Servisa ritmā • IR.lv

Servisa ritmā

7
Foto — Lauris Vīksne, F64
Ieva Puķe

12 jautājumi Jānim Jenzim, kurš pēc 20 Rīgas sabiedriskajā ēdināšanā pavadītiem gadiem daudz ko var pastāstīt par galvaspilsētas restorāniem un jaunajām tendencēm

Jau no 18 gadu vecuma bīdījis plastmasas galdiņus pirmajā Andreja Žagara ēdināšanas uzņēmumā Dailes teātra vasaras kafejnīcā, daudzu atmiņā palicis kā draudzīgais Osīrisa viesmīlis Jānis Jenzis no citu biznesa pēdējos gados pārorientējies uz savu. Strauju popularitāti ieguvušajiem Ostas skatiem, Garage, Experience Cafe nupat pievienojies Spīķeru Kitchen. Jenzis sastopams visās šajās vietās, viņam joprojām patīk patērzēt ar klientiem, šad un tad pieņemt pasūtījumus vai aiznest uz virtuvi netīros traukus.   

Kas šajos laikos ir nepieciešams Rīgas restorānam, lai tas būtu veiksmīgs?
Cilvēki joprojām grib iet uz restorāniem, baudīt labu ēdienu, taču vairs negrib par to maksāt 20 latus, bet gan četrus vai piecus. Jāpiedāvā klientiem labi produkti par labu cenu! Pašreiz modē ir demokrātiskais piegājiens, daudzi strādā šādā virzienā. 

Vairākumā Rīgas restorānu pavāru joprojām neredz, īpašnieka vārds netiek atklāts, bet tu pats rosies gar galdiņiem, Kitchen šefpavārs Kārlis Celms ved cilvēkus gastronomiskās tūrēs uz Centrāltirgu.
Jau vīna bārā Garage bija atvērtā virtuve – atnāc ciemos pie pavāriem, un viņi tev stāsta, kas šodien ir svaigs un garšīgs. Arī Kitchen uztaisījām virtuves logu. Ja klients atnāk viens, ja ir skumji, viņš sēž pie virtuves bāra, var piedalīties procesā. Viesiem jājūtas gaidītiem. Bieži vien tas nav viegli, jo ziemeļu temperamenta cilvēki mazliet baidās no lielas pretimnākšanas vai draudzīguma. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu