Jaunos elektrovilcienus nomās, nevis pirks • IR.lv

Jaunos elektrovilcienus nomās, nevis pirks

18
Artis Birkmanis. Foto: Kaspars Krafts, F64

”Pasažieru vilciena” vadītājs skaidri neatbild, vai noma būs lētāka

Uzņēmums ”Pasažieru vilciens” (PV) sagatavojis dokumentāciju, lai izsludinātu iepirkumu par elektrovilcienu nomu, šorīt intervijā Latvijas Radio 1 pavēstīja PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis. Pagājušajā piektdienā saņemts atzinums no Satiksmes ministrijas, darījumu sāks īstenot tuvāko divu nedēļu laikā.

Skaidrojot, kādēļ pēc jauno vilcienu pirkšanas darījuma izgāšanās nolemts izmantot nomas pakalpojumus, Birkmanis skaidroja, ka nomas darījumā īpašums ir cita uzņēmuma bilancē, līdz ar to PV saistības no tā nemainās, nav nepieciešami pašu ieguldījumi, piemēram, pamatkapitāla palielināšana no akcionāra puses, ka nauda pirkšanai būtu jāaizņemas. Turklāt vilcienu noma esot izplatīta praksē ārvalstīs.

Finansējuma avots jauno elektvilcienu nomai ir uzņēmuma paša rīcībā esošie līdzekļi, ko iegūs, efektīvāk saimniekojot, skaidroja vadītājs. ”Mums ietaupītos uzturēšanas un remonta izmaksas, ko tagad maksājam par esošajiem nolietotajiem vilcieniem. Jaunie elektrovilcieni būs jaunākās tehnoloģijas, to ekspluatācija būs izdevīgāka un ļautu ietaupīt vajadzīgos resursus,” sacīja Birkmanis.

Par summu, kādu tērēs nomai, esot pāragri spriest. Plānots pakāpeniski nomāt 25-45 elektrovilcienu sastāvus piecu gadu posmam, un summas būs zināmas tad, kad pretendenti iesniegs piedāvājumus izsludinātajam iepirkumam. Aptuvenas aplēses ir, atzina Birkmanis, piebilstot, ka vilciena cena nemainās no tā, vai to pērk vai nomā, tā būs atkarīga no tirgus. Viņš neatbildēja uz jautājumu, vai noma būs lētāka par vilcienu pirkšanu.

Eiropas atbalsta šim projektam nebūs. ”Aprēķinot esam ievērtējuši esošās biļešu cenas, jo PV uzdevums ir nodrošināt mobilitāti valsts teirtorijā tai pasažieru kategorijai, kas nevar atļauties braukt ar auto,” skaidroja Birkmanis, ”dārgākas biļetes – tāds jautājums nav dienas kārtībā. Mēs redzam, ka ar pašreizējo biļešu cenu varēsim nomāt jaunos vilcienus. Uzlabojot un padarot efektīvāku uzņēmuma darbību, mēs varam necelt biļešu cenas.”

Elektrovilcieni PV būšot vajadzīgi 15 gadus, jo pasažieru pārvadāšanu līdz 2024.gadam paredzot uzņēmuma līgums ar valsti. Sākotnēji vilcienus nomās piecus gadus, viena no iepirkuma opcijām esot noma ar izpirkumu. Līdz ar iepirkuma izsludināšanu PV konsultēsies ar finanšu iestādēm, lai noskaidrotu, kādas garantijas būtu vajadzīgas, klāstīja Birkmanis.

PV vadītājs palepojās, ka pagājušajā nedēļā izdevies izsludināt dīzeļvilcienu modernizācijas projektu, kas paredz līdz 2015.gada beigām atjaunot 19 vilcienu sastāvus. ”Tajos būs uzlabots mikroklimats, pasažieriem vairs nebūs auksti, būs pieejams WIFI, ērti sēdekļi,” sola Birkmanis. Atsevišķos sastāvos būs komfortklases vagoni.

Komentāri (18)

garausiitis 26.08.2013. 10.32

Un mēs brauksim ar Stadler vilcieniem kuri jau tagad kursē Igaunijā :) Un nemaksāsim Antonovam 30 gadus neadekvātu apkalpošanas maksu . Un ja ātri paspēs sakārtot papīrus, tad iespejams jau ap jauno gadu :)

+8
-3
Atbildēt

8

    dzerkaleliva > garausiitis 26.08.2013. 10.44

    Kā tev ar matemātiku?
    —————————
    Aptuvenas aplēses ir, atzina Birkmanis, piebilstot, ka vilciena cena nemainās no tā, vai to pērk vai nomā, tā būs atkarīga no tirgus. Viņš neatbildēja uz jautājumu, vai noma būs lētāka par vilcienu pirkšanu.

    Eiropas atbalsta šim projektam nebūs.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > garausiitis 26.08.2013. 10.46

    Tātad būs dārgāk, bez Eiropas atbalsta, protams, bez ražošanas pašu mājās, bet citā bilances postenī. Droši vien Vilka kārtējā gudrība. Respektīvi par cik tur 100 miljoniem dārgāk. Par ko priecājamies? Vai par naudu Vienotības & Co kasē?

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    piziks > garausiitis 26.08.2013. 20.38

    Gan V birojā, gan V-partijas politbirojā lidojumu orbītas no Zemes tālas. Diemžēl un visbiežāk.
    Smieklīgi bija LTV1 redzētie Kampara pārspriedumi, ka V tagad esot gatava ar jauno reģionāļpartiju sadarboties, — kurš būs tas muļķis, lai pieteiktos pie Āboltiņas uz apčakarēšanu un saglabāt varā virs sevis šitos kosmonautus. Dabiski, ka ģenerālsekretāram Kamparam ir jārunā, bet… nu grūti Atiņam ar loģiskām publiskajām runām. Un runāt jau arī nopietna amata nav.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > garausiitis 26.08.2013. 10.56

    Klusais, tik liela jau tā uzvara… var arī nebūt… “Mēs/LV” turpināsim izsūtīt mūsu/LV naudu no Latvijas tāpat kā lielu daļu pašiem derīga darbaspēka jau izsūtījām un turpinām sūtīt. Nevajadzētu tiekties uz orgasmu, — jā, nauda netiks Antonovam, kas, protams, labi, toties citiem ārzemniekiem tiks, un — Latvijā darbavietu par šo naudu netaps. Vienubrīd bija doma Antonovam & Co atņemt RVR, — neizdevās? Nebija iespējams? Pietrūka gribētāju?

    Vilcienu nomāšana Latvijas ekonomikai nedod daudz vairāk labumu kā Ušakova trolejbusu vai/un tramvaju iepirkums, — vien atšķirība, ka Ušakova iepirkumi baro čehus/slovākus utml. un LV nauda tāpat tiek deportēta no LV.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > garausiitis 26.08.2013. 11.17

    Ja Stadleru, kaut lego stilā, dabūtu montēt Latvijā, tad no Stardlera būtu nopietna jēga, ne tkai ērtības pasažieriem par naudu, kas izsūtīta no Latvijas. Ja to izdotos izdarīt Vienotībai — personiski man būtu grūti noticēt tik gudrai un rezultatīvai V partijas rīcībai, — tad Vienotības izredzes palikt varas tuvumā pēc nākamajām Saeimas vēlēšanām palēktos un lielākas cerības rastos arī turpmākajā pretstāvēšanā Ušakovam. Skatoties uz dekoratīvo egoistu nomācošo pārsvaru lēmumu pieņemšanā V birojā, ideja gan utopiska/nereāla. Bet, ja vismaz kāds pamanāmi mēģinātu…, būtu labāk nekā šobrīd.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 26.08.2013. 11.20

    OT – nu birojā tur ļaudis lido savā orbītā ….

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 26.08.2013. 11.10

    OT – ja Augulis nebūtu sačakarējis iepirkuma noteikumus par labu CAF, tad jau pirmie vilcieni kursētu … alternatīvu jau nav daudz . Stadleram ir virkne priekšrocību , jo pirmkārt jau ir aprobēts reģionā un bērnu slimības ir novērstas :)
    Par ražošanu Latvijā – CAF jau ar taisījās kā LEGO likt… cik saprotu Stadleru varētu arī te likt kopā

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 26.08.2013. 10.53

    Kusunoki – man ar matemātiku ir ok :) Eiropas atbalsts jau rullē citos projektos :) Mainot saskaitāmos vietām summa nemainās :) Ka tik šos Stadlerus neliks kopā Latvijā :) CAF projekts bija tikai uz papīra , Stadlers jau kursē Baltkrievijā un Igaunijā .

    +8
    0
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 26.08.2013. 18.47

noma vienmeer buus daargaaka par pirkšanu , tas jau ir nomaataaja bizness , viss ko nopelniis nomaataajs , buus paarmaksa par pirkuma cenu , Artis jau neies teikt šai lietaa taisniibu , nav jau arii veel zinaams kas buus nomas biznesa patiesais labuma gubveejs , ož peec sheemas , konkursa noteikumiem piemeklees saveejo un ies no rokas mutee….kurš tad zaudeeja iepirkuma biznesu??? , ja aizdomaajas tad nomaataajs var naakt no taas pašas puses.

+6
-2
Atbildēt

1

    piziks > Janka, Janic 26.08.2013. 22.06

    Bet…., ja nu kāds tomēr aizmirsis neseno ex-Mūrnieces, ex-Pētersones un ne-ex-Teilāna kopējo FR biznesu? Gan jau izdosies, ja tiks pie mēģināšanas, citi līdzinieki. Business is business.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

anninjaaaaaa 26.08.2013. 15.17

lūdzu izstāstiet visu līdz galam , kādam ir izdevīgi ka tos nomās ?

+3
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu