fbpx

“The Red Jackets” paziņo Latvijas labākos eksporta zīmolus (papild.) 14

Simboliskas sarkanas žaketes - balvas - kustības "The Red Jackets" organizētajā Latvijas labāko eksportējošo uzņēmumu apbalvošanas pasākumā Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā. Foto: Edijs Pālens, LETA
Roberts Blass
Print Friendly, PDF & Email

Vienpadsmit uzņēmumi iegūst “Rising Stars” (uzlecošās zvaigznes) titulu

Kustība “The Red Jackets” nosaukusi 25 labākos Latvijas zīmolus, kas izpelnījušies titulu “The Red Jackets”.

Titulu izpelnījušies “airBaltic”, “Biosan”, “DEAC”, “Dobeles dzirnavnieks”, “Evopipes”, “Grindeks”, “Hanzas elektronika”, “Latvijas balzams”, “Latvijas Dzelzceļš”, “Latvijas Finieris”, “Lauma Fabrics”, “Livonia Print”, “Madara Cosmetics”, “New Rosme”, “NP Foods”, “PAA”, “PET Baltija”, “Primekss”, “SAF Tehnika”, “Stenders”, “Tilde”, “UPB”, “Valmieras Stikla šķiedra” un “Valpro”.

Apbalvošanas ceremonijā Dzelzceļa muzejā nosaukti arī 11 “Rising Stars” (uzlecošās zvaigznes) titula ieguvēji jeb zīmoli ar eksporta potenciālu.

Simboliskas sarkanas lietus žaketes saņēma florbola vārtsargu inventāra izstrādātājs un ražotājs “Blindsave”, galda spēļu izstrādātājs “Brain Games”, bērnu dizaina mēbeļu ražotājs “Kukuu”, sojas vaska sveču ražotājs “Mumio Candela”, foto somu ražotājs “Pompidoo”, IT risinājumu izstrādātājs “Cube systems”, “Positivus” festivāls, konfekšu ražotājs “Pure Chocolate”, eksotisko galvassegu uzņēmums “Utha”, telemetrijas ierīču kompānija “Vendon” un ogu audzētājs un pārstrādātājs “Very Berry”.

Ceļš līdz iegūtajam titulam šiem uzņēmumiem tika pielīdzināts olimpiskajām spēlēm. Kāpēc tāds salīdzinājums? 

Pirmkārt, eksportistus uzrauga olimpiskā komiteja – uzņēmumu atbalsta kustība „The Red Jackets”. Kā skaidro projekta vadītāja Līva Brēmere, „nosaukums radies, iedvesmojoties no daudzo eksportētāju neparastās izturības, spītības, spējas aizraut un izdzīvot daudz lielāku valstu spēlētāju vidū”. Atslēgas vārds ir „spēlētājs”. Tāpat kā Latvijas Olimpiskā komiteja no visiem profesionālajiem atlētiem izraugās labākos atlētus un deleģē tos pārstāvēt valsti lielākajā sporta forumā, arī „The Red Jackets”, izmantojot īpašu metodoloģiju, sākotnēji atlasījusi labākos tirgus spēlētājus.

Gluži kā olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijā sportistus sveic valsts augstākās amatpersonas, arī uzņēmumu apbalvošanas pasākumu apmeklēja un uzrunu teica eksprezidente Vaira Vīķe-Freiberga. Viņas pirms daudziem gadiem sacītais „Mēs esam diženi! Mēs esam vareni!” nozīmes ziņā pielīdzināms izsenis sportistus motivējošajam „Augstāk! Tālāk! Stiprāk!”. Līdzīgi kā toreiz pirms leģendāro vārdu teikšanas Mežaparka Lielajā estrādē, arī pirmdien Latvijas Dzelzceļa muzejā viņa pirms uzrunas pamāja visiem sanākušajiem.

„Mēs zinām, protam, varam un darām! Ja latvieši saņemas, viņi var būt izcili! Topā pirmajā vietā! Latvijas uzņēmumi sevi pierāda globālajā pasaulē! Jūs darāt labu savai tautai!” uzmundrinošu uzrunu vakara vaininiekiem veltīja Vīķe-Freiberga.

„The Red Jackets” idejas līdzautore un eksporta pakalpojumu kompānijas SIA “GatewayBaltic” direktore Inese Andersone sanākušajiem atklāja, ka sarkano žakešu koncepcija izraudzīta arī ietekmējoties no eksprezidentes. „Reiz arī Latvijas eksprezidente Vaira Vīķe-Freiberga tika pamanīta starp pelēkā tērptajiem valstu prezidentiem, pozējot koši sarkanā kostīmā. Taču pats galvenais – kostīms slēpa patiešām izcilu, drosmīgu, spēcīgu personību. Vaira Vīķe-Freiberga ir iedvesmojusi kustības „The Red Jackets” idejas,” sacīja Andersone.

Trešā un svarīgākā lieta, kas asociējas ar olimpiskajām spēlēm ir ceremonijā pasniegtās galvenās balvas – sarkanās žaketes. Tajās latviešu uzņēmējs var iet pa visām durvīm, viņš tiks atpazīts, jo tā ir kvalitātes zīme.

Metālapstrādes uzņēmuma „Valpro” valdes priekšsēdētājs Aivars Flemings uzskata, ka triumfējušo uzņēmumu darbības pamatā ir komandas darbs, gadu gaitā krātās zināšanas, veiksme un neatlaidīgs darba rezultāts. Viņš atklāj, ka uzņēmums šogad svin 50 gadu jubileju un apbalvojums, viņaprāt, ir patīkama dāvana.

Savukārt kosmētikas produktu ražotāja „Stenders” valdes priekšsēdētāja Zane Bērziņa uzskata, ka produktam jābūt pievienotajai vērtībai: „Tas ir ne iepakojums vai teksts, ko mēs uzrakstā, bet tie ir arī cilvēki, kas stāv aiz zīmola.” Viņa uzskata, ka „Stenders” ir labs piemērs tam, kā „saiet kopā ļoti labs un kvalitatīvs produkts un stāsts – divi latvieši sāka vārīt ziepes, bet tagad, pēc 12 gadiem, 23 valstīs ir 226 veikali.” Balvas neieguvušajiem un jaunajiem uzņēmējiem viņa novēl: „Nevajag daudz klausīties, ko saka nelabvēļi vai skauģi, jo arī „Stenders” nekad nebūtu nonācis tik tālu, ja klausītos, ko runā visapkārt.” Agrāk cilvēki viņai esot teikuši, ka iekarot Ķīnas un Saūda Arābijas tirgus neesot iespējams, tomēr ticība darbam ļāvusi sasniegt rezultātu.

Uzlecošās zvaigznes galda spēļu izstrādātāja „Brain Games” pārstāve pievienojas „Valpro” valdes priekšsēdētājam, sakot, ka svarīgākais uzņēmuma attīstībā ir laba komanda, darbs un entuziasms. Projektam jābūt labai idejai, „lai tas varētu izdzīvot gan pasaulē, gan Latvijā”. Vaicāta, kas jādara, lai sasniegtu augstākus mērķus, pārstāve atzina, ka nepieciešams lielāks apgrozījums, investīcijas, lai produkciju varētu vairāk virzīt uz ārpasauli, un, protams, kontakti. Nevienam mazajam uzņēmumam nav ierobežojumu, galvenā esot gribēšana, darbs un mīlestība pret to, ko dara.

Kā vēstīts, šā gada aprīlī Latvijas eksportējošo uzņēmumu atbalsta kustība “The Red Jackets” pētījumā noskaidroja Latvijas 100 eksportējošos zīmolus, kas veido Latvijas valsts tēlu ārpus tās robežām.

Starp Latvijas 100 eksportējošajiem zīmoliem minēti “airBaltic”, “Aloja-Starkelsen”, “Arbo”, “Baltic Candles”, “Biolar Centrs”, “Brīvais vilnis”, “DEAC”, “Dobeles dzirnavnieks”, “Evopipes”, “Film Angels Studio”, “Grindeks”, “Groglass”, “Latfood”, “Latvijas balzams”, “Latvijas Finieris”, “Lauma Fabrics”, “Livonia Print”, “Madara Cosmetics”, “Nordtext”, “NP Foods”, “Primekss”, “Pure Food”, “SAF Tehnika”, “Staļi”, “Stenders”, “Tilde”, “UPB”, “Valmieras Stikla šķiedra” u.c.

“The Red Jackets” mērķis ir izveidot Latvijas spēcīgāko eksporta zīmolu izlasi un apzināt, kāds patlaban ir Latvijas eksporta tēls. Kustības pamatideja ir radīt vienotu, uzrunājošu, saprotamu stāstu par Latviju kā izcelsmes valsti – no kurienes nākam, kas ir mūsu vērtības, ar ko atšķiramies, un iedrošināt visus eksportējošos uzņēmumus izmantot šo stāstu, lai to komunikācija būtu vienota, apvienojot vērtības un kvalitātes.

Tikai 42% jeb 642 Latvijas lielāko eksportētāju zīmoli ir radīti Latvijā, tas nozīmē, ka Latvijai nepieder sava eksporta zīmolu kontrolpakete, secināts Latvijas eksporta atbalsta kustības “The Red Jackets” eksportējošo uzņēmumu zīmolu pētījumā.

Pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijas eksportējošo uzņēmumu zīmoli ir neaizsargāti, jo tikai 36% no Latvijas eksportējošajiem zīmoliem rūpējas, lai to radītās vērtības oficiāli tiktu atzītas kā vienīgi viņiem piederošas, un ir reģistrējuši savas preču zīmes.

(papildināta visa ziņa)

Komentāri (14)

Artūrs Barbars 01.07.2013. 22.50

Pozitīvi. Kustībai ar šādiem uzstādījumiem, manuprāt, ir lielāka vērtība, kā varētu sākotnēji likties, jo tā veido ietvaru un jēgu nacionālam biznesam. Man tīk.

+6
0
Atbildēt

0

Andris 01.07.2013. 21.51

“SAF Tehnika” ir, bet Mikrotīkla nav?! Vai kāds var to izskaidrot?

+3
-1
Atbildēt

3

    Andris > Andris 02.07.2013. 15.03

    Tad iznāk, ja kāds uzņēmums nav samaksājis dalības maksu Red Jackets, tad skaitās, ka viņš neko neeksportē? Baigais “pētījums”…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Andris 02.07.2013. 04.16

    Tāpēc, ka viņu izstrādājumiem ir viens ļoti būtisks mīnuss: 😉

    8. Минус от пользователя с хабры, высказанным им в одном из постов —
    «DrDiza: ставлю клиентам в офис. для небольшой нагрузки — самое то. поставил и забыл. минус в том, что эти клиенты больше не звонят, потому что у них все работает. и платных вызовов у меня все меньше.» http://habrahabr.ru/post/185230/

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    underdog > Andris 02.07.2013. 11.27

    Uzdrošināšos minēt, ka Mikrotīkls nekad nav aizrāvies ar sava zīmola komunikāciju. SAFs uzsāka un šķiet, ka veiksmīgi arī turpinās.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

alexander 02.07.2013. 13.09

Prieks par Latvijas eksporta un zīmolu attīstību, īpaši tādēļ, ka tie ir inovatīvi un oriģināli un arī tādēļ, ka to veiksmes stāsts balstās uz radošumu, komandas spēku un ticību savai idejai. Lai izdodas!

+1
0
Atbildēt

2

    Inese > alexander 02.07.2013. 13.29

    Par Latvijas balzama “inovācijām” var pastāsīt kaut ko sīkāk?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    janazakovica > alexander 02.07.2013. 15.06

    par no krievijas kontrobandaa ievesto spirtu nodzirdit tautu..zidi ipasnieki..balva jadod jo japielien tacu..

    0
    0
    Atbildēt

    0

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu