Trāpīgas kā sudraba lode • IR.lv

Trāpīgas kā sudraba lode

No kreisās: biznesa attīstības vadītājs Kristaps Pētersons, projektu vadītāja Līga Ozoliņa, SIA Nimega īpašnieks Zigmārs Valtmanis, un dizainers Edgars Eglītis. Foto — Ieva Salmane
Ieva Puķe

Skolasbiedri Zigmārs un Kristaps pirms trim gadiem izlēma dibināt prezentāciju veidošanas aģentūru. Pārliecinoša prezentāciju prasme var palīdzēt ne tikai noslēgt miljonu darījumus, bet arī krietni efektīvākas padarīt daudzas biznesa sapulces

Tas ir igauņu vārds — Nimega. Uzņēmuma dibinātāji tūkstošgades sākumā mācījušies Konkordijas Universitātē Tallinā un sarunvalodas līmenī apguvuši igauņu valodu, nosaukuma izcelsmi atklāj Zigmārs Valtmanis. Igauniski nime nozīmējot ‘vārds’, bet ga — ‘ar’. «Esam SIA «Ar vārdu»,» pasmaida īpašnieks. Izvēlējies to kā darba nosaukumu, gatavojot dokumentāciju kompānijas reģistrācijai, bet vēlāk ar kolēģiem nosprieduši, ka jāatstāj šis pats — pozitīvs, skanīgs.

Televīzija, radio un banka

Prezentāciju aģentūras Nimega «motori» Zigmārs Valtmanis un Kristaps Pētersons ir Kuldīgas puikas, skolā gājuši vienā klasē. Konkordijas Universitātē pieteikušies nesarunājot. Kristaps apguva audiovizuālos medijus, Zigmārs — biznesu. Sadraudzējās vēl ciešāk. «Lai samaksātu rēķinus, paralēli studijām strādājām, bijām žurnālisti. Zigmārs Latvijas Radio, es — laikraksta Diena korespondents Igaunijā,» stāsta Kristaps. Rakstījuši gan par pašvaldību, gan par prezidenta vēlēšanām, stāvējuši klāt e-Igaunijas ieviešanas procesam, igauņu «tīģera lēcienam».

Par kopēju uzņēmumu pasapņojuši jau studiju gados, dalot īres dzīvokli. Taču, atgriežoties Latvijā, turpināja sevi pierādīt žurnālistikā. Kristaps pārgāja uz Latvijas Televīziju, Zigmārs turpināja Latvijas Radio, bet vēlāk izvēlējās karjeru banku jomā. «Nordea sāku kā pārdevējs. Smejos, ka sildīju ekonomiku, 2006. un 2007. gadā izsniedzot kredītus. Lēnām transformējos uz personāla vadību. Aizejot jau no tagadējās Luminor bankas, biju tās personāla daļas vadītājs Latvijā,» stāsta Zigmārs.

Tikmēr Kristaps arvien vairāk ieinteresējās par prezentāciju jomu. Pirmā dzirkstele iekritusi sirdī 2008. gadā, kad ar LTV komandu Sanfrancisko veidojis filmu par Latvijas start-up uzņēmumu Real Sound Lab. Vērot, kā Silīcija ielejā notiek jauno ideju prezentācijas, bijis patiešām aizraujoši. Žurnālista darbā Pētersonam nācās viesoties dažādās lekcijās un semināros. «Bieži pieķēru sevi pie domas, ka man nepatīk atrasties šajā telpā, ir neērti, un es kaunos to cilvēku vietā, kuri uzstājas. Sāku savu iekšējo manifestāciju pret sliktām prezentācijām,» saka Kristaps. Lai iemācītos, kā šo lietu var izdarīt labāk, viņš 2015. gadā atrada iespēju nokļūt praksē prezentāciju aģentūrā Duarte Amerikā. Redzējis, kā top prezentācijas ļoti lieliem uzņēmumiem: Tesla Motors, Starbucks, American Airlines.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu