Zīle: Roņa iecelšana amatā liecina par bailēm no atbildības • IR.lv

Zīle: Roņa iecelšana amatā liecina par bailēm no atbildības

30
Aivis Ronis. Foto: Kaspars Krafts, F64

Svarīga būs satiksmes ministra izšķiršanās, kuru ceļu iet – Austrumu vai Rietumu

Aivja Roņa kā bezpartijiskā kandidāta izvirzīšana satiksmes ministra amatam liecina par vairākām problēmam – partiju bailēm no atbildības un pieņemto lēmumu sekām nozarē, saasinātu interešu grupu cīņu, uzskata Eiroparlamenta deputāts Roberts Zīle.

Intervijā laikrakstam “Diena” Zīle teic, ka šajā nozīmīgajā amatā viņam kā Eiroparlamenta deputātam personiski svarīgi būs redzēt, kāda ir Roņa izšķiršanās saistībā ar nule Eiropas Komisijas apstiprināto septiņu gadu programmu transporta jomā, par ko rakstīja arī Ir.lv.

“Ja satiksmes ministrs izvēlēsies konsekventi strādāt pie ES transporta komisāra Sīma Kallasa un arī manis atbalstītā “Rail Baltica” projekta, tad varēs teikt, ka pieredzējušā diplomāta izvēle ir par labu Rietumu jeb ES attīstības ceļam,” saka Zīle.

Ja tas nenotiks, tad eiroparlamentārietis uzskata, ka Ronis amatu izmantos savu kā lobista mērķu piepildīšanai. Zīle arī atgādina, ka Ronis ir ne tikai augstas klases pieredzējis diplomāts, bet viņam zināms arī kā “atsevišķu finanšu aprindu lobists”, kuru mērķis savulaik bijis radīt Latvijā ārvalstu finanšu pakalpojumu centru.

Zīle uzskata, ka Latvijai paveicās, ka to neizdevās izdarīt. Citādi, iespējams, “iestājoties krīzei, mūsu finanšu institūciju saistību apjoms būtu tuvs Īslandes vai Īrijas līmenim”, saka Zīle.

Jau ziņots, ka otrdien Saeima ar 57 balsīm par apstiprināja pilnvaras jaunajai, nu jau trešajai pēc kārtas, Valda Dombrovska vadītajai valdībai. Šajā valdībā ir vairāk nekā citās bezpartijisko ministru – bez Roņa vēl četri ministri.

 

Komentāri (30)

austrisv 26.10.2011. 10.08

“Ronis ir ne tikai augstas klases pieredzējis diplomāts, bet viņam zināms arī kā “atsevišķu finanšu aprindu lobists”, kuru mērķis savulaik bijis radīt Latvijā ārvalstu finanšu pakalpojumu centru.”

Tas, ka Ronim dikti patīk lobēt austrumu virziens ir
dzirdēts. Droši vien, ka viņš to darīs pastarpināti un slepus. Nu gluži tāpat kā to darīja ZZS biedri Augulis un Vējonis. Taču jācer, ka Dombrovskis un pārējie R virziena piekritēji no V un NA , šo austrumu virziena lobēšanu nepieļaus!Domāju, ka Roni amatā ievirzīja tieši ZRP, kurā jau ir daudz austrumekspreša piekrītēju, piemēram Rinkevičš un gan jau arī šis vidusskolnieks Skrūdžs. drīz redzēsim kas ir kas!
Galvenais, lai žurnālisti seko katram Roņa pieņemtajam lēmumam un darbam- tad viss būs labi.

+13
-3
Atbildēt

1

    Laumiņa > austrisv 26.10.2011. 15.30

    Nu Rinkēvičam tādi gēni varbūt, ka velk turp, neko nepadarīsi. Citiem citādi, kā nu dzīvē liktenis sakombinējis.

    0
    0
    Atbildēt

    0

helis 26.10.2011. 13.23

Visi seko līdzi Roņa darbībām – tikai tā būs iespējams izkontrolēt šo ielikteni ar šaubu ēnu.

+6
0
Atbildēt

0

juhans 26.10.2011. 12.42

Šķiet, ka lielākās bažas ir par to, ka varētu tikt bremzēts Baltic Rail projekts un tā vietā visi spēki (un visa pieejamā nauda) piesaistīti Ventspils – Maskavas dzelzceļa līnijai.

Ja skatās Valdības deklarāciju, tad attiecībā uz dzelzceļu tā paredz:

Kopīgi ar pārējām Baltijas valstīm strādāsim pie finansējuma piesaistes „Rail Baltica 2” projekta plānošanai, projektēšanai un īstenošanai,

Attīstīsim Latvijas lielās ostas kā savstarpēji papildinošus loģistikas centrus un neatņemamu Eiropas un Āzijas tranzītceļu sastāvdaļu, tai skaitā ES TEN-T tīkla ietvaros

Savukārt ES TEN-T prioritātes projektos uz Latviju attiecas tikai viena pozicija:
PP27 “Rail Baltica”: Varšava-Kauņa-Rīga-Tallina-Helsinki un attiecīgi no Latvijas lielām ostām TEN-T (prioritāšu) tīklā iekļaujas tikai Rīga (nevis Ventspils).
Tātad realizējot valdības un Eiropas komisijas plānus šādām bažām it kā nebūtu pamata, kaut gan šķiet, ka Zīles kungs par to tomēr nav pārliecināts.

+5
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu