KP mīkstina MTG uzliktās saistības par reklāmu • IR.lv

KP mīkstina MTG uzliktās saistības par reklāmu

28
"MTG" TV un radio vadītāja Baiba Zūzena. Foto: Edijs Pālens, LETA

Pārmērīgs reklāmas apjoms katrā kanālā padara reklāmu neefektīvu, mazāk izdevīgu reklāmas devējiem un ir apgrūtinošs televīzijas skatītājiem

Konkurences padome (KP) lēmusi mainīt atsevišķus savulaik kompānijai “MTG Broadcasting AB” (MTG) saistošos noteikumus, turpmāk vairs neliedzot mainīt sadarbības noteikumus ar “klasiskās reklāmas” izvietošanas pakalpojuma saņēmējiem, tai skaitā arī uz reklāmas cenām.

KP aģentūru LETA informēja, ka pēc telekanālu TV3 un LNT īpašnieces MTG iesnieguma, izvērtējot izmaiņas tirgus situācijā, KP pieņēma lēmumu mainīt atsevišķus saistošos noteikumus, kas uzņēmumam tika piemēroti 2012.gadā pēc AS “Latvijas Neatkarīgā televīzija” (LNT) iegādes.

Par reklāmas tirgu KP savulaik lēma, ja apvienošanās dalībniekiem – MTG un LNT – liegts paaugstināt reklāmas raidlaika cenas kanālos TV3, TV6 un 3+ vismaz līdz 2012.gada beigām, bet, ja līgums ar kādu reklāmdevēju ir spēkā ilgāk, tad līdz šī līguma termiņa beigām. Savukārt pēc 2012.gada reklāmas cenu drīkst palielināt ne vairāk kā par gada inflācijas koeficientu. Apvienošanās dalībnieki attiecībā pret reklāmdevējiem nedrīkst savas programmu pakas sasaistīt – tā, piemēram, ja reklāma tiek ievietota LNT programmu grupā, reklāmdevējam nedrīkst uzspiest šīs reklāmas ievietošanu arī citos MTG kanālos, tai skaitā Igaunijā un Lietuvā.

Tagad KP savā lēmumā norāda, ka pēc MTG lūguma mainīt tam piemērotos nosacījumus KP izvērtēja tirgus attīstības datus, tirgus dalībnieku viedokļus un to, kā plānotās izmaiņas varētu ietekmēt patērētājus. Izpētes rezultātā iestāde secināja, ka, saglabājoties fiksētām reklāmas cenām vienam uzņēmumam, arī konkurentiem gan televīzijas, gan citās platformās ir ierobežota iespēja attīstīties. Būtiski arī, ka pārmērīgs reklāmas apjoms katrā kanālā padara reklāmu neefektīvu un mazāk izdevīgu reklāmas devējiem, turklāt ir apgrūtinošs televīzijas skatītājiem.

“Ja platformām, kurās tiek izvietota reklāma, ir iespējas reklāmas cenas piemērot tirgus situācijai, tās var veidot kvalitatīvāku attiecīgas platformas saturu. Tādējādi KP saistošo noteikumu maiņas ietekme uz gala patērētājiem – dažādu mediju satura lietotājiem – būs pozitīva,” uzsver KP.

KP atgādina, ka arī bez īpašiem saistošiem noteikumiem uzņēmumam, kas atrodas dominējošā stāvoklī, ir liegts savu tirgus varu izmantot ļaunprātīgi. Ja KP saņems sūdzības, ka MTG saviem sadarbības partneriem uzspiež netaisnīgus vai diskriminējošus noteikumus, piemēram, tādas lojalitātes atlaides, kas negatīvi ietekmē konkurenci, jo sasaista kanālus un rosina reklāmas devējus vairāk līdzekļu ieguldīt kanālos, kuros reklāmu izvieto MTG, tiks izvērtēta šādas rīcības atbilstība Konkurences likuma noteikumiem.

Vienlaikus KP aicina mediju aģentūras un citus tirgus dalībniekus, kas ikdienā sadarbojas ar MTG, vērsties KP un ziņot, ja tiem rodas bažas, ka uzņēmums ļaunprātīgi izmanto savu stāvokli tirgū.

Jau ziņots, ka 2012.gada maijā Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut “MTG Broadcasting AB” iegādāties AS “Latvijas Neatkarīgā televīzija” (LNT). Darījumam tika izvirzīti vairāki papildus noteikumi, kas novērš iespējamo kaitējumu konkurencei. Vienlaikus, lai nepieļautu, ka tirgus un tā normatīvā regulējuma izmaiņu dēļ apvienošanās nodara būtisku kaitējumu tirgum un patērētājiem, KP patur tiesības līdz 2017.gada beigām likt apvienošanās dalībniekiem daļu savu aktīvu pārdot.

MTG Latvijā darbojas kopš 1998.gada un pārstāv televīzijas kanālus TV3, LNT, TV5, 3+, TV6 un ”Kanālu 2”, radio “Star FM” un video portālu “TVPlay”.

 

Komentāri (28)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu