Etnogrāfija globālam tirgum • IR.lv

Etnogrāfija globālam tirgum

4
Kad Alvidas Kauliņas vecāki bērnībā viņu veduši uz populāro ansambli Knīpas un knauķi, meitenei neesot patikušas gaudulīgas dziesmas. «To es nevaru ciest! Man vajag dinamiku.»

Kādreiz Alvida savus adījumus dāvināja draugiem, tagad viņas ražojumi Itālijas veikalos atrodas līdzās Armani un Versace produkcijai

Austuvē Antonijas ielā, Rīgā, klaudz koka stelles, un plauktos redzama gatavā produkcija. Tomēr, kā saka uzņēmuma Ars Tela īpašniece Alvida Kauliņa, tas nav tekstils, ko var nopirkt Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā vai apskatīt Mākslas muzejā. Tie ir moderni pledi, šalles, somas, galdauti, aizkari, spilveni, datorsomas, ceļojumu maki – pavisam kopā 93 produktu veidi no dažādiem dabīgiem materiāliem un to kombinācijām. Tieši šajās kombinācijās, kas savulaik bija nepārkāpjams tekstilnozares tabu, arī slēpjas izstrādājumu mākslinieciskā unikalitāte un tehnoloģiskā savdabība. Lins ar merino vilnu, vilna ar zīdu, lins ar metāla diegu, alpakas vilna ar lina buklē, kašmirs ar dzintara diegu…

«Kā premium klases produkti un roku darbs mūsu izstrādājumi, protams, nav lēti,» neslēpj Alvida. Piemēram, viens pleds Rietumeiropā veikalos maksā no 800 līdz 2000 eiro. Tas arī izskaidro, kāpēc līdz veikaliem Latvijā daudzi no Ars Tela izstrādājumiem vēl nemaz nav nonākuši, lai gan Alvida uz to cer.

Pārmaiņu laika bērns

«Esmu pārmaiņu laika bērns. Viens no tiem, kam pēc neatkarības atgūšanas pavērās pilnīgi jaunas iespējas,» smaida Alvida, kura vidusskolā mācījās vēl padomijā, bet studēt sāka jau kapitālismā. Tiesa, šai paaudzei nācās pārvarēt arī agrāk nebijušas grūtības. Viņa studējusi 11 gadus un visu šo laiku paralēli mācībām strādājusi. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu