RS: šoferis tika pārbaudīts, alkoholu nekonstatēja • IR.lv

RS: šoferis tika pārbaudīts, alkoholu nekonstatēja

17
Gatis Dieziņš, LETA

Rīgas satiksmes izmeklēšana apstiprina, ka bojā gājušais Baložu autobusa vadītājs piedzēries darba laikā

Bojā gājušais Rīgas satiksmes autobusa vadītājs, kurš izraisīja traģisko avāriju Baložos, liktenīgajā dienā darbā ieradies nebūdams alkohola reibumā un piedzeries maiņas laikā, iekšējā dienesta izmeklēšanā secinājusi Rīgas satiksme, tomēr uzņēmums nav skaidrojis to, kā šoferis darba laikā uzkrājis divas promiles alkohola, atstājot to policijas ziņā.

Rīgas satiksmes pārvadājumu direktors Jānis Dziedātājs intervijā Ir.lv sacīja, ka dienesta izmeklēšanā iegūtie fakti apstiprinājuši, ka 24.aprīlī īsi pēc plkst. 14.00, uzsākot maiņu, 23.autobusa vadītājs nav bijis alkohola reibumā. “Feldšere ar parakstu ir apliecinājusi, ka autobusa vadītājs ir gatavs reisam,” uzsvēra Dziedātājs, noraidot aizdomas, ka šoferis varētu būt nepietiekami pārbaudīts.

Avārija notika pusdeviņos vakarā, neilgi pirms maiņas beigām, autobusa vadītāja kabīnē tika atrastas alkohola pudeles. Autobusa vadītājs 2.03 promiles alkohola organismā ir uzkrājis darba laikā, tagad secina Rīgas satiksmē, tomēr, kā tas noticis un kāpēc autobusa vadītājs darba laikā piedzēries, to uzņēmums izmeklēšanā nav skaidrojis, atsājot šo jautājumu izpēti policijas ziņā. “Nevaram psiholoģiski izsekot katram darbiniekam,” sacīja Dziedātājs, vaicāts, kas varēja izraisīt šādu notikumu pavērsienu.

Dziedātājs arī stāstīja, ka, lai arī medijos Baložu iedzīvotāji norādījuši, ka jau dienas laikā radušās aizdomas par autobusa vadītāja uzvedību, neviens Rīgas satiksmē nav vērsies, aicinot pievērst uzmanību šim darbiniekam. Nākamajās dienās gan saņemts zvans par kādu itkā pārgalvīgi braucošu 26.maršruta autoba vadītāju, nekavējoties esot veikta pārbaude un aizdomas nav apstiprinājušās.

Arī  Baložu autobusa vadītāja kolēģi liktenīgajā sestdienā nav ziņojuši, ka kolēģis būtu uzvedies aizdomīgi. Dziedātājs atturīgi vērtē aizdomas, ka nav ziņots, jo kolēģi pieseguši savu darba biedru. Pats uzņēmums izmeklēšanas laikā nav aptaujājis darbiniekus, vien daži paši pauduši izbrīnu par notikušo, jo nekas neesot liecinājis, ka kolēģis būtu lietojis alkoholu.

Rīgas satiksmē uzsver, ka 59 gadus vecais autovadītājs, kurš uzņēmumā strādāja kopš 2003.gada, iepriekš pastrādājis tikai sīkus pārkāpumus un ne reizi nav disciplinārsodīts, kas nozīmē, ka viņš arī nekad nav ieradies darbā alkohola reibumā, sekmīgi izgājis arī veselības pārbaudes, kurās vajadzētu atklāties problēmām ar alkoholu, ja tādas ir bijušas.

Dziedātājs uzsver, ka Rīgas satiksme jau pastiprinājusi ikdienas veselības pārbaudes – alkohola tests tagad jāveic arī tad, ja nekādas ārējas pazīmes neliecina par alkohola klātbūtni, kā arī šādas pārbaudes tagad notiekot pēc maiņas un maiņas laikā, tomēr, pēc Dziedātāja teiktā, būtu jāpastiprina arī veselības pārbaudes, kuras tiek veiktas ārpus uzņēmuma, jo pašlaik ne vienmēr varot uzticēties ārstu komisijas vai ģimenes ārsta slēdzienam, dodot zaļo gaismu šoferim sēsties pie autobusa stūres.

Iepriekš esam jau rakstījuši, ka 24.aprīlī ap plkst.20.40 Rīgas ielā Baložos nobrauca no ceļa un apgāzās 23.maršruta autobuss "Mercedes Benz". Avārijā gāja bojā šoferis un divas 19 gadus vecas pasažieres, vēl četri pasažieri cietuši. Izmeklēšanu šajā lietā turpina policija.

Komentāri (17)

ievuliitis 27.05.2010. 12.20

Veselu mēnesi RS izveidota komisija smagi diendienā strādāja lai izdarītu secinājumus, kas pēc būtības ietilpst vienā teikumā.

“Pats uzņēmums izmeklēšanas laikā nav aptaujājis darbiniekus, vien daži paši pauduši izbrīnu par notikušo, jo nekas neesot liecinājis, ka kolēģis būtu lietojis alkoholu.”

Ko tad viņi veselu mēnesi darīja? Šķirstīja alkohola pārbaužu žurnālu turp un atpakaļ?

+8
0
Atbildēt

6

    v-auto > ievuliitis 27.05.2010. 12.39

    Kaapeec tik vulgaari apvainojat normaalus cilveekus, kas savu iztiku pelna ar smagu DARBU. Varbuut biezhi apgrozaaties RS autobusu parkos? Pastaastiet arii, kur shobriid straadaa JL biedrs, bijushais RS kontroles dalas vadiitaajs M.Jaunupa kungs.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    v-auto > ievuliitis 27.05.2010. 12.52

    betij, tas bija adreseets pecisk :) ,bet mineetais kungs ir iecelts par SM Autotransporta direkcijas valdes locekli. Es ar neesmu personiigi paziistams, taa ir publiska informaacija, tas taa, paardomaam par “shoferu deeliem”. :)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    markonimarkoni > ievuliitis 27.05.2010. 12.23

    Nē, nešķirstīja, drīzāk taisīja papīrus, lai no viņu puses viss izskatītos tīri.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 27.05.2010. 12.47

    Kas vulgārs ir jautājumā “ko veselu mēnesi ir darījusi komisija”. Es maksāju par RS darbu un man ir tiesības prasīt, ko viņi par to naudu dara.
    Neesmu personīgi pazīstama ar M. Jaunupa kungu, kā arī ar kādu citu no JL partijas.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    markonimarkoni > ievuliitis 27.05.2010. 13.32

    ralfam.
    teiksim tā, esmu saskārusies ar to, ar cik vieglu roku ģimenes ārsti izdara izrakstus sanitārajās grāmatiņās par atbilstību darbam, uzņemdamies citu speciālistu atzinumu uz sevis. Kā saka ģimenes ārsts – trīs (viss) vienā: gan terapeits, gan ginekologs, gan ….

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    andrisskrastins > ievuliitis 27.05.2010. 12.23

    Vai īstenībā ir vēl ļaunāk – darbinieki vienkārši ir pieraduši pie aizdzertiem purniem, ka mēreni ierāvis kekss “nekrīt acī”.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

vladimirss 27.05.2010. 14.01

Pāris stundu laikā nav iespējams uzkrāt 2,03 promiles. Līdz ar to sliecos domāt, ka pārbaude vai nu nav vispār tikusi veikta, vai arī tā ir bijusi, maigi sakot, pavirša.

+6
-1
Atbildēt

1

    disassociative > vladimirss 27.05.2010. 14.53

    Pievienojos. Jeb arī jādzer divas stundas no kakliņa, bez pārtraukuma. Ūdens vietā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

veceko4 27.05.2010. 13.53

Iemesls varētu būt kontroles trūkums uz ceļiem. Nekad neesmu redzējusi, ka CP apturētu sabiedrisko transportu, un diez vai tas būtu nepieciešams, jo radītu lielas neērtības satiksmē.
Iespējamais risinājums būtu izstrādāt un uzticēt kontrolieru dienestam papildus procesu vai funkciju – šoferu alkohola pārbaudes.
Vajadzīgie resursi: iekšējās kārtības izstrāde, alkometru iegāde, kontrolieru apmācības, darbalaika izmaksas. Ieguvums būtu krietni lielāka iespēja novērst šādus atgadījumus nākotnē, jo šoferi zinātu, ka var tikt pārbaudīti arī uz ceļa.

+4
0
Atbildēt

2

    ievuliitis > veceko4 27.05.2010. 14.35

    Vēl viena problēma – ja notiek satiksmes incidents, kurā iesaistīti privāta automašīna un RS transportvienība, vienmēr par vainīgo atzīs privātās autobraucēju. Nevis tāpēc, ka sabiedriskā transporta vadītāji nepārkāpj satiksmes noteikumus, bet gan tāpēc, ka RS štatos ir daudz profesionālu juristu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > veceko4 27.05.2010. 15.34

    Vēl par ierosinājumu kontroli uzticēt kontroles dienestam. Rīgā jau ir izveidoti vairāki punkti, kur transportlīdzeklis tiek apturēts starp pieturvietām un kontrolieri pārbauda biļetes pasažieriem. Turpat uzturas arī pašvaldības policija – gadījumam, ja notiek incidents. Tad pašvaldību policijai izsniegt alkometrus un pa to laiku, kad kontrolieri bauda pasažierus, policija pārbauda vadītājus.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu