Jauno vilcienu iepirkuma summa varētu samazināties līdz 170 miljoniem eiro • IR.lv

Jauno vilcienu iepirkuma summa varētu samazināties līdz 170 miljoniem eiro

23
Pasažieru vilciens. Foto: Inga Nestere, F64

Ja nepanāks vienošanos ar spāņiem, būs jauns vilcienu iepirkuma konkurss

Ja netiks panākta vienošanās ar Spānijas uzņēmumu “Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles” (CAF) par jauno vilcienu iepirkumu, a/s “Pasažieru vilciens” rīkos jaunu konkursu, paredzot iepirkt tikai 34 elektrovilcienus par aptuveno summu pieci miljoni eiro. Kopējā iepirkuma summa tad būtu 170 miljoni eiro (117 miljoni latu), intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

“Jaunajā līgumā būs tikai vilcienu iegāde, līdz ar to tiek būtiski samazināta iepirkuma summa. Ja pašreizējā iepirkuma summa ir ap 600 miljoniem, tad jaunajā iepirkumā tiks pirkti 34 elektrovilcieni, katrs par aptuveni pieciem miljoniem eiro, līdz ar to aptuvenā konkursa summa varētu būt 170 miljoni eiro,” skaidro Birkmanis.

Viņš norāda, ka jaunajā iepirkuma līgumā netiks ietverta 30 gadu vilcienu apkalpošana, turklāt “šajā plānošanas periodā dīzeļvilcienus tad neplānosim iegādāties”.

Viņš gan arī uzsver, ka par šo jautājumu detalizētāk jārunā oktobra sākumā, kad būs beigušās sarunas par līguma grozījumiem ar CAF.

Uz jautājumu, vai labāk PV tomēr ir apgūt ES līdzekļus vilcienu iegādei vai tomēr uzstāt arī jaunajā konkursā uz to ražošanu Latvijā, Birkmanis norāda: “Pieturēsimies pie tās situācijas, kura ir patlaban. Ir juridiskas attiecības CAF ar “Rīgas Vagonbūves rūpnīcu”, un otrādi – kad būs jauni apstākļi vai situācija, tad runāsim konkrētāk.”

Kā ziņots, iepriekš Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā vadītāja Inna Šteinbuka izteica bažas par jauno vilcienu iepirkuma projekta novilcināšanu. Savukārt PV uzskata, ka nav pamata bažām par jauno vilcienu iepirkuma projekta novilcināšanu, jo ir noteikts precīzs termiņš sarunām par līguma grozījumiem – tās var turpināties līdz 2.oktobrim.

PV pašlaik prioritārais darbības mērķis esot valdības akceptēto līguma grozījumu saskaņošana, lai pēc iespējas ātrāk veicinātu līguma noslēgšanu ar CAF.

Satiksme ministrijā (SM) biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja, ka jūnijā notikušas vairākas PV un CAF pārstāvju tikšanās un turpinās sarunas par līguma grozījumiem. “SM pēc sarunām ar Valsts kanceleju, kā arī, ievērojot visas darbības, ko veic PV, patlaban nesaredz būtiskus riskus sekmīgai tālākai jautājuma virzībai,” uzsver ministrijā.

PV valde arī informē, ka jaunajiem vilcieniem ir jābūt saražotiem 2015.gada augustā.

PV valde strādājot saskaņā ar Latvijas valdības un EK strikti noteiktajām prasībām, jo jaunie vilcieni ir prioritārā nepieciešamība, lai Latvijā saglabātu konkurētspējīgus pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu. Esošais ritošais sastāvs ir morāli un tehniski novecojis, vecākais vilciens patlaban ir jau nobraucis ap 5,8 miljonus kilometru.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

 

Komentāri (23)

Janka, Janic 07.08.2012. 18.16

… un tas viss , vai pat vairaak bija paredzeets prastai nozagšanai , zagļu apetiite ir neizsmeļama , normaali tiesiskaa valstii noteikti izmekleetu un atrastu šiis afeeras organizeetaajus un iemestu aiz resteem , bet pie mums tie vienaa mieraa pretendee uz valsts premjera amatu , baudot lielu pavalstnieku atbalstu , tiek nomineeti kaa labaakie politiķi , taadai valstij nav naakotnes , jaasaka paldies eksprezidentam Zatleram par riikojumu No-2 , ar kuru var teikt ledus ir sakusteejies….

+4
0
Atbildēt

0

Juris Millers 08.08.2012. 13.36

Man personīgi daudz labāk patiktu, ja tiktu iegādāti tikai elektrovilcieni un arī tiktu elektrificēts viss atlikušais vilcienu ceļu tīkls – lai eletrovilcieni varētu kursēt līdz Daugavpilij, Rēzeknei, … Dīzeļnieki ir savu ēru nokalpojuši. Lai, varbūt, kravas vilcieniem viņi paliek (lai arī tur varētu padomāt par alternatīvām).

0
0
Atbildēt

0

smurrisrenaars 07.08.2012. 22.12

Arī 170 miljoni krievu mafijai būs brangs kumoss. Kremlis dabūs vismaz 10%.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu