Fotoradari fiksēs neapdrošinātos un apskati neizgājušos • IR.lv

Fotoradari fiksēs neapdrošinātos un apskati neizgājušos

24
Elmārs Rudzītis, F64

Soda kvītis sūtīs pa pastu; pārkāpējus sāks ķert oktobra beigās

Valsts policija (VP), Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) un CSDD nolēmuši pilnveidot fotoradaru programmatūru, lai ar tiem varētu fiksēt neapdrošinātos transortlīdzekļus, kā arī tehnisko apskati neizgājušos, vēsta LTAB sabiedrisko attiecību konsultante Inese Ozoliņa.

Speciālā programmatūra OCTA un tehniskās apskates esamību transportlīdzekļiem pēc to reģistrācijas numuriem pārbaudīs LTAB un CSDD datubāzēs. Ja tiks konstatēts pārkāpums, transportlīdzekļu īpašniekiem sods par pārkāpumu tiks nosūtīts pa pastu. Par pārkāpumiem tiks piemērots minimālais naudas sods – par braukšanu bez OCTA – 60 lati, bet par braukšanu bez tehniskās apskates – 40 lati. Ja fotoradars vienam transportlīdzeklim fiksē vairākus pārkāpumus, sods tiek piemērots tikai par lielāko pārkāpumu.

Nākotnē plānots ar fotoradariem fiksētos pārkāpumus vēl paplašināt. Atbildīgās institūcijas šādu lēmumu skaidro ar mazāku administratīvo resursu izmantošanu. CSDD direktors Andris Lukstiņš skaidro, ka ar šo projektu tiks pilnveidota tehnisko līdzekļu izmantošanas iespēja atbilstoši jaunākajiem tehnoloģijas sasniegumiem. “21.gadsimtā pārkāpumi tiks fiksēti ar 21.gadsimta metodēm. Viss tiks veikts automātiski, tiks izslēgts cilvēciskais faktors, subjektivitāte lēmuma pieņemšanā, palielināsies operativitāte. Ja automobilim nav veikta tehniskā apskate, tas var radīt bīstamas situācijas gan sev, gan citiem satiksmes dalībniekiem. Nākotnē, palielinoties fotoradaru skaitam, varētu palielināt arī to pārkāpumu skaitu, kas tiek fiksēts ar fotoradariem, piemēram, krustojumu šķērsošana pie aizliedzošā signāla u.c.,” stāsta Lukstiņš.

Jāpiebilst, ka Satiksmes uzraudzības biroja rīcībā ir četri pārvietojamie fotoradari, kas veic atļautā braukšanas ātruma kontroli, neapturot transportlīdzekli.

Komentāri (24)

elizabete_rutens 29.09.2010. 12.38

Ja uztraucaties par likumisko pamatu, tad jautājums, ar ko šis atšķiras no policijas ekipāžas, kas stāv ceļa malā un kur logā esošā kamera visu plūsmu filmē?

+1
0
Atbildēt

3

    elizabete_rutens > elizabete_rutens 29.09.2010. 12.59

    šobrīd jau runā par tiem 4 radariem – tos tak policija pati darbina, nevis kāds cits?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > elizabete_rutens 29.09.2010. 12.44

    Nu laikam jau ar to atšķiras, ka tā tomēr ir policija, nevis firma X.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > elizabete_rutens 29.09.2010. 13.03

    Nu ja tikai par tiem četriem, tad mani vispār nekas neuztrauc, jo tos tāpat ir redzējuši labi ja 10% autobraucēju :-)

    0
    0
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 29.09.2010. 15.02

Apsveicami! Sen jau bija jāievieš – mazāk būs vajadzīgi policisti, mazāk algām jāmaksā, mazāki tēriņi un efektīvāks rezultāts. Un korpucijas risks tiks reāli samazināts. Vienīgais mīnuss – ko darīt ar ārzemniekie? vai šiem būs patvaļa?

+1
0
Atbildēt

3

    shots > Una Grinberga 29.09.2010. 15.25

    Vai tad ārzemēs tev kāds ir pārbaudījis OCTA? OCTA ir vajadzīga, ja izraisi CSNg. Katra EU dalībvalsts ir atbildīga par saviem rezidentiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > Una Grinberga 29.09.2010. 16.06

    @Ariza
    Tieši tā- par rezidentiem. Latvijā ir pilns ar Latvijas rezidentiem, kas sēž pie stūres autiņiem, kam ir EE, LT, RU, BY, UA u.c. numuri. Tas gan ir atsevišķs stāsts, bet sodus par neatļautu novietošanu, piemēram, viņi maksā tikai tad, ja ir labs noskaņojums un nav uzlikti klamburi. Par apdrošināšanu un tehnisko nav pat jēga runāt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    shots > Una Grinberga 29.09.2010. 18.29

    varu visus nomierināt par EE, LT, RU, BY, UA reģistrētajiem auto atbild minētās valstis, ja avāriju izraisīs, tad maksās iepriekšminēto valstu transportlīdzekļu birojs. No LV budžeta netiks paņemts neviens santīms, tā kā stresam nav pamata. Labāk uztrauksimies par mūsu LV transportu. Vēlreiz atgādinu, nerezidentiem OCTA nav jāpārbauda un to nemaz tehniski nevar izdarīt. Cita lieta par klamburiem, nu tur jau RS impotence, ka nespēj ietekmēt likumus :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

shots 29.09.2010. 14.46

Izskatās, ka visiem liekas normāli, ka cilvēki brauc bez OCTA, bez TA. Ja TU, mīļais cilvēk, neko nepārkāp, tad taču tas uz tevi neattiecas, ne tā?
Starpcitu, visi godīgie autobraucēji samaksā par tiem, kas brauc bez OCTA polises. Domājat, ka cietušais negribēs saņemt atlīdzību? Iedomājieties, ka jums pakaļā ieliek mudaks bez OCTA. Cilvēkiem pašiem jārūpējas par savu auto, protams ir visādi atgādinājumi, taču viņi nekad nav 100% precīzi.

+1
0
Atbildēt

3

    daina_tabuna > shots 29.09.2010. 16.02

    @Knaģis
    Kamēr ir tikai četri policijas rīcībā esošie fotoradari- piekrītu salīdzinājums nevietā. Bet kad to būs melnais simts un to darbību kūrēs dieszin no kurienes uzpledējuši kantorīši, tad nav ne mazākās garantijas, ka vienā dienā publiskai apskatei izliks kadru, kur Knaģis mašīnā vizina simpōtisku blondīni, kurai tur nu galīgi nebija jāatrodas. Un ko tad? Mums jau bija “jautrība”, kad Maxima apsargi izlika publiskai apskatei pārģērbšanās kabīnes filmiņu…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > shots 29.09.2010. 14.56

    @Ariza
    Nu ja neattiecas, tad varbūt Latvija varēja ļaut Google Streetwiev mašīnām braukāt un darīt savu darbu, nevis tagad tās jau gandrīz mēnesi mētājas Ķīpsalā un neko nedara, kamēr Latvijā izdomās vai ielu filmēšana ir privāto datu aizsardzības pākāpums vai nav?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    elizabete_rutens > shots 29.09.2010. 15.53

    @Dolārs
    Atšķirība jau ir tā, ka vienā gadījumā bilde tiek apstrādāta, tiek paņemts tikai fakts, ka mašīna piedalās satiksmē (galu galā, kāda starpība, kur) un numurs. Un ar to izveiktas attiecīgas darbības. Google StreetView savukārt paņem daudz vairāk informāciju (visu bildi) un izliek to publiskai apskatei.

    Es katrā ziņā neatbalstu čakarēšanos ar StreetView, bet šis salīdzinājums nebija korekts.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu