Zīmolu var radīt no jebkā • IR.lv

Zīmolu var radīt no jebkā

Bleiks Katberts. Foto no privātā arhīva
Juris Kaža

Ja izveidots trāpīgs un auditoriju uzrunājošs stāsts, gandrīz ikviens produkts var kļūt par ietekmīgu zīmolu. Tomēr, lai atrastu īsto patērētāju, jāiegulda skrupulozs darbs auditorijas pētniecībā, pārliecināts ir OMD izpilddirektors Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā Bleiks Katberts

Pavasarī Omnicom Media Group iecēla Bleiku Katbertu (Blake Cuthbert) par OMD izpilddirektoru Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Digitālo mediju profesionālis ar vairāku desmitgažu pieredzi reklāmas, mārketinga un konsultāciju biznesā orientējas izaicinājumos, ar kādiem mūsdienās saskaras globāli zīmoli, un spēj sniegt arī konstruktīvus risinājumus. OMD 2022. gadā kļuva arī par visas industrijas kārotās Cannes Lions Media Network of the Year balvas ieguvēju.

Godalgotās mediju pakalpojumu un zīmolu veidošanas grupas pārstāvis Katberts kā viens no galvenajiem runātājiem uzstājās arī Baltic Brand Forum konferencē, bet pirms tās piekrita sarunai ar Ir Nauda.

Te ir karote. Nekas īpašs. Vai jūs varat izveidot to par zīmolu?
Zīmola radīšana prasa ilgu laiku. Pirmkārt, jāpārliecinās, vai ir stāsts. Un šim stāstam jābūt unikalitātes elementam, kas cilvēkus aizrautu. Interesantāki vienmēr ir tie zīmoli, kas rada pircējiem konkrētas asociācijas gan emocionāli, gan racionālu iemeslu dēļ. Tāpēc karotes gadījumā es gribētu zināt, kur tā izgatavota. Noskaidrotu, vai šī karote ir veidota tā, lai būtu labāka par jebkuru citu karoti. Un es gribētu pārliecināties, ka tā man kalpos gandrīz mūžīgi, tai būs liela vērtība. Zīmolu veidošana prasa pacietību un lielu pārliecību.

Tātad ir jābūt priekšvēsturei, tam, ko vēlaties pataisīt par zīmolu. Pat ja runājam par vienkāršu karoti.
Jā, tieši tā. Tas var būt produkta stāsts. Tas var būt dizaina stāsts. Vai stāsts par zīmola pirmsākumu. Zīmoli atdzīvojas, ja tiem ir bagāts mantojums, leģenda par to, kāpēc tie eksistē un var būt noderīgi tieši konkrētajam cilvēkam — klientam.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu