Visvairāk Krievijas militāro aktivitāšu bijis Baltijas jūras reģionā • IR.lv

Visvairāk Krievijas militāro aktivitāšu bijis Baltijas jūras reģionā

20
Krievijas militārās lidmašīnas SU-27. Foto: AFP/LETA

Pētnieki: vairākumu šo militāro incidentu varētu raksturot kā aktivitāti „tuvu ikdienišķai”

Virtuālajā kartē, ko sagatavojis portāls „European Leadership Network”, redzams, ka pēdējā laikā vislielākā Krievijas militārā aktivitāte vērojama Baltijas jūras akvatorijā un virs tās.

Šajā kartē, ko pēc ELN apkopotajiem datiem, izgatavojis „Reutersgraphics”, redzamas vietas, kur fiksēti incidenti ar Krievijas militārās tehnikas līdzdalību.

Dati nav pilnīgi, jo te attēloti tikai tie incidenti, kas nonākuši atvērtos informācijas avotos un par kuriem ir pietiekami daudz informācijas. Tomēr arī šie dati ļauj spriest par to, par kuriem reģioniem Krievijai ir lielāka interese.

Kā redzams attēlā, vislielākā Krievijas militārā aktivitāte fiksēta Baltijas jūras akvatorijā un virs tās.

Tomēr, pēc pētījuma datiem, vairākumu šo militāro incidentu varētu raksturot kā aktivitāti „tuvu ikdienišķai”. Ar šādu raksturojumu parasti tiek apzīmēti Krievijas kara lidmašīnu lidojumi virs neitrālajiem ūdeņiem, par arī ar izslēgtiem lidojuma identifikatoriem, ja šie lidojumi nav radījuši draudus citām lidmašīnām.

Tos gadījumus, kad tika ziņots par iespējamiem kodolieročiem uz Krievijas stratēģisko bombardētāju borta, pētnieki arī pieskaita „gandrīz parastiem” gadījumiem, jo faktus par kodolieroču atrašanos uz lidmašīnu borta apstrīdējusi Maskava.

 

Komentāri (20)

Edgars Avotiņš 13.05.2015. 10.17

Nu gluži paniku celt nevajadzētu

Baltijas jūrā Latvijas un Zviedrijas ekskluzīvā ekonomiskā telpa saskaras – tur nav nekādu neitrālo starptautisko ūdeņu. Šajā zonā Latvijai ir ekskluzīvas tiesības rakt izrakteņus, bet citu valstu kuģi tur drīkst kuģot.

Tieši tāpat gaisa telpa – tur protams, drīkst lidot. Tikai būtu vēlams (bet ne obligāti) lidot ar ieslēgtiem transponderiem un sazināties ar gaisa kontroles dienestu, lai neapdraudētu civilo satiksmi.

Liela daļa no šīs satiksmes ir vienkāršs transports uz Kaļiņingradu. Savukārt attiecībā uz zemūdenēm – starp Latviju un Gotlandi ir dziļākā ieplaka Baltijas jūrā, kur vispār zemūdenes var trennēties. Šos nebūtu jēga uztvert par reālu apdraudējumu.

Ja paskatāmies pārējo karti, tad atzīmēti tiešām agresīvi incidenti.

No tāda viedokļa būtu korekti arī Baltijas reģionā atzīmēt tādus incidentus, kur Krievija veic kādus pārkāpumus vai agresīvus izlēcienus.

Tādi ir – bet nav daudz:

1) ir viena Krievijas lidmašīna pusstundu lidinājusies virs Lietuvas pilnā bruņojumā – līdz nogāzās (2005. gads – NATO iznīcinātāji nevīžoja pacelties)

2) ir vairāki sīki Igaunijas robežas pārkāpumi (sekundes vai minūtes – nogriežot stūrīti virs Igaunijas salām)

3) ir bezkaunīga pavēle Latvijas-Zviedrijas kabeļlicēju patrulēšanas kuģim aizvākties.

utml

Nu un ja šādi paskatītos, tad agresīvi incidenti ir, bet ne situācija nav katastrofāla.

Iespējams, ka ES ar Krieviju jāmēģina vienoties par lidojumu kontroli – vietās, kur tas apdraud civilo aviosatiksmi, militārajām lidmašīnām būtu obligāti jālido ar ieslēgtiem transponderiem. Attiecīgi puse problēmas būtu atrisināta.

p.s. Nu ja kādreiz izdotos Krievijai konfiscēt Kaļiņingradu – tad problēma vispār izzustu. Bet tas vairāk no fantastikas jomas.

+1
0
Atbildēt

0

Gantrijs Tors 13.05.2015. 11.14

Šo karti vajag nolikt redzamā vietā Eiropas parlamentā, lai visi Eiroparlamentārieši saprot, kāpēc Baltijas valstis vienmēr atgādina par Krievijas aktivitātēm.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu