"Costa Concordia" avārijas lietā notiesā piecus cilvēkus • IR.lv

“Costa Concordia” avārijas lietā notiesā piecus cilvēkus

26
Lielais pasažieru laineris "Costa Concordia" šogad janvārī. Foto: AFP/LETA

“Costa Concordia” kapteiņa Frančesko Sketīno lietas izskatīšana notiek atsevišķi

Itālijas tiesa piespriedusi cietumsodus pieciem pērn avarējušā kruīza kuģa “Costa Concordia” īpašnieka – Eiropas lielākā kruīza kuģu operatora “Costa Crociere” – darbiniekiem, vēsta “Associated Press”.

Viņiem piespriests cietumsods no viena gada astoņiem mēnešiem līdz diviem gadiem un desmit mēnešiem par slepkavību bez iepriekšēja nodoma. Visi pieci iepriekš bija atzinuši savu vainu, ziņo LETA/AFP.

Vislielākais cietumsods piespriests “Costa Crociere” krīžu koordinatoram, bet mazākais – stūrmanim un diviem ekipāžas virsniekiem.

“Costa Concordia” kapteiņa Frančesko Sketīno lietas izskatīšana notiek atsevišķi, viņa prāva sākās pagājušajā nedēļā.

Sketīno advokāti, lai samazinātu apsūdzētajam ieslodzījuma termiņu, ierosinājuši noslēgt darījumu ar izmeklēšanu. Sagaidāms, ka šī tiesas prāva ilgs vairākus mēnešus, tajā paredzēts uzklaušit aptuveni 400 liecinieku, vēsta Itālijas medijs „Internationale”.

Sketīno advokāti cer, ka tiesa darījuma rezultātā apsūdzētajam kuģa kapteinim varētu piespriest trīs gadus un piecus mēnešus cietumā. Līdzīgu advokātu lūgumu iepriekš tiesa noraidīja.

Sketīno turpinās tiesāt septembrī. Tiesas sēdes notiks Groseto pilsētas teātrī „Moderno”, paziņojusi Itālijas Tieslietu ministrija. Teātrī tiesa notiks tāpēc, ka šī ir vienīgā tik liela ēka pilsētā, kurā var ietilpt visi, kuri vēlas klausīties, kā tiesā kuģa kapteini.

Jau ziņots, ka 2012.gada 13.janvāra vakarā “Costa Concordia” uzskrēja zemūdens klintij pie Džiljo salas Toskānā. Avārijas brīdī uz kuģa atradās 4229 cilvēki. Kuģa avārijā dzīvību zaudēja 32 cilvēki.

Kuģa kapteinis apsūdzēts par cilvēku slepkavību bez iepriekšēja nodoma, avarējušā kuģa pamešanu pirms visu cilvēku evakuēšanas un kaitējuma nodarīšanu videi.

 

Komentāri (26)

Inese 22.07.2013. 14.33

Un kad notiesās Bo Andersu Frederiku Johansonu, kurš 1997.gada 3. jūlijā Baltezerā notrieca divas Latvijas policistes Vitu Dārznieci un Ivetu Bagani? Jāatgādina vēl, ka Zviedrijas prokuratūra Johansona “pārkāpumu” – divu sieviešu slepkavību – novērtēja kā “nenozīmīgu”.

+1
0
Atbildēt

0

Danute Klaiva 26.07.2013. 15.17

Manā skatījumā te netik daudz ir kapteiņa vaina kā to virsnieku kuri to brīdiatradās uz komandas tiltiņa. Nevar tāds laineris uzmaukties rifam virsū kad nenostrādātu visas brīdinošās navigāciju ierīces. Pirmkārt jau kuģa kustību bija jāaptur datorsistēmai kas analizē visu laiku kuģa navigāciju.
Te ir bijis tīš cilvēku roku darbs. Kāds tomēr ir devis rīkojumu pietuvoties krastu līnijai ārpus drošās navigācijas zonas. Vainot kapteini kas itkā izkritis, aizmucis vai kā citādi pametis kuģi ar nav godīgi. Ja arī kuģi atstāja, tad arī neatstājot tur neko glābt nevarētu, cilvēks nav enģelis un nevar pārvietoties pa sienām. Kuģis apgāzās un izglābšanās te jau bija katru pašu rokās. Ja biji spējīgs uzrāpties pa sienu lai izlīstu pa durvīm kuras tagad atradās pie griestiem tad izglābās, varbūt. Bet tur vēl bija faktors kad viens sāns kuģa tika nopludināts, tātad ja vien spēj elpot ūdenī tad esi dzīvs ja nē tad … Protams jātiesā visi kas ir vainīgi, kapteiņa vaina ir tāda kād tādus idiotus ir nolīdzis darbam. Bet te minimālu sodu dabon tie kas reāli bija vainīgi un maksimālo iedod tiem kas pie labākās vēlēšanās neko nespēj darīt jo nemaz uz kuģa neatradās.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu