Pāridarītāji un atriebēji • IR.lv

Pāridarītāji un atriebēji

4
Mākslas galerijas īpašniece lomā Eimija Adamsa.
Kristīne Simsone

Toma Forda saltais perfekcionisms – trilleris Nakts dzīvnieki

Alfrēda Hičkoka slavenajā filmā Psiho skanēja frāze: «Puiša labākais draugs ir viņa māte,» savukārt modes dizainera Toma Forda psiholoģiskajā trillerī Nakts dzīvnieki aktrises Lauras Linijas varone – buržuāziska aprēķinātāja – savai dumpīgajai meitai aukstā nesatricināmībā paziņo: «Galu galā visi kļūst tādi kā viņu mātes.» Lai arī Forda spriedzes pilnās drāmas salīdzinājums ar Hičkoka vērienu, iespējams, ir pārlieku eksaltēts, Nakts dzīvnieku stāsta detaļu pieslīpētība vēl ilgi nodarbina prātu, cenšoties izprast personāžu motīvus. 

Fords ir gribējis, lai filmā perfekts ir itin viss; arī skudriņas pār muguru skrien nevainojami.

Nežēlīgas realitātes

Šī ir moders dizainera Toma Forda otrā filma pēc 2009. gada elēģiskā vēstījuma par mīļotā zaudēšanu Vientuļais vīrs (A Single Man). Līdzīgi kā Forda debijas darbs, arī Nakts dzīvnieki noris estētiski perfektā pasaulē, kur interjeri izskatās kā no dizaina mēbeļu kataloga, bet personāži ir ģērbušies pārpasaulīgi labi. Taču Fords kopš savas iepriekšējās filmas, šķiet, ir sapratis, ka nevainojamā (pat ja tikai vizuāli) pasaulē dzīvojošu ļaužu problēmas publika uztver distancēti. «Īstā pasaule ir daudz sāpīgāka par mūsējo,» saka Maikla Šīna spēlētais švītiņš, mierinādams Eimijas Adamsas apātisko galveno varoni – galerijas īpašnieci. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu