Modes upuri • IR.lv

Modes upuri

7
Amerikāņu dziedātāja Bejonsa jaunākajā H&M reklāmas kampaņā.

Pēc fabrikas sabrukšanas Bangladešā, kur dzīvību zaudēja vairāk nekā 1100 cilvēku un ko uzskata par lielāko apģērbu ražotnes traģēdiju pasaules vēsturē, vairāki lieli Rietumeiropas tirgotāji beidzot apsolījuši uzlabot darba drošību savu piegādātāju uzņēmumos 

Globālam tirgotājam tā bija gauži slikta publicitāte. Divas nedēļas pēc viena no lielākajiem rūpnieciskajiem negadījumiem pasaules vēsturē – Rana Plaza ēkas sabrukšanas Bangladešā – uzmanību piesaistīja kāda diezgan skarba cilvētiesību aktīvistu reklāma. Tajā redzams smaidīgs Zviedrijas apģērbu kompānijas H&M boss un raudoša sieviete pie fabrikas drupām. Sauklis jautāja: «Vai nav gana modes upuru?» Eļļu ugunī vēl vairāk pielēja viens no Zviedrijas laikrakstiem, kas atteicās publicēt šo reklāmu. Aktīvistu sašutums pārmetās uz internetu un sociālajiem tīkliem.

«Viņi uzskatīja, ka tā ir pārāk nesaudzīga pieeja,» par H&M reakciju saka Alekss Vilkss no globālās pilsoniskās organizācijas Avaaz, kas sāka šo reklāmas kampaņu. «Taču mēs uzskatām, ka tā ir ļoti nesaudzīga problēma. Daudzi cilvēki zaudēja dzīvību, tāpēc bija vērts saasināt diskusiju par šo jautājumu.»

Nebija pat svarīgi, ka fabrikas metāla un betona gruvešos, kas nāvējoši apraka vairāk nekā 1100 cilvēku, nemaz nebija apģērbu, ko pasūtījis tieši H&M. Pietika ar faktu, ka zviedru kompānija ir lielākais pasūtītājs, kas paļaujas uz lēto darbaspēku Bangladešā.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu