Dārgakmeņu un kažoka man nevajag • IR.lv

Dārgakmeņu un kažoka man nevajag

6
Marina Rebeka Ņujorkas Metropoles operas iestudējumā Traviata.
Anda Burve-Rozīte

Intervija Ņujorkā ar latviešu operdziedātāju Marinu Rebeku (34) starp divām pirmizrādēm, kurās viņa piedzīvoja gan milzu stresu, gan lielas ovācijas

Izcila dumpiniece, spēcīga un spoža balss, dziļi aizkustinošs sniegums – tie ir daži citāti no Ņujorkas klasiskās mūzikas recenzentu slejām par latviešu operdziedātājas Marinas Rebekas sniegumu Metropoles operas Traviatā – decembrī un janvāra sākumā viņa izrādē dziedāja titullomu. Asiņu sarkanā kleitiņā uz melnbaltās minimālisma stilā ieturētās scenogrāfijas fona glītā tumšmate kustējās tik azartiski un spirdzinoši, ka skatītājos raisīja jaunas fantāzijas par to, kāda tad ir viena no pasaulē slavenākajām operas leģendām – no diloņa mirstošā un pēdējās dzīves nedēļās dziļu mīlestību piedzīvojusī Violeta. Šo spilgto Villija Dekera (Willy Decker) Traviatas iestudējumu New York Classical Review nodēvēja par «mēģinājumu atsvaidzināt klasisko operas repertuāru». Pirmoreiz režisors to skatītājiem cēla priekšā 2005.gadā Zalcburgas festivālā. Violetas lomu dziedāja Anna Ņetrebko, un aizvien ir opermīļi, kam tīk to atminēties, salīdzināt. Šo operas iestudējumu skatītāji varēja redzēt visā pasaulē, arī Rīgā slavenajās MET tiešraides translācijās kinoteātros.

Iegriezusi P.J. Clarke’s restorāna virpuļdurvis tik spēji, ka tās gandrīz savērpjas kā vilciņš, Marina dienu pēc kārtējās Traviatas ierodas uz interviju. Līst, pūš dzestrs vējš. Viņa enerģiski sasveicinās un tūdaļ viesmīļu pavadībā dodas pie rezervētā galdiņa. Slapja un majestātiska, restorāna logā zvīļo Metropoles operas fasāde no baltā travertīna. Marina pasūta zivi, lūdz atnest parmezana sieru, bet vakariņu noslēgumā gardi notiesā arī kūku ar saldējuma piciņu. Viņas angļu valoda ir nevainojama, manieres atraisītas. Ļoti enerģiska, tieša. Kādā brīdī operas māksliniece mīlīgi sabužina matus no blakus galdiņa pēkšņi attuntuļojušam mazulim. Ir 11.janvāris, beigusies Traviatas izrāžu sērija. Dažas dienas līdz Bohēmas ģenerālmēģinājumam, kurā viņai ir Mizetes loma. Šī ir latviešu operdīvu ziema Ņujorkā! Līdzās Rebekas Mizetei Bohēmā tieši šajās dienās Mimī lomu Metropoles operā dzied Kristīne Opolais, bet februāra vidū mecosoprāns Elīna Garanča skatītājiem dāvās savu Karmenu. 

Šeit tiešām visi ir latvieši?! Joks, ko Metropoles operā Marina dzirdējusi vairākkārt. «No Ziemeļeiropas valsts, kuras iedzīvotāju skaits ir mazāks nekā Kvīnsā!» par pārsteidzoši talantīgajām latvietēm priecājas The Wall Street Journal

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu