E-talonu izmantošana "Pasažieru vilcienam" rada zaudējumus (papild.) • IR.lv

E-talonu izmantošana “Pasažieru vilcienam” rada zaudējumus (papild.)

9
E-talons. Foto: Lita Krone, LETA

Rīgas dome nesamaksā 560 000 eiro, PV netaisās dotēt domi

“Pasažieru vilciens” (PV) nav pagarinājis līgumu ar Rīgas domi par braukšanas maksas atvieglojumiem vilcienos Rīgas pilsētā, jo pašvaldības piešķirtie līdzekļi nesedz pat pusi no faktiskajām izmaksām, biznesa portālam “Nozare.lv” norāda gan Satiksmes ministrijā, gan uzņēmumā “Pasažieru vilciens”.

No 13.septembra pasažieri, kuriem noteikti Rīgas domes braukšanas maksas atvieglojumi, vilcienos Rīgas pilsētas robežās e-talonu nevarēs izmantot. Šāds lēmums pieņemts, jo beidzies iepriekšējais līgums ar Rīgas domi, savukārt vienošanās par turpmāku sadarbību uz abpusēji pieņemamiem noteikumiem nav panākta.

Kopējie zaudējumi, kas radušies līguma darbības periodā, PV esot sasnieguši 560 000 eiro. Savukārt Rīgas dome nav reaģējusi uz PV aicinājumiem zaudējumus segt. Līdz ar to PV nav bijis cita varianta, kā līgumu nepagarināt.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Krišjānis Peters skaidro, ka pērnā gada augustā tika noslēgts sadarbības līgums ar a/s “Pasažieru vilciens”, kurā noteikts konkrēts līdzfinansējums jeb 456 500 eiro par laiku no 2013.gada 1.oktobra līdz šā gada 3.augustam.

Līdzfinansējuma maksājums ticis sadalīts pa ikmēneša maksājumiem 41 500 eiro apmērā. Rīgas domes pārstāvji apstrīd PV medijos pausto viedokli, ka Rīgas dome nav samaksājusi 560 000 eiro par e-talona izmantošanu pasažieru vilcienos.

Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā teic, ka pagājušajā piektdienā, Satiksmes departamentam tiekoties ar PV pārstāvjiem, panākta konceptuāla vienošanās par ikmēneša summas palielināšanu līdz 132 000 eiro, un nekas neesot liecinājis, ka sadarbības līgums varētu tikt lauzts.

Domes pārstāvji arī piebilst, ka, nepagarinot līgumu ar Rīgas domi, PV ik mēnesi varētu zaudēt līdz pat 220 000 pasažieru, kuri līdz šim pilsētas robežās pārvietojās ar vilcienu.

PV nav pagarinājis līgumu ar Rīgas domi (RD) tāpēc, ka šāda situācija nevarēja turpināties, ņemot vērā, kādā finansiālā situācijā ir PV. Dotēt domi būtu neprāts, teica Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands.

Merirands teica, ka RD sedzot tikai pusi no izmaksām, kas rodas, pārvadājot “kategoriju” pasažierus. “Vest vēl pasažierus un dotēt Rīgas domi, tas būtu neprāts,” skaidro amatpersona.

Pašā sākumā, kad līgums tika slēgts, vēl neesot bijis zināms, cik pasažieru brauks. Vienošanās bija par fiksētu summu – 41 500 eiro mēnesī, ar iespēju, ka reizi pusgadā summu pārskata atbilstoši braucēju skaitam un faktiskajiem PV zaudējumiem. Uzņēmums vairākas reizes esot vērsies RD ar ierosinājumu summu pārskatīt, taču nekādas aktīvas darbības no domes nav sekojušas. RD nostājusies pozīcijā, ka PV pārvadā pasažierus, kuriem viņi nosacīti piešķir atlaides, nesaņemot par to samaksu, skaidro Merirands.

“RD paustais izbrīns raisa izbrīnu manī,” uzsver Merirands, piebilstot, ka “jaunā valde ir palikusi radikālāka savā rīcībā un arī tā ir vērsusies pie domes ar lūgumu kompensācijas apjomu palielināt”.

Tagad sarunas varot turpināties, ja tiks slēgts jauns līgums. Tādu lēmumu ir pieņēmusi PV valde, skaidro ministrijas pārstāvis. Arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība) esot vairākkārt runājis ar Rīgas domes priekšsēdētāju, taču jautājuma risinājuma virzības nav bijis.

Iespējams, ka viens no aspektiem, kas ietekmējis šādu Rīgas domes rīcību, esot fakts, ka pārvadājamo pasažieru izrādījies vairāk, ar ko pati dome nav rēķinājusies. Dome teikusi, ka rudenī, apspriežot budžetu, varētu tik skatīts, lai kompensācija būtu pietiekošā apmērā.

(papildināta no 4.rindkopas)

Komentāri (9)

jessdrthomas 04.09.2014. 14.24

Rīgas Domē valdošajai “Vienotās Krievijas” partneroragnizācijai uz Ukrainas krīzes laiku pat vietējais brīvbiļešu elektorāts vairs nav nekāda prioritāte – visu “Donbasa bārenīšiem”, savādāk šiem tur huntas ielenkumā jāgāž zemē pasažieru lidmašīnas, lai tiktu pie paša nepieciešamākā.

+8
0
Atbildēt

0

Ivars Ozols 04.09.2014. 15.14

Nu ko, atkal jāpiesakās VARAM līdzfinansējumam, lai varētu turpināt uzturēt Rīgas satiksmes brīvbiļešu kampaņu pie dzīvības.

+4
0
Atbildēt

0

Malda 04.09.2014. 19.09

Vajadzēja to e-talonu iebāzt Glušakovam e-pakaļā.

+3
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu