Melu konveijers • IR.lv

Melu konveijers

5
Donalda Trampa atbalstītāji dienu pirms vēlēšanām mītiņā Floridā.

ASV prezidenta vēlēšanas iegājušas vēsturē arī ar to, ka kampaņas laikā sociālajos tīklos lielu popularitāti baudīja melīgu ziņu virsraksti. Vai tā bija apzināta manipulācijas taktika vai vienkārša vēlme nopelnīt naudu?

Tuvojās augstskolas izlaidums, darba nebija, tāpēc datorzinību students Beka Latsabidze no Tbilisi šāgada sākumā prātoja – varbūt naudu iespējams pelnīt, apmierinot amerikāņu apetīti pēc ziņām, kuras viņi izvēlas pēc savas politiskās piederības? Beka izveidoja mājaslapu un sāka publicēt cildinošus jaunumus par Hileriju Klintoni, cerot, ka līdz ar apmeklētāju skaita pieaugumu palielināsies arī ieņēmumi no reklāmas.

«Nezinu, kāpēc, bet tas nestrādāja,» saka 22 gadus vecais vīrietis, kas studējis vienā no labākajām Gruzijas universitātēm. Viņš pieņēma lēmumu mainīt kursu: pievērsās gan reālām, gan pilnīgi izdomātām slavinošām ziņām par Donaldu Trampu.

Pie līdzīga secinājuma nonāca arī kanādietis Džons Egans, kas dzīvo Vankūverā un uztur satīrisku mājaslapu The Burrard Street Journal. Atšķirībā no gruzīna viņš nepublicē izdomājumus un nevienu necenšas apmuļķot, taču ironizē par reālajām ikdienas ziņām. Arī Egans ātri vien atklāja, ka Tramps ir īsta «zelta bedre». Apmeklētāju skaits pieauga, it īpaši pēc ziņas, kad pajokoja par to, ka pēc Trampa iespējamās ievēlēšanas ASV prezidents Baraks Obama plāno pārcelties uz dzīvi Kanādā. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu