IUB pārtrauc PV vilcienu iegādes konkursu • IR.lv

IUB pārtrauc PV vilcienu iegādes konkursu

12
Santa Berļakova, F64

PV vaino negodīgos līguma izbeigšanas nosacījumos un neskaidrā iepirkumu priekšmetā

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS “Pasažieru vilciens” (PV) turpināt iepirkuma procedūru un slēgt līgumu slēgtā konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi bez grozījumu veikšanas nolikumā, atsaucoties uz biroja mājaslapā pieejamo informāciju vēsta aģentūra LETA.

Šādu lēmumu IUB pieņēmis pēc AS “Rīgas vagonbūves rūpnīca” šā gada 11.februārī iesniegtās sūdzības un 9.martā iesniegtā sūdzības papildinājuma izskatīšanas.

IUB secinājis, ka PV nepieciešams nolikumā mainīt jēdzienu “vienota elektrovilcienu un dīzeļvilcienu platforma”. Tas paredz, ka vienota platforma ir identiski elektrovilciena un dīzeļvilciena galvenie mezgli un detaļas, vilciena vadības kontrole un vadības kabīnes aprīkojums, savstarpēji izmantojamas vienas un tās pašas rezerves daļas, ciktāl tas ir tehniski iespējams, kā arī izmantojams kopējs remonta centra aprīkojums.

No “Rīgas vagonbūves rūpnīcas” sūdzības pēc būtības izriet, ka PV atbildot uz kandidātu uzdotajiem jautājumiem par vienotas platformas jēdzienu, to ir paplašinājis, līdz ar to “Rīgas vagonbūves rūpnīca” uzskata, ka nav skaidrs konkursa iepirkuma priekšmets.

Vienlaikus sūdzībā norādīts, ka par līguma izbeigšanas nosacījumi ir negodīgi, jo izpildītājam jāmaksā gan PV līgumsods 3% apmērā no līguma cenas, gan var nākties maksāt līgumsodu arī Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apjomā. Kā liecina IUB vietnē publiskotā informācija, līguma projekta 77.punkta pirmā daļas “a” punkts paredz tiesības izbeigt līgumu, ja izpildītājs kavē jebkuru no piegādes grafikā noteiktajiem vienības pieņemšanas ekspluatācijā termiņiem vairāk par 60 dienām un puses nav vienojušās par termiņa pagarinājumu.

IUB lēmumu aizliegt slēgt līgumu bez grozījumu veikšanas nolikumā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no lēmuma saņemšanas dienas.

9.martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu 144 miljonu latu apmērā. No projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.

Iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Pirmie jaunie testa vilcieni tikšot piegādāti 2012.gadā, bet piegādes varētu sākties 2013.gadā. Konkursa uzvarētājam 30 gadus būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana.

Komentāri (12)

evija dindone 09.05.2011. 13.00

Jautājums mazliet ārpus rakstā minētā. Vai kopā ar jauno vilcienu sastāvu ieviešanu ir paredzēta arī staciju peronu pielāgošana vilcienu grīdas augstumam? Jau 21 gadu esam atpakaļ Eiropā, taču vagonos joprojām nevis kāpjam, bet rāpjamies. Saprotu, ka LDz rūpējas par iedzīvotāju fiziskās kondīcijas saglabāšanu, taču par cilvēkiem ar bērnu ratiņiem un invalīdiem būs piemirsies.

+9
0
Atbildēt

1

    Anna Gaigule > evija dindone 09.05.2011. 13.51

    Savā laikā konstatēju, ka attiecība uz dzelzceļu būsim Eiropā, kad:
    1. Sēdeklī varēs atbalstīt galvu,
    2. Neliksies, ka vilciens tūlīt sabruks gabalos,
    3. No peronu vagonā varēs arī iebraukt ar ratiem.

    Progress līdz šim:
    1. Dažos vilcienos gandrīz var. Tikai atzveltnes tik stāvas, ka galva drīzāk krīt uz priekšu, nekā stutējas atpakaļ.
    2. Kompresori ir klusāki, daži dzinēji vairs nešķiet kā no pirmskara laikiem.
    3. Nav sasniegts nekas. Starp citu, Krievijā daudz kas ir sliktāk, bet dzelzceļa peroni tur ir normāli.

    0
    0
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 09.05.2011. 15.44

Cik noprotu, viss tiek darīts, lai čekistu un bandītu “Severstaļ” nopelnītu uz vilcieniem par starpniekpakalpojumiem ar “Bombardier”, tāpat kā zoodārza preža uzraugs Vasjka Meļņiks ar patruļkuģiem vai “Skonto Būve” ar Gudrona dīķiem.

+5
0
Atbildēt

0

ltvpanorama 09.05.2011. 20.48

runājot par sliežu platumu ..sen jau ir tehnoloģijas kur ritošais sastāvs maina riteņu platumu uz speciālām pārejām pārbrauc uz vajadzīgo platumu..vilciens maksā maķenīt dārgāk…bet nesalidzināmi lētāk kā paralēlas sliedes būvēt..izmaksas tehniskai apkalpošainai baigi nesadārdzinās jo arī uz šaurām sliedēm vajadzētu jaunus vilcienus..
runājot par RVR..tas ir vietējais fufelis..neviens te neinvestēs nopietnā ražošanā lai uzbūvētu 2- 3 desmitus 4 līdz 6 vagonu vilcieniņus…

+3
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu