Netaisās rīkot konkursu par Ķīpsalas jahtu ostas apsaimniekotāju • IR.lv

Netaisās rīkot konkursu par Ķīpsalas jahtu ostas apsaimniekotāju

43
Ķīpsalas topošā jahtu osta. Foto: Rūta Kalmuka, F64
Mārtiņš Pričins

Antāne: Ķīpsalas jahtu ostas apsaimniekotāja konkursam jābūt

Uz topošo Ķīpsalas jahtu ostas piestātnes apsaimniekotāja vietu konkurss “klasiskajā izpratnē” netiks organizēts, Ir.lv teica Rīgas domes vicemēra Andra Amerika (GKR) preses sekretārs Mareks Gailītis. Taču viena no Rīgas brīvostas valdes loceklēm Inga Antāne (RP) uzskata, ka apsaimniekotājs jāizvēlas atklātā konkursā publisko iepirkumu kārtībā.

Ir.lv jau rakstīja, ka šonedēļ publiskā pasākumā Rīgas vicemērs Ameriks un Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs kā iespējamo jahtu ostas apsaimniekotāju minēja Latvijas Zēģelētāju savienību (LZS). Tiesa, apsaimniekotāja izraudzīšanās notikšot vien pēc ostas atklāšanas 20.jūlijā, iepriekš savā tviterkontā paziņoja Ameriks.

Tagad Gailītis norāda, ka LZS ir tikai viens no iespējamiem variantiem. Viņš apgalvo, ka priekšroka tikšot dota organizācijai ar sabiedriskā labuma statusu, bet šis jautājums, visticamāk, tiks skatīts Rīgas brīvostas valdes sēdē nākamnedēļ. Viņš kā argumentu min piemēru ar Grīziņkalnā veidoto „Ghetto Games”, kur nodarbinātas tieši sabiedriskā labuma organizācijas.

Uz jautājumu, vai augustā plānotā pārrunu sākšana ar apsaimniekotāju nebūs par vēlu, Gailītis minēja, ka pastāv variants – brīvosta pati apsaimniekos ostu. Taču tas esot maz ticams. Gailītis arī pastāstīja, ka ostas apsaimniekotāja uzdevums būšot ne tikai nodarboties ar piestātni, bet attīstīt ūdens sporta veidus apkārtnē, kā arī ieinteresēt un nodarbināt bērnus.

Brīvostas valdes locekle Antāne Ir.lv teica – par to, ka par šīs ostas apsaimniekotāju netiks organizēts konkurss, viņa uzzinājusi, lasot mediju ziņas. To Antāne uzskata par Rīgas domes vicemēra Amerika interpretāciju.

Antāne atzina, ka ierasta prakse ir rīkot konkursu. Viņai gan patlaban neesot informācijas, kādi ir pretendenti uz jahtu ostas apsaimniekošanu un pēc kādiem principiem tos izraudzīsies. Antāne arī atzina, ka apsaimniekotāju vajadzētu meklēt savlaicīgāk, ja piestātni ekspluatācijā paredzēts nodot jūlija vidū.

Arhitekte Evelīna Ozola Ir.lv atzīst, ka formāli brīvostas teritorijā topošie objekti nav jāsaskaņo un jāatrāda sabiedrībai, ja vien tam nav izmantoti valsts budžeta līdzekļi. Tomēr brīvostas komunikācijai vajadzētu būt, ja ne apspriešanas, tad aktīvas sabiedrības informēšanas līmenī par to, ko plānots būvēt, jo Ķīpsala ir nozīmīga un publiska vieta. Viņa uzskata, ka vairāk jāakcentē tas, kā rīdzinieki varēs šo objektu izmantot, nevis uzsvērt izmaksas un kad ko uzbūvēs.

„Šai vietai ir slikta vēsture tajā ziņā, ka nevienam nestāsta, ko te darīs. Tāpēc nereti parādās pārsteigumi. Vajadzētu informēt ne tik daudz par ostas izmaksām, jo miljons nemaz nav tik daudz kvalitatīvai ārtelpai, ņemot vērā, ka tiek veikti diezgan sarežģīti darbi – krasta stiprināšana, gultnes izveide, bet drīzāk pievērsties dizaina pusei – vai te varēs nākt ģimenes, vai varēs nopirkt saldējumu, aiziet uz tualeti, pastaigāties,” spriež arhitekte.

Promenādes izveidi apkārtnē viņa vērtē kā „burvīgu un pozitīvu notikumu”. Ozola norāda, ka Rīgas domei vairāk jādomā par smilšu kalna vietā iekārtotās pludmales sakārtošanu, jo, viņasprāt, tā tagad ir izveidota tikai formāli. “Tur ir smiltis, pāris soliņi, divas krūmos iemestas tualetes. Jābūt skaistam pilsētas dizainam,” saka Ozola.

Ir.lv noskaidroja, ka pērnā gada decembrī brīvostas valde pieņēma nolikumu atklātai iepirkuma procedūrai par jahtu peldošo piestātņu un to inženierkomunikāciju izbūvi.

Jahtu ostas piestātņu un to inženierkomunikāciju izbūvi pie Ķīpsalas, izvēloties piedāvājumu ar viszemāko cenu, veic ar Igaunijas uzņēmumu „Top Marine”, kas tika atzīts par ekonomiski izdevīgāko piedāvājumu. Līgums par jahtu peldošo piestātņu un to inženierkomunikāciju izbūvi tiks slēgts par Ls 917 499,61, liecina brīvostas mājas lapā ievietotā informācija.

Līgumsummā ietverta 57 pontonu, 40 tauvošanās pirkstu, divas sanitārās moduļu telpas ar tualeti un dušu, kas atradīsies uz pontona, ofisa telpu, inventāra novietnes olimpiskajām laivu klasēm, apsardzes telpas, peldošo sanitāro pontonu netīro ūdeņu savākšanai izveide. Tāpat paredzēts aprīkojums dzīvības glābšanas postenim, pāļu slīdskavas, kāpnes, tiltiņi, elektrības un ūdens pieslēgums, poleru jeb pietauvošanās stabu ierīkošana.

 

Komentāri (43)

garausiitis 28.06.2013. 16.51

Biznesa tur nebūs … tas ir prestiža pasākums jebkurai sevis cienošai pilsētai , kur ir osta…
Stāsts par Ventspili – aš kauns sametās kad pilsētas ar nākotni jahtu ostā pirmkārt noplēsa neadekvātu piķi par stāvvietu ( vairāk kā Helsinkos ) , otrkārt duša un WC bij kā no 80-tajiem gadiem … kauns Ventspils vietā ārzemju tūristu priekšā .
Bet nu pastāsts – Ventspilī esot gribēts izvizināt Hūti , lai parādītu cik jauki ir burāt .Par nelaimi esot bijis vilnis un Hūti parāvis uz korķi … un šamais sapratis, ka nafig tādu atpūtu un noairējis jahtu ostas projektu :)

+9
0
Atbildēt

1

    grislits > garausiitis 28.06.2013. 17.36

    klusais: Bet nu pastāsts – Ventspilī esot gribēts izvizināt Hūti , lai parādītu cik jauki ir burāt .Par nelaimi esot bijis vilnis un Hūti parāvis uz korķi … un šamais sapratis, ka nafig tādu atpūtu un noairējis jahtu ostas projektu :)
    ____________________________

    Tāda nu ir tā diktatoriņu un diktatoru – mazu un lielu – daba.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

Andris 28.06.2013. 18.49

Neizskatās, ka apsaimniekotājam osta ir galamērķis. Ja viņš tur taisa tikai vieglas pagaidu būves, viņš visticāmāk plāno tās pēc pāris gadiem likvidēt. Bet jahtu osta ir domāta tikai kā starpposms acu aizmālēšanai, lai nostiprinātos tajā stūrītī par apsaimniekotāju.
Linux, kur tavās bildēs ir ostas ēka?

+1
-1
Atbildēt

13

    piziks > Andris 29.06.2013. 08.31

    Harbour Master = ostas kapteinis, latviski -> Agrunte.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 30.06.2013. 14.57

    Ne jau tādā ziņā “blakus pludmale”, ka nāks papildu pulblika, bet tādā, ka slepus izlaistie no jahtām notēkūdeni piesmirdinās peldvietu! Bez tam, saldūdeni vieglāk piesarņot ar bio, jo tajā spēj dzīvot vairāk orgānismu, no baktērijām līdz tārpiem.
    Nē, pēc summēt nespējīga šeit neviens neizskatās, tas teikums man bija lieks.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Inese > Andris 28.06.2013. 18.55

    Kāda vēl osta? Tas, ka kāds puika šo vārdu minējis virsrakstā, nenozīmē pilnīgi neko ;) Tās būs jahtu peldošās piestātnes, ir taču atsķirība, vai ne? ;)

    http://www.db.lv/uploads/thumbnails/scale_705x470/article/0039/382994/612793_ORIGINAL_1353579574.jpg.jpg

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Andris 30.06.2013. 13.38

    agrunte – vai tad es izskatos pēc tāda , kurš nepadomātu , ka WC skaits jāsummē :) :) :) Vīriešu nodalījuma bija 3 WC un pieņemu , ka sieviešu tik pat :) :) :)
    Daugava sekla upe? Zini kāds ir dziļums ? Ko teiktu , ja 15 m uz kuģu ceļa ? Marienhammenā piemēram ir ap 3 m tas dīķis :)
    Un par labierīcībām – praktiski visās ostās ir vai nu kartīšu vai kodu sistēma , kas izslēdz pludmales publiku :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 30.06.2013. 19.15

    Kāpēc nerakstīts… Rakstīts gan, pat trīskārši – starptautiskajā līmenī (Marpol), nacionālajos kuģošanas likumos un vēl varbūt atsevišķas ostas noteikumos, lai neaizmirstos. Un attiecībā uz iekšējiem ūdeņiem aizliegumi kā reiz ir stingrāki nekā jūrai. Bet noteikti atrodas kaut kāda daļa bezkaunīgu cilvēku, un man ir aizdomas ka to īpatsvars ir apgriezti proporcionāls ostas labierīcību kvalitātei un pieejamībai.
    Bet vispār es nesaprotu kāpēc tu aizstāvi 6 tualetes uz 250 jahtu vietām, t. i. apmēram 500…1000 cilvēkiem, tas taču ir acimredzams absurds. Ja nu vieņīgi pats esi iesaistīts tai projektā.
    Vecas kanalizācijas ir jālabo, protams, bet kāds sakars ar šo jauno projektu. Vai tad katrs jauns projekts jāpielāgo vecas smakas līmenim no PSRS laikiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 29.06.2013. 11.28

    Šeit tomēr ir sekla upe, nevis jūra. Un blakus vēl pludmale. 6 draņķigas tualetes ir stipri par maz. Un Wasahamnen ir rakstīts 146 vietas, nevis tuvu 200. Turklāt ja tu redzēji 6, tad tās bija tikai vīriešu sešas. Pie mums katram dzimuma tikai pa trim.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Andris 30.06.2013. 17.37

    agrunte – slepus izlaistie notekūdeņi :) :) :) Tie ir kuri , tie no izlietnēm vai WC. Vispār jau tas ir nerakstīts likums , ka ostās WC uz borta nelieto. Interesanti Andrejostā tagad smird ?
    Un ja par tīro Daugavas ūdeni , tad varbūt sāksim kaut ar to smirdošo Lucavsalas daļu no kuras ūdens noteikti ietrāpa pa straumi jau tagad peldvietā :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 28.06.2013. 20.34

    Paldies par linku, bet nudien tas kļūst arvien šaubīgāk. Tikai 6 tualetes un 6 dušas uz 250 jahtu vietām, t. i. apmēram 500 cilvēkiem? Un arī tās pašas ir peldošās, t. i. visai pietīcīgas.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 29.06.2013. 10.05

    Optiskais Tēmeklis. Pareizi, OT! Viss, ko dara SC ir tautas dēlu un meitu labā gan trolejbusi, gan bezmaksas tramvajbiļetes, ziedu paviljoni, sociālās mājas un tagad arī jahtu “osta”. Lai Dievs palīdz labdariem viņu centienos, t.sk. otkatu iekasēšanā, elles ugunīs degt asinssūcējiem Dombrovskim un Vilkam!:):):)

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 28.06.2013. 19.23

    Bez ēkas nevar. Tur jābūt vairākiem desmitiem tualešu, desmitiem dušas kabīnu, ostas meistara administrācijas telpai, inventāra noliktavai u. tml. Vai tad 250 jahtas laidīs savus notēkūdeņus pa tiešo Daugavā? Šī tik lielai piestātnei prasas pat degvielas uzpildes stacija.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Andris 30.06.2013. 20.24

    agrunte – es minēju piemērus no citām ostām :) Un kas galvenais – pirmkārt tās 250 vietas ir jāaizpilda . Labi ja tur savāksies 100 jahtas :) Manuprāt Rīgā gada laikā ienāk mazak jahtu ka Roņu salā no kurienes patreiz rakstu . Te ir 2 dušas un 2 WC :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Andris 29.06.2013. 10.21

    agrunte – es te iemetu acis Stokholmas galvenajā viesu jahtu stāvvietā pie Vasa muzeja – tur ir vietas kādām tuvu 200 jahtām . Tad nu par aprīkojumu – ostas kantorīts ir aptuveni 15 kv.m liela būdiņa, labierīcībās ir 6 WC un 6 dušas plus veļas mašīnas manuprāt 2 , ja atmiņa neviļ. MArinhamenē kur vietas 300 jahtām visa sanitārā padarīšana ar nav nez ko diži lielāka. Tiesa tur kā pieņemts Somijā ir iekšā arī sauna. Viss galvenais tuss notiek blakus krodziņos , kur dzīve kūsā … Ņemot vērā sezonalitāti, Rīgas lokālo atrašanos un citus sīkumus galvenais jautājums ir par to ,kas piepildīs tās 250 vietas . Ok uz Jauno vilni varbūt atvilks biezie ar motorjahtām, bet reāli tur būs max. kādi 20 viesi dienā . Ja nu ar cenām vilinās kā patstāvīgo stāvvietu , tad varbūt kādas 100 jahtas savāks, bet grūti ticams.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

Inese 28.06.2013. 15.40

Un bildi jau nu šito vareja ielikt labāk: ;)

http://s1.bild.me/bilder/060112/632353845.jpg

0
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu