airBaltic ir 4–6 nedēļas • IR.lv

airBaltic ir 4–6 nedēļas

4
Zīmējums — Ernests Kļaviņš
Sanita Jemberga

Valdības konsultants Ģirts Rungainis neieteiks valstij samazināt līdzdalību airBaltic mazāk par 25%

Ko mūsdienās darītu krietnais tēvadēls, nonācis krustcelēs un apzinājies bezcerīgo izvēli, ka, iedams pa labi, pazaudēs zirgu, bet pa kreisi – galvu? Nolīgtu konsultantu, protams.

Tieši tā rīkojusies Latvijas valdība, nolīg-stot IBS Prudentia, lai mēģinātu izšķirties starp diviem sliktiem risinājumiem nacionālās lidsabiedrības airBaltic glābšanai: ieguldīt papildu naudu pamatkapitālā uzreiz, vai arī ļaut to izdarīt kādam citam, rēķinoties, ka tādā gadījumā samazināsies valstij piederošo akciju daudzums (pašlaik 52,6%).

Abos variantos cena ir mērāma desmitos miljonu. Auditori arvien neapstiprina uzņēmuma gada pārskatu, bet neoficiāla informācija liecina, ka pērnais gads beidzies ar aptuveni 37 miljonu latu zaudējumiem un tendence šogad ir tikpat slikta. Pamatkapitāla palielināšanai nepieciešamā summa žurnālam Ir nosaukta amplitūdā no 30 līdz 60 miljoniem latu kopā no abiem īpašniekiem – valsts un Baltijas Aviācijas sistēmām (BAS), kas formāli pieder airBaltic prezidentam Bertoltam Flikam un Bahamās reģistrētam fondam, kas tiek saistīts ar Latvijas krājbankas īpašnieku Krievijas miljonāru Vladimiru Antonovu.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu