Nepalielina priekšvēlēšanu aģitācijas aizlieguma laiku • IR.lv

Nepalielina priekšvēlēšanu aģitācijas aizlieguma laiku

22
Foto: Rūta Kalmuka, F64

Neatbalsta rosinājumu mēnesi pirms vēlēšanām aizliegt priekšvēlēšanu aģitāciju radio un TV

Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija šodien, izskatot priekšlikumus likuma “Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām” grozījumiem, neatbalstīja “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK frakcijas ierosinājumu aizliegt priekšvēlēšanu reklāmas radio un televīzijā, vēsta aģentūra LETA.

VL-TB/LNNK rosina noteikt, ka vēlēšanu dienā, kā arī 30 dienas pirms vēlēšanām priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana radio un televīzijā ir aizliegta, izņemot bezmaksas priekšvēlēšanu aģitāciju Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā. VL-TB/LNNK frakcijas vecākais konsultants Māris Grīnblats pauda viedokli, ka 30 dienu reklāmas aizliegums radio un televīzijā ļautu partijām būtiski samazināt priekšvēlēšanu izdevumus.

Savukārt deputāts Sergejs Dolgopolovs (SC) pauda viedokli, ka “priekšvēlēšanu cīņā nekad visas partijas nebūs vienlīdzīgas”. Tas, ka priekšvēlēšanu aģitācijai ir jāsavāc lieli līdzekļi, ļauj “atsijāt” sīkpartijas, daudzas no kurām ir dibinātas tikai tāpēc, lai kāda cilvēku grupa varētu pamēģināt kandidēt vēlēšanās.

Frakcija “Vienotība” vēlas panākt, lai vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanām būtu aizliegta tikai priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu un reklāmu izvietošana radio, televīzijā, presē, publiskās vietās un internetā par maksu. Brīvprātīgie, kurus partija nealgo, varētu dalīt partiju bukletus bez ierobežojumiem. Komisijas vairākums šo priekšlikumu neatbalstīja, toties “Vienotības” deputātēm Lolitai Čigānei un Rasmai Kārkliņai izdevās panākt, lai par publiskām vietām netiktu uzskatīti partiju, deputātu kandidātu un trešo personu biroji, kuri piedalās priekšvēlēšanu aģitācijā.

Komentāri (22)

anrijs 18.05.2011. 21.48

Pilnīgi pievienojos, būtu nepieciešams aizliegt jebkuru reklāmu un aģitāciju, izņemot divos gadījumos:
1) Konkrētā politiķa vai partijas oficiālajā mājas lapā
2) jebkāda veida un formas (tv, internets, radio, …) publisko diskusiju (ar visiem oponentiem, vai vismaz tiem, kas pēc aptaujas datiem saņemtu vismaz 2% balsu – tieši no šī apjoma ir paredzēts sākt parijas finansēšanu no budžeta).

Vai diskusija ir maksas, vai bezmaksas… nav nozīmes, ja oponenti-politiķi sametās un finansē šādas diskusijas …. bet obligāti jānodrošina lai piedalās visi iepriekšminētie un uz vienlīdzīgiem līddalības nosacījumiem (pat ja kāds nemaksā vienlīdzīgi) ….

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu