Infografiks: Trešdaļa viedtālruņu īpašnieku neizmanto to iespējas • IR.lv

Infografiks: Trešdaļa viedtālruņu īpašnieku neizmanto to iespējas

7

Gandrīz divas trešdaļas – 64% – aptaujāto aplikāciju lietotāju izmanto tikai bezmaksas mobilās aplikācijas

No aptaujātajiem interneta lietotājiem, kuri ir arī viedtālruņu īpašnieki, Latvijā gandrīz trešdaļa – 30% – atzīst, ka neizmanto mobilās aplikācijas. To noskaidrojušas tiešsaistes dialoga aģentūras “CLICK” sadarbībā ar “H+K Research” pētījumā. Viedtālruņu plašās iespējas vairāk neizmanto sievietes.

Viedtālruņus aktīvāk lieto cilvēki vecumā līdz 39 gadiem – vismaz 40% respondentu, liecina pētījums. Pārējās vecuma grupās viedtālruņu īpašnieku īpatsvars ir gandrīz divreiz mazāks – vecumā no 40-49 gadiem tos lieto 26% respondentu, bet no 50 gadiem – tikai 21%.

Pētījums apliecina, ka viedtālruņu lietotāji nav nekādi nabagi – ienākumu grupā līdz Ls 400 mēnesī vidēji trim no desmit respondentiem pieder viedtālrunis, savukārt katram otrajam, kurš saņem vairāk nekā Ls 600 mēnesī, īpašumā ir viedtālrunis.

“Šie dati nepārsteidz, jo viedtālrunis tomēr ir salīdzinoši liels ieguldījums – jo vairāk cilvēks nopelnīs, jo brīvāk viņš varēs tādu iegādāties,” rezultātus komentē “CLICK” digitālo projektu vadītāja Laura Lasmane.

Liels ir to viedālruņu lietotāju skaits, kas tos lieto jau vairāk nekā trīs gadus – teju ceturtā daļa respondentu jeb 24%. Gandrīz divas trešdaļas aptaujāto (66%) par viedtālruņu īpašniekiem kļuvuši pēdējo divu gadu laikā.

Ar ierasto tālruņa pamatfunkciju – zvani, SMS, kontakti, kamera – lietošanu aprobežojas aptuveni trešā daļa respondentu, kas ir 30% no viedtālruņu īpašniekiem. Katrs trešais minētās pamatfunkcijas papildina gandrīz ar 10 dažādām mobilajām aplikācijām.

No tām visbiežāk tiek izmantotas dažādas interneta pārlūkprogrammas, ikdienas rīki (modinātājs, kalendārs, kalkulators u.c.), e-pasts, sociālie tīkli un kartes, navigācijas rīki. Retāk tiek izmantotas banku un norēķinu aplikācijas, grāmatu un žurnālu lasīšanas rīki un sporta aplikācijas.

Visbiežāk izmantotā sociālo tīklu aplikācija ir “Draugiem.lv”, kuru savos viedtālruņos izmanto 57% aptaujātie aplikāciju lietotāji. Nedaudz atpaliek “Facebook”, kuru lieto 51%, taču uz pusi mazāks ir “Twitter” lietojums – to izmanto ceturtā daļa mobilo aplikāciju cienītāji. Katrs piektais sociālo mediju aplikācijas nelieto nemaz.

Gandrīz divas trešdaļas – 64% – aptaujāto aplikāciju lietotāju izmanto tikai bezmaksas mobilās aplikācijas un nekad tās nav iegādājušies. Savukārt starp tiem, kuri iegādājas aplikācijas, ir ļoti izteikta tendence – pieaugot ienākumu līmenim, pieaug arī aplikāciju pircēju daudzums. Ienākumu grupā līdz Ls 150 mēnesī aplikācijas iegādājas tikai 16%, bet grupā, kas pelna Ls 401-600 mēnesī, tās iegādājas teju katrs otrais (47%).

Pētījums notika 2012.gada oktobrī, aptaujājot 1015 interneta lietotāju no visas Latvijas.

 

Komentāri (7)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu