Zaļā drošība • IR.lv

Zaļā drošība

6
Baltas komunikācijas vadītāja Ilze Rassa.
Dita Arāja

Komandējumu un papīra kalnu vietā – interneta risinājumi palīdz Baltas apdrošinātājiem kaut mazliet parūpēties arī par baltajiem lāčiem ziemeļpolā

Uzņēmumi, kuru darba dzīve galvenokārt norit pilsētas birojos, nereti rausta plecus – kāda gan mūsu uzņēmējdarbībai ietekme uz vidi? Tomēr, skatoties plašāk, vai ikviena rīcība un izvēle ietekmē to, cik liels ir mūsu ekoloģiskās pēdas nospiedums. Vairāki Latvijas uzņēmumi, galvenokārt tie, kas pieder lielām starptautiskām ķēdēm, ir sākuši mērīt savu ietekmi uz vidi un cenšas dzīvot zaļāk. Apdrošināšanas kompānija Balta vidi ir izvirzījusi par vienu no korporatīvās atbildības pīlāriem, un uzņēmuma rūpes par to atspoguļojas gan biznesā, gan biroja ikdienas dzīvē.

Papīra patēriņu rēķina kokos

Balta ietilpst Lielbritānijā bāzētajā starptautiskajā apdrošināšanas kompāniju RSA grupā, kurai meitasuzņēmumi ir 140 valstīs visā pasaulē un kas par savu prioritāti sociālajā atbildībā izvirzījusi trīs jomas: drošību, vidi un sociālo integrāciju. Balta no mātesuzņēmuma ir pārņēmusi šīs prioritātes, pielāgojot iecerētās aktivitātes vietējiem apstākļiem. Uzņēmumā ir izveidota korporatīvās atbildības darba grupa, kura izskata dažādas iespējas, kā, izmantojot gan Baltas pakalpojumus, gan strādājot ar piegādātājiem un klientiem, samazināt uzņēmuma ietekmi uz vidi. «Nav tā, ka paķeram kaut ko no vides viedokļa, bet darām, lai vides aktivitātes būtu saistītas ar biznesu un tām būtu arī finansiāla ietekme,» uzņēmuma zaļo filozofiju skaidro Baltas komunikācijas vadītāja Ilze Rassa.

Apdrošināšana pēc būtības ir papīrs. Klients saņem dokumentu mapīti, kurā ietilpst prāva kaudze ar papīriem – apdrošināšanas polise un nosacījumi par atlīdzības atmaksu. Taču papīra kalni nozīmē nocirstus kokus, tāpēc Balta, piemērojoties 21.gadsimta elektroniskajām iespējām, ir radījusi klientu pašapkalpošanās interneta portālu, kur klienti var apskatīties savu apdrošināšanas vēsturi, pieteikt atlīdzības, samaksāt prēmijas, saņemt no apdrošinātāja turpmākos sūtījumus, kas tad vairs nekrājas papīra mapē, bet gan elektroniski. «Protams, tas prasa lielus resursus gan no darba, gan no IT sistēmas izstrādes viedokļa, bet tas palīdz kļūt draudzīgākiem gan pret klientiem, gan pret vidi,» uzskata Ilze Rassa. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu