautājums…kas lētāk: taisīt eiropas platumu faktiski no nulles,vai atjaunot veco?? protams ka otrs ir lētāk.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    anita_meistere > Andris 04.04.2011. 12.04

    sliedes/gulšņi viena leita…kā ar ritošo sastāvu. tā mums arī nav eur platumam.
    jebkurā gadijumā neapskaužu tos, kam šis te būs jaizlemj. te nekads win-win nav iespejams.
    no otras puses, lai jau paliek tas krievu izmers austrumu virzienā..tik u ntā tās kravas tiaki tājā virzienā staigā.
    a uz eiropu būs normālais izmērs.
    pag bet vēl viena nianse…iguņi savu posmu jau remontē un modernizē? tur kads izmērs???

    ps. mož var vēl vienu sliedi piekārtot :D:D:D lai var gāzt ar abu tipu vagoniem :D:D:D

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 04.04.2011. 13.03

    Šajā gadījumā trīs sliedes nav iespējamas, tāpēc ka starpība starp platumiem ir pārāk maza (tikai 8,5 cm). Bet var būvēt dubultplatuma ceļu ar 4 sliedēm:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gauge_conversion

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    AugustsBautra > Andris 04.04.2011. 11.39

    Projektus ir jāvērtē ilgtermiņā. Sākotnējās izmaksas var būt mānīgas, jo plato sliežu vilcieni citām līnijām nevarēs tikt pievienoti – pasažieriem jāpārkāpj, preces jāpārkrauj. Tas rada pastāvīgus izdevumus jau ekspluatācijas laikā un var nograut visa projekta efektivitāti.

    Šajā gadījumā piemērots teiciens ‘Penny wise, pound fullish’.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 04.04.2011. 12.27

    ES valstis labprāt nogrūdīs mums savu veco ritošo sastāvu. Un tas ir daudz, daudz labāks, nekā mūsējais tagad. Kaut vai šī iemesla dēļ vajadzētu būvēt Eiropas platumu. Es uzskatu, ka vecie, 80os gados būvētie vilcieni, kuri tagad vēl joprojām visur ripo pa Vāciju, ir vienkārši perfekti – ļoti klusi (nu ļoooooti!), omulīgi, ar ērtiem sēdekļiem, labi izskatas, viss darbojas labi (durvju mehānismi u. tml.). Ja pie mums parādītos šādi vilcieni, es, goda vārds, atstātu savu XC70 mājās un brauktu uz Rīgu ar vilcienu (no Vidzemes, kur es dzīvoju).

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Anna Gaigule > Andris 04.04.2011. 12.51

    Tehniski ir pilnīgi iespējams vienu sliežu ceļu būvēt ar 2 platumiem (3 sliedēm) http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_gauge Tā kā sliežu cena nav lielāka izmaksu pozīcija, izmaksas no tā būtiski nepieaug.
    Patiesā austrumu ceļa priekšrocība ir tā, ka vieglāk iekasēt kampumu, jo rietumu virzienā Eiropas birokrāti traucē.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 04.04.2011. 11.46

    To FreiFunk.
    Nedomāju protams. Uzberums abos gadījumos (ES vai Maskava) paliktu vecais. Bet vienalga, taisot ātru un modernu dzelzceļu, vecās līkas sliedes un gulšņi ir jāmaina. Tad jau lētāk ir nomainīt pret Eiropas platumu. Nemaz nerunājot par to, ka šajā gadījumā vilciens tiešām varēs aizbraukt līdz Berlīnei, nevis atdursies pret Polijas robežu.
    Ceru, ka LT un EE valdības izdarīs spiedienu uz mūsu sovokiem, kuri visu laiku raugas austrumu virzienā. Patreiz iznāk tā, ka latvieši ar savām murgainām idejām liedz lietuviešiem un igauņiem tikt pie dzelzceļa.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

AugustsBautra 04.04.2011. 11.17

Dārga ir tikai dzelzceļa izveide. Pēc tam, zemākas transporta izmaksas un piegāžu laiki dos paliekošu ieguvumu preču un pakalpojumu eksportētājiem.

Kad fosilais kurināmais paliek aizvien dārgāks, dzelzceļa pieslēgums milzīgajam Eiropas tirgum būs ļoti svarīgs.

+3
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu