Izaugusi līdz maksimumam • IR.lv

Izaugusi līdz maksimumam

Mode pārliecinošiem talantiem no zīmola Talented skates. Foto — Marks Ļitvjakovs, Riga Fashion Week
Ieva Zībārte

Rīgas Modes nedēļā debitē jaunas adreses, zīmoli un koncepti

Mode ir sabiedrības vērtību mēraukla, kuras ietekmi un manifestēšanas spējas ignorēt nav iespējams. Tā diktē noteikumus uz ielas, medijos un politikā. Pēc tā, ko valkājam, var uzminēt, ko ēdam, kādu kino skatāmies, vai vispār lasām un par ko balsojām pēdējās vēlēšanās. Mode liek treniņbiksēm no sporta zāles pārcelties uz skatuves, mode palīdz sasniegt mērķus un uzvarēt. Visbeidzot mode ir kompleksas industrijas mugurkauls, kas ļauj satikties tradicionālajām tekstila ražošanas nozarēm, ko nākotnē, visticamāk, pārņems roboti, ar pārdošanu, reklāmu, kino un jebkuru citu biznesa, kultūras vai zinātnes jomu, tajā skaitā dizainu, kādu to māca, piemēram, Latvijas Mākslas akadēmijā un simtiem dizaina skolu visā pasaulē.

Rīgas Modes nedēļa, kas vairāk pazīstama ar oficiālo nosaukumu Riga Fashion Week (RFW), ir ja arī ne pilnīgs, tad noteikti indikatīvs sarīkojums notiekošajam Latvijā. RFW nav tikai latviešu modes nedēļa, kolekcijas Rīgā izrāda arī dizaineri no citām valstīm (šoruden no Igaunijas, Itālijas, Beļģijas, Krievijas), un tas ir labi, jo visi dizaineri strādā pasaules tirgum, un mode, ja vien runa nav par kostīmiem dziesmu un deju svētkiem, ir globāla pat situācijā, kad kāds strikti izvēlas tikai savā valstī dizainētu un ražotu apģērbu — aizraušanās ar vietējo ir vispārēja tendence un nevienu nepadara par unikālu. Lielākā uzmanība Rīgas skatēs tomēr tiek vietējiem dizaineriem — gan tādiem zīmoliem kā Anna Led un Natālija Jansone ar lojālu klientu loku, gan jaunākajai paaudzei un zīmoliem One Wolf, Talented, Katya Katya un Dace Bahmann, gan arī debitantiem.

RWF šoruden noritēja jau 27. reizi un ir viens no stabilākajiem notikumiem populārās kultūras un modes biznesa kalendārā. Programma, kurā tika izrādītas 2018. gada pavasara/vasaras kolekcijas, apstiprina arī RFW producentes Elenas Strahovas preses konferencē pausto: «Esam izauguši līdz maksimumam, jo piedalās visi industrijas līderi.» Līdzās iecienītajām modes zīmolu skatēm notika arī 3. apakšveļas biznesa forums ar apakšveļas kolekciju demonstrācijām, kā arī bērnu modes zīmolu skates. Paralēli tam — izglītojošā programma ar lekcijām, izstādes, modes veikalu un partneru sarīkojumi.

Modes nedēļas sarīkojumi tradicionāli notiek dažādās vietās. Lai arī galvenā mēle ir viesnīcas Radisson Blu Hotel Latvija konferenču centrā, atklāšana ar Ata Artemjeva un jaunā zīmola KULT šoviem notika topošajā mākslas un tehnoloģiju kvartālā Sporta 2. Abas kolekcijas tika izrādītas ambientas scenogrāfijas apstākļos uz betona grīdas, dodot nevainojamu startu pārējiem notikumiem. Iespējams, jaunajā kvartālā vēl nav infrastruktūras, kas varētu nodrošināt skatēm nepieciešamos apstākļus, taču nākotnē ir vērts padomāt arī par galveno skašu skatuves maiņu uz labi aprīkotām, efektīgām, postindustriālām adresēm. Līdzīgā vietā, taču nostāk no centra VEF kvartālā šogad notika Evijas Šaiteres modes izstāde 404.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu