Četrreiz dārgāk? Ņemam! • IR.lv

Četrreiz dārgāk? Ņemam!

9
Ilustrācija — Corbis/Scanpix
Sanita Jemberga

Valdības izvēle: riskēt pazaudēt ES līdzfinansējumu vai skarbi pārmaksāt milzīgā projektā Rīgas ostā 

Neapskaužamā situācijā nonācis viens no lielākajiem projektiem, ko Latvija īsteno ar ES fondu atbalstu, – gandrīz 130 miljonus latu dārgā Rīgas ostas pārcelšana no Vecrīgas namdurvīm uz industriālu teritoriju Daugavas otrā krastā. Strīdus āboli ir divi. Pirmais – aizdomas par negodīgu konkursu, kurā noraidīti ārvalstu būvnieki, bet uzvarējis piedāvājums, kas par 12,7 miljoniem latu pārsniedz lētāko. Otrs – daļu naudas varētu ietaupīt, ja osta ļautu privātajiem pārkrāvējiem būvēties pašiem. Viņi apgalvo, ka to var izdarīt četras reizes lētāk. 

Izvēlas dārgāko
Projekts sākās pirms pieciem gadiem, kad Rīgas dome nolēma līdz 2013.gadam aizvākt ostu no vēsturiskā centra. Viens no svarīgākajiem apsvērumiem bija pilsētas gaisa kvalitāte, kurai kaitē kravu putekļi. ES iestādes piedraudējušas iesūdzēt Latviju par biežu gaisa tīrības normu pārkāpumu, un sods var sasniegt pusotru miljonu eiro. 

Tāpēc osta ir apņēmusies Krievu salā uzbūvēt jaunas piestātnes diviem ogļu pārkraušanas operatoriem, ar kuriem uz 45 gadiem noslēgti zemes nomas līgumi, – Strek un Rīgas centrālais termināls (šo uzņēmumu KNAB tā sauktajā oligarhu lietā saista ar Šķēles, Lemberga un Šlesera slēptām īpašumtiesībām). 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu