Mikriņu monopols Rīgā • IR.lv

Mikriņu monopols Rīgā

5
Jaunais taksobusu pārvadātājs sola, ka no 1.maija šādi Mercedes mikroautobusi Rīgas ielās pakāpeniski sāks nomainīt līdzšinējos
Inta Lase

Konkursa uzvarētājam līdzi velkas politiska aste, bet konkurenti bez kautrēšanās to sauc par «zagļu bandas» pārņemtu biznesa nišu Rīgā. Ar šādām nelāgām atskaņām galvaspilsētā izraudzīts jaunais taksobusu pārvadātājs. Šā biznesa pārzinātāji uztraucas, vai beigu beigās rīdziniekiem nebūs brangi jāpiemaksā par jaukajām pārmaiņām, turklāt neatbildēts paliek jautājums – vai mikroautobusi pirms vēlēšanām nekļūs par mobilām reklāmas platformām, kurās neierobežoti reklamēt Rīgā valdošos politiķus

Kāpēc gada laikā no situācijas, kurā astoņi privātuzņēmumi savstarpēji konkurēja taksobusu maršruta pārvadājumos, Rīga ir nonākusi situācijā, kurā šo pakalpojumu sniegs viens monopolists, kas turklāt saistīts ar valdošās partijas Gods kalpot Rīgai biedru un Rīgas satiksmes vadības pārstāvi? Pašvaldības tēvi problēmas nesaskata, toties viens no līdzšinējiem taksobusu biznesa pārstāvjiem ir ass: «Kārtējā zagļu banda. Domāju, viņiem iepatikās bizness un viņi nolēma to paņemt,» savu vērtējumu pauž uzņēmuma DMK valdes loceklis Jurijs Balabka. Kaut arī KNAB tikko sācis pārbaudi par iespējamu interešu konfliktu, jaunais līgums ar kompāniju Rīgas Mikrautobusu satiksme jau noslēgts. Tikmēr šajā pārvadājumu biznesā pudu sāls apēdušie ne tikai apšauba notikušā konkursa godīgumu, bet arī biznesa plānu loģiku.

Nosacījumi jaunajam konkursa uzvarētājam patiešām nav nekādi vieglie – jāiegādājas 200 jaunu, ar gaisa kondicionieri, drošības jostām, informatīvajiem ekrāniem aprīkoti taksobusi, jāpieņem darbā aptuveni 400 taksobusu vadītāju, kuriem solīts maksāt 500 latu algu, kā arī jāaprīko katrs busiņš ar elektronisko pasažieru reģistrācijas sistēmu un GPS, kurām savukārt jābūt savietojamām ar tām, kuras izmanto pati Rīgas satiksme. 

Toties biļetes cenai jāpaliek līdzšinējai – 50 santīmi par braucienu. Uzņēmuma prognozētais apgrozījums ir 25 miljoni latu piecu gadu laikā, jeb 5 miljoni latu gadā. «Nereāli,» saka Balabka, lēšot, ka būtu jāsasniedz vismaz 10 miljonu apgrozījums, lai bizness ar augšminētajiem nosacījumiem būtu pelnošs.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu