Spāņu uzņēmums par vilcienu iepirkumu vēršas tiesā • IR.lv

Spāņu uzņēmums par vilcienu iepirkumu vēršas tiesā

13
Foto: Evija Trifanova, LETA

Sarunas par vērienīgo vilcienu iepirkumu noslēgušās bez rezultāta

A/s “Pasažieru vilciens” (PV) un Spānijas uzņēmuma “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) mediācijas sarunas par vērienīgo vilcienu iepirkumu noslēgušās, un CAF vērsies tiesā ar prasības pieteikumu pret PV, ziņo LETA.

CAF pārstāvis advokāts Ivo Klotiņš pastāstīja, ka pēdējā mediācijas nedēļā PV pārstājis komunicēt CAF pārstāvjiem, kā arī nepagarinājis mediācijas sarunas, līdz ar to CAF pārstāvji secinājuši, ka mediācijas process ir noslēdzies.

CAF tagad vērsies tiesā ar prasības pieteikumu pret PV, cita starpā arī pret Latvijas valsti Satiksmes ministrijas personā, par 2012.gada 2.aprīlī starp PV un CAF noslēgtā vilcienu piegādes un uzturēšanas līguma izpildi.

CAF joprojām paliek atvērts sarunām un izlīguma iespējām, norādīja Klotiņš, piebilstot, ka šajā gadījumā CAF iesniedzis tiesā prasības pieteikumu, lai aizsargātu savas intereses par šī līguma izpildi. Mediācijas procesu var atjaunot, teica advokāts, taču patlaban mediācijas termiņš beidzies un PV nevēlējies to pagarināt.

PV pārstāve Jana Priedniece atteicās komentēt šo jautājumu, piebilstot, ka informācija par šo jautājumu tiks sniegta otrdien.

PV un CAF mediācijas sarunas bija paredzēts noslēgt 29.martā.

Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības fondu finansējums būs 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Līguma vērtība kopumā bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

2012.gada aprīlī PV un CAF parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās PV valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam.

Pagājušā gada maijā iepriekšējā valde tika atlaista. Jaunā valde aicināja CAF uz sarunām par līguma grozīšanu, taču līdz noteiktajam termiņam – pagājušā gada 2.oktobrim – vienošanās par līguma grozījumiem netika panākta.

CAF vērsās Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lūdzot sākt mediācijas procesu, kuru bija plānots noslēgt līdz 29.martam.

Jau pērn oktobrī SM sasauktajā PV akcionāru sapulcē tika nolemts vērsties tiesībsargājošajās iestādēs, lai izvērtētu uzņēmuma iepriekšējās valdes rīcību vilcienu iepirkumā.

Akcionārs piekrita PV pašreizējās valdes viedoklim, ka uzņēmuma iepriekšējā vadība vilcienu iepirkuma procesā ir pārkāpusi savas pilnvaras.

Ģenerālprokuratūra sākusi kriminālprocesu par PV iepriekšējās valdes rīcību saistībā ar jauno vilcienu iepirkumu. Valsts policija (VP) no ģenerālprokuratūras saņemto kriminālprocesu par PV iepriekšējās valdes rīcību saistībā ar jauno vilcienu iepirkumu uzticējusi izmeklēt savai struktūrvienībai – Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldei.

Pašreizējā PV valde Arta Birkmaņa vadībā tika iecelta 2012.gada maijā. Pirms tam kopš 2011.gada oktobra strādāja Freivalda vadīta valde, bet vēl agrāk – kopš 2009.gada augusta – PV valdi vadīja Andulis Židkovs, liecina “Firmas.lv” informācija.

 

Komentāri (13)

janazakovica 01.04.2013. 23.18

labak tiesa par miljonu neka bezjedzigs iepirkums par 400 kuram vel pec tam sekos tik pat..kaa klasisks neparedzams sadardzinajums

+8
-1
Atbildēt

0

ligakalnina 02.04.2013. 07.55

Vainīgi ir tie PV, kas patvalīgi izmainīja tos iepriekš valsts apstiprinātos noteikumus, manuprāt, tas skaidrs pat ezim, un tie, kaas aiz viņiem stāv, tos pasūtītājus, iespējams, varētu dabūt rokās tikai tad, ja tiem, kas parakstīja tos papīrus, draudētu liels sods, un tie būtu spiesti sadarboties ar izmeklēšanu.
Latvijā nekas tāds nenotiks, pirmkārt, lai šim te krāpšanās gadījumam vispār būtu perspektīva tiesā, jāpierāda, ka tas tika izdarīts speciāli ar nolūku nodarīt kaitējumu, ko izdarīt, praktiski, neiespējami.
Par sadarbību ar izmeklēšanu Latvijas tiesas nevis samazina, bet, palielina sodus, visi atceras Janitas gadījumu.
Tā ka varu derēt, ka vainīgie nebūs, un, ja kāds būs, tad kāds pavisam zema līmeņa pārmijnieks, un arī diezin vai.
Visa Latvijas likumdošana “sakārtota” taisni tādiem gadījumiem, lai bagātie blēži varētu blēdīties, un tiem par to nekas nebūtu, un neviens to likumdošanu mainīt nav ieintersēts, ja tā nebūtu, nebūtu situācija, ka tādi krāpšanās gadījumi notiek regulāri, bet, notiesāts 20 gadu laikā nav neviens, tāpat notiks tagad, valsts zaudēs stapt. tiesā un samaksās, un ar to viss arī beigsies.

+7
0
Atbildēt

1

    putekliic > ligakalnina 02.04.2013. 09.25

    Jā, primāri vainīgi ir PV un Freivalsts – tas ir tas, kas ir pat aklajam redzams. Tik pat skaidrs, ka Freivalds pildīja uzdevumu. Un tad ir divi galvenie jautājumi: 1) kas bija viņa saimnieki; 2) kāda loma šajā afērā bija Ronim un arī dažiem koalīcijas šeptmaņiem. Mulsina fakts, ka pēc tam, kad atklājās, kādu līgumu PV parakstījis, nez kāpēc no “tiesiskuma koalīcijas”, tai skaitā arī no Roņa, nesekoja sašutuma pilna rekacija par šādu PV kliedzoši prettiesisku rīcību. Freivaldam jau nākamjā dienā bija jāizlido no krēsla – tā vietā bija mulsinošs klusums un ārprātīgi neveikla stoštīšanās visos līmeņos.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Sandris Maziks 01.04.2013. 20.56

Viennozīmīgi ir jābūt ierosinātai krimināllietai par korupciju pret CAF, Freivaldu un Roni. Ja abiem kuces bērniem izdosies nosprāgt mājās savās gultās, bet ne cietumā, Latvija vispār nav valsts, bet čekas un bandītu “Severstaļ” sīka struktūrvienība.

+4
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu