Grafiks ir ļoti saspringts • IR.lv

Grafiks ir ļoti saspringts

Timo Rīhimeki. Zīmējums — Ernests Kļaviņš
Pauls Raudseps

Soms Timo Rīhimeki uzņēmies vadīt gadsimta infrastruktūras projekta Rail Baltica ieviešanu

Rail Baltica ir jauna seja. RB Rail, kas koordinē un uzrauga daudzmiljardu vērtā ātrgaitas dzelzceļa plānošanu un celtniecību no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, iepriekšējos gadus vadīja Baiba Rubesa, kura nevairījās izmantot publisko telpu, lai bikstītu projekta vietējos partnerus un brīdinātu par iespējamiem riskiem tā ieviešanai. Rezultātā viņas līgums netika pagarināts, un februārī tika paziņots, ka RB Rail atrasts jauns vadītājs — soms Timo Rīhimeki (Timo Riihimäki).

Viņš stājās amatā martā, un tagad jau ir bijusi iespēja vismaz nedaudz iepazīties ne tikai ar projektu, bet arī ar tā politiskajām aizkulisēm. Tāpēc dienvidnieciski saulainā jūnija dienā Ir aicināju viņu pusdienās uz restorānu Zivju lete, kas atrodas netālu no viņa biroja un kuru viņš jau paspējis novērtēt.

Rīhimeki visu darba mūžu bijis saistīts ar transportu un loģistiku. Gandrīz 20 gadus nostrādājis Finnair, kur sācis relatīvi necilā gaisa kravu organizētāja amatā Helsinku lidostā, bet beidzis kā vecākais viceprezidents. «No apakšas līdz pašai augšai,» viņš lepni saka. Pēc tam astoņus gadus bija vadošos amatos somu NRC Group, kas nodarbojas ar dzelzceļu celtniecību un uzturēšanu. Pārnākt uz RB Rail viņu uzrunāja personālatlases firma. Pēc astoņiem gadiem vienā uzņēmumā viņš bijis gatavs pārmaiņām. Rail Baltica ir «milzīgs projekts, kuram ir arī politiskas dimensijas, tas ir izaicinošs, bet vienlaikus ļoti interesants». Viņš gan steidz uzsvērt savu politisko neitralitāti. «Man nav slēptas dienas kārtības, un uz projektu skatos ar svaigu aci.»

Ko tad viņš redz? «Iespējams, projekta sasniegumu saraksts gadu gaitā nav bijis no labākajiem, taču šķiet, ka pēdējā pusgada laikā ir panākts spēcīgs progress,» atbild Rīhimeki. Ir parakstīti divi pamattrases detalizētā būvprojekta līgumi, drīz parakstīs vēl pa vienam Latvijā un Lietuvā. Līdz gada beigām vajadzētu būt parakstītiem septiņiem no vienpadsmit, kas segtu ap 60% Rail Baltica trases. «Tas ir apbrīnojams progress. Kad būs izpildīti šie līgumi, varēs sākt celtniecību.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu