Mikroautobusu pārvadājumu konkursā uzvar ar GKR biedru saistīta firma • IR.lv

Mikroautobusu pārvadājumu konkursā uzvar ar GKR biedru saistīta firma

21
Aleksandrs Brandavs. Foto: Evija Trifanova, LETA

Uzņēmums “Rīgas satiksmei” pakalpojumu piedāvā sniegt par 25 miljoniem latu

Pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” iepirkuma konkursā par pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos uzvarējis ar “Rīgas satiksmei” daļēji piederošās e-talona ieviesējfirmas “Rīgas karte” valdes locekli, partijas “Gods kalpot Rīgai” biedru Aleksandru Brandavu savulaik saistīti uzņēmumi, kas šo pakalpojumu piedāvā sniegt par 25 miljoniem latu, neskaitot pievienotās vērtības nodokli, liecina ieraksts Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) interneta mājaslapā.

Konkursā pērn īsi pirms Ziemassvētkiem uzvarējušās pilnsabiedrības “Rīgas mikroautobusu satiksme” dalībnieki ir SIA “B-Bus” un tai pilnībā piederošās SIA “Sabiedriskais autobuss” un SIA “Vidlatauto”, kā arī “B-Bus” vadītājam Vitālijam Komaram pilnībā piederošā SIA “FPK”, liecina “Firmas.lv” dati. Minēto četru firmu kopējais apgrozījums 2011.gadā bijis 1,19 miljoni latu, ziņo LETA.

Uzņēmums “B-Bus” savulaik bija pazīstams ar nosaukumu “Blagovest Tur”, un tā līdzīpašnieks bija Brandavs. Patlaban kā “B-Bus” vienīgais īpašnieks reģistrēts Beļģijas uzņēmums “B-International”.

Otrs pretendents, kas konkursā neuzvarēja, bija personu apvienība, kurā apvienojušies trīs pašreizējie pakalpojuma sniedzēji – SIA “Centība N”, SIA “Blands” un SIA “DMK”. “Šī pretendenta piedāvātā cena bija augstāka, taču iesniegtais piedāvājums neatbilda atklāta konkursa nolikuma prasībām,” skaidroja RS runasvīrs Viktors Zaķis.

Aģentūra LETA trešdien sazinājās arī ar pašu Brandavu, kurš atzīmēja, ka pagaidām neviens īsti nevar prognozēt, vai šī līguma slēgšana konkursa uzvarētājam vispār būs izdevīga, jo darījuma summa esot aprēķināta, vadoties pēc līdzšinējās pieredzes mikroautobusu pārvadājumu biznesā Rīgā, kas nebūt nav tā labākā. “Tagad tur valda pilnīgs haoss, visi zog un nemaksā nodokļus,” izteicās Brandavs, norādot, ka grūti saprast, cik bizness būs rentabls, ja tajā darbosies godīgs uzņēmums, kas nemaksās aplokšņu algas un šoferi dos pasažieriem biļetes.

Brandavs atkārtoti uzsvēra, ka “neviens īsti nezina īsto līguma summu, jo bizness ir ļoti riskants.” Jautāts, vai tad uzņēmums pats nepiedāvāja savu līguma summu, Brandavs skaidroja, ka tā vienkārši tika aprēķināta, vadoties no maksas par vienu braucienu un pasažieru skaita, taču netika ņemts vērā tas, ka oficiālie dati patiesībā neatspoguļo faktisko situāciju. “Es neuzskatu, ka tas būs profitabls bizness,” atzina Brandavs.

Jautāts, kāda viņam pašam patlaban ir teikšana konkursā uzvarējušā uzņēmuma “Rīgas mikroautobusu satiksme” vai tā dalībnieku darbībā, Brandavs aģentūrai LETA apgalvoja, ka nekāda. Viņš nenoliedza, ka savulaik darbojies šajā biznesā un dibinājis vienu no uzņēmumiem, taču patlaban neesot saistīts ar minētajām kompānijām, jo attiecībā uz “Rīgas mikroautobusu satiksmi” galvenos lēmumus pieņemot “B-Bus” vadītājs Komars.

Brandavs gan vairākkārt uzsvēra, ka ir mazsvarīgi, kuram pieder konkrēts uzņēmums, jo galvenais ir, lai rīdziniekiem tiktu nodrošināti kvalitatīvi un profesionāli mikroautobusu pārvadājumu pakalpojumi.

Komars biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja, ka kompānija esot pietiekami profesionāla un tai nebūs nekādu grūtību realizēt šo projektu. Kopumā esot jāiegādājas ap 200 mikroautobusu, turklāt ar “Swedbank” ir vienošanās un interesi ir izrādījuši gan “Volkswagen”, gan “Mercedes” piegādātāji. Kompānija startējusi ar “Mercedes” piedāvājumu, bet – “tālāk skatīsimies”. Vienu autobusu “Volkswagen” esot iegādājusies citā projektā, un tie neesot slikti. “Redzēsim, skatīsim, pētīsim un iegādāsimies labāko pilsētai,” skaidroja uzņēmējs.

Patlaban uzņēmuma vadība gaidot līguma parakstīšanu un tad sākšot rīkoties. Komars uzsver, ka “B-Bus” grupa cita starpā esot uzvarējusi pagājušajā gadā arī Liepājā rīkotā konkursā par 20 mikroautobusu un 60 lielo autobusu iegādi, taču konkursu atcēla IUB, jo Liepājas pilsēta neesot pareizi noorganizējusi konkursu. Patlaban kompānija pārvadājot pasažierus Saldus, Ventspils un Alūksnes rajonos, un kopumā kompānijas īpašumā esot ap 100 autobusiem. “Kā strādāt mēs zinām, un mums ir arī Beļģijas akcionāri,” uzsver Komars.

No līguma parakstīšanas dienas uzņēmumam ir doti astoņi mēneši laika, lai sāktu pārvadājumus. Pirmie autobusi, pēc “Mercedes” pārstāvju teiktā, tiks piegādāti pēc trim, četriem mēnešiem. Ja janvārī parakstīs līgumu, tad jau aprīlī, maijā tiks piegādāti pirmie 40 autobusi. Pārējos autobusus kompānija solot piegādāt septiņu mēnešu laikā, bet, tā kā pārvadājumi jāsāk astoņu mēnešu laikā, tad sniegt pilnu pakalpojumu kompānija varēšot laikus.

Beidzoties līgumiem starp pašvaldību un privātfirmām par pasažieru pārvadājumiem maršruta taksometros jeb mikroautobusos, tieši pirms gada – no 2011.gada 1.janvāra – stājās spēkā Rīgas domes lēmums, ar kuru šos pārvadājumus pārņem “Rīgas satiksme”. Pašvaldības uzņēmums paziņoja, ka neplāno iegādāties jaunus mikroautobusus, bet gan slēgt līgumus ar privātām kompānijām.

Patlaban par pārvadājumiem mikroautobusos noslēgti pagaidu līgumi, kā arī tika organizēts jauns iepirkuma konkurss, kura nolikuma izstrādāšana “Rīgas satiksmei” prasīja deviņus mēnešus.

Dažādām sūdzībām apvītajā konkursā par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu jeb pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos bija saņemti divi piedāvājumi.

Pretendentam jānodrošina pakalpojuma sniegšana Rīgas pilsētas maršrutu tīkla daļā, ko kopumā veido 35 maršruti Rīgas pilsētā ar atšķirīgu kursēšanas intervālu atkarībā no noslogojuma.

 

Komentāri (21)

Kinskis 02.01.2013. 17.22

Ja paliek spēkā esošā kārtība, kad mikriņš izbrauc no savas sākotnējās pieturas pāris minūtes pirms trolejbusa vai autobusa un tādējādi noslauc maksātspējīgo braucēju daļu, tad šī konkursa rezultāts ir kārtējais parazīts uz nodokļu maksātāju kakla, kuriem jāsubsidē Rīgas satiksme. Nerunājot par to, ka braucējiem neizsniedz biļetes.
Varam trīsreiz minēt, kāda veida reklāmas uz šiem mikriņiem būs pirms pašvaldību vēlēšanām.

+9
0
Atbildēt

0

dace_roze_lmt_lv 02.01.2013. 23.54

Слава Богу! А то я боялся, что денег на избирательную компанию не хватит.

Будет хлеб – будет и песня:

http://www.youtube.com/watch?v=ff58MWmR7IA

Вы не смотрите, что видео из США – а поют по-русски. Это американские побратимы Алексея Ледяева и “Нового поколения”. Один только Лёша Ледяев обеспечит три-четыре процента голосов на выборах в РД.

0
0
Atbildēt

1

    janazakovica > dace_roze_lmt_lv 03.01.2013. 01.32

    vremja sektatov uslo..slerers ih vseh kinul i ani vse razkalolis..tem boleje ani bolesnstvo ne grazdani i prava golosa ne imejut..

    0
    0
    Atbildēt

    0

riexts 03.01.2013. 13.55

Būs labi, Rīgas pilsoņiem ir jādod iespēja pārvietoties labiem mikriņiem un profesionāliem to vadītājiem.

0
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu